Home › Forums › Kosttillskott › Det bästa Kosttillskottet för just MIG?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 november, 2011 at 10:08 #51420Anonym anvandareMember11 november, 2011 at 10:08 #124364Anonym anvandareMember
Tjenare! Jag är i behov utav ett kost tillskott som påskyndar muskelbyggnaden och återhämtning. Jag vill inte ha ett tillskott som gör att jag ökar i vikt då jag tycker att jag väger tillräckligt.
Det är viktigt att tillskottet påskyndar muskelbyggnaden för att jag ska kunna träna mer och mer.
Skulle ni kunna rekommendera några kost-tillskott som passar inn på mina krav vore det nice! Helst vill jag att ni ska ha testat tillskottet själva.
Info om mig:
Ålder: 16
Vikt: 85kg
Längd: 180cmTack för hjälpen!
11 november, 2011 at 10:22 #124365Anonym anvandareMemberNu är jag blott en lekman när det kommer till kosttilskott…
Men det skulle säkert funka bra att utgå ifrån en ”standard” grund ?Whey protein
Kreatin
Omega 3, Multivitamin, Järn//Tater
11 november, 2011 at 11:05 #124366Anonym anvandareMembervasslekoncentrat (whey)
kreatinmonohydrat
för muskeluppbyggnad och återhämtning
sömn och massage är jävligt bra annars
11 november, 2011 at 12:11 #124367Anonym anvandareMemberGlöm inte äda upp alla ködebollar morsan gör. så du går på allt sul istället för att bara dra i dig en massa smörmad bara. Mor din kommer säga att du ska ta lite päror mä men skyffla i dig sulet först
11 november, 2011 at 12:34 #124368Anonym anvandareMemberTack för svar
14 november, 2011 at 16:46 #124369Anonym anvandareMemberDet är inte säkert att du har ett behov av proteintillskott. Du behöver 1,5-2 gram protein per kilogram kroppsvikt. Alltså, får du i dig +150 gram protein behöver inte något tillskott om du frågar mig. Se bara till att fördela proteinintaget väl.
Men proteintillskott är ju annars viktigast om man har svårt att få i sig tillräckligt mängd dagligen, och vid rätt tillfällen som exempelvis precis efter träning.
En liter mjölk dagligen är billigt och innehåller 35-40 gram protein. Äter du bra mat tre gånger dagligen bör du få i dig 40-50 gram protein varje gång. Att få i sig 150 gram protein varje dag i den vanliga kosten är ingen större utmaning.
Kreatin är annars ett populärt tillskott. Fyra av fem ska få positiv effekt av det – men inte alla.
Stimulanter kan annars vara bra om man behöver lite extra energi någongång. Koffeintabletter är rätt vanliga. Personligen gillar jag Jacked som är en bra PWO och innehåller bl.a. koffein och kreatin.
Multivitaminer är bra om man är dålig på att variera sin kost och inte äter frukter osv.
Summa:
1) Protein – stryk tillskott om du redan äter väl
2) Kreatin
3) Koffein/PWO – vid behov av extra energi ibland
4) Multivitaminer – Bara om du inte har en varierad och bra kost
22 november, 2011 at 18:16 #124370Anonym anvandareMemberWhey 80
Inget snack om saken. Det enda du behöver + lite aminosyror.
3 december, 2011 at 12:37 #124371Anonym anvandareMemberKan säga att det vart Whey 80 !
3 december, 2011 at 17:50 #124372Anonym anvandareMemberTater wrote:Nu är jag blott en lekman när det kommer till kosttilskott…
Men det skulle säkert funka bra att utgå ifrån en ”standard” grund ?Whey protein
Kreatin
Omega 3, Multivitamin, Järn//Tater
Inte järn. Extra järn specifikt bör man snarare undvika om man nu inte har anledning att faktiskt tro att en brist kan föreligga. Exempelvis om man förlorar blod och/eller om man äter vegetariskt. Och tar man en multivitamintablett innehåller ju även den kanske RDI.
Angående PWO (som också nämnts i trådem) så tycker jag inte att man ska nämna det som ett av ”bastillskotten”. Man måste ju kunna träna stenhårt utan stimulantia, annars är något fel.
4 december, 2011 at 18:15 #124373Anonym anvandareMemberJag tycker TS ska fokusera på vanlig mat och att lyfta tyngre vikter.
Som ”motivation” kan han införskaffa sig vanligt vassleprotein
8 december, 2011 at 12:31 #124374Anonym anvandareMemberJag skulle vara försiktig med kreatinet som många rekommenderar då du endast är 16 och då löper man större risk att få en massa finnar av just det.
Jag rekommenderar vanligt proteinpulvet (whey-80/100) och möjligtvis Omega-3 och Multivitamintabletter.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.