Bra elle dåligt protein??

Home Forums Kosttillskott Bra elle dåligt protein??

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #687682
    Robert Lilja;685187 wrote:
    Stämmer inte för fem öre.

    Ursäkta så mkt i så fall. Jag hade kollat runt och läst om protein men folk hade tydligen fel: Men förklara gärna varför det inte stämmer istället för att bara rata ner och säga ATT det inte stämmer, vi kan väl hjälpas åt :)

    #687683
    Heyadamo wrote:
    Robert Lilja;685187 wrote:
    Stämmer inte för fem öre.

    Ursäkta så mkt i så fall. Jag hade kollat runt och läst om protein men folk hade tydligen fel: Men förklara gärna varför det inte stämmer istället för att bara rata ner och säga ATT det inte stämmer, vi kan väl hjälpas åt :)

    Läs min post som jag skrev till dig på sidan innan så ser du varför det inte stämmer.

    Jag lägger även till att Whey-80 är ett koncentrat medans whey-100 (båda star nutrition) är ett isolat.

    #687684
    kingen wrote:
    Heyadamo;685433 wrote:
    Läs min post som jag skrev till dig på sidan innan så ser du varför det inte stämmer.

    Jag lägger även till att Whey-80 är ett koncentrat medans whey-100 (båda star nutrition) är ett isolat.

    Vad är det för skillnad på koncentrat vs isolat?
    Vilken e bäst?

    #687685

    En annan sak.

    Det här med protein är kasein + vassle bäst att ta?
    Läste att det e bäst.

    Om man har 100% vasslepulver och blandar det med mjölk, blir det inte då en kasein+vassle drink?

    #687686
    scenic wrote:
    Det här med protein är kasein + vassle bäst att ta?
    Läste att det e bäst.

    Ja senare forskning antyder det. Kasein verkar ha samma effekt som vassle efter träning och dessutom kan anabolismen upprätthållas under längre tid med kasein i drinken jämfört med enbart vassle. Jag har för mig att det är så man resonerar (och att det är vad som visats i studier).

    Om man har 100% vasslepulver och blandar det med mjölk, blir det inte då en kasein+vassle drink?

    Jo det blir det, men det blir ju mindre protein och mer laktos samt även mer fett (givetvis varierande beroende på vilken mjölk du väljer).

    Men att den drinken även kommer innehålla kasein och att den drinken blir långsammare har du helt rätt i.:)

    #687687

    Vassleproteinet blir inte långsammare. Upptaget är oberoende.

    [http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15168035]

    #687688

    Billigare (och kanske bättre alt) är att köra EAA

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.