Dosering av Maltodextrin

Home Forums Kosttillskott Dosering av Maltodextrin

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #515557

    …och om man dricker före, under och efter; hur f-n ska man då kunna äta en måltid ca 1 timme efter träningspasset som alla jämt rekommenderar?

    Jag brukar måsta vänta allefall drygt 2 timmar…

    #515558
    Pectoralis wrote:
    king krub kan de där bättre..

    men jag brukar köra, 30 gram protte och 30 gram kollisar..

    före, efter och under – eller totalt….?

    #515559

    Pröva med att dela upp din dos i tre lika stora delar,drick den första en halvtimme innan, den andra utblandad i minst en liter vatten och drick den under träningen, och den tredje i minst fyra dl vatten.Denna ska du dricka långsamt under ca: 15 minuter.

    Får du inte önskad vikt/energiökningseffekt – öka då långsamt doserna.

    Din kropp är unik och det som funkar för en – kanske inte är det ultimata för ngn. annan. Lär dej att lyssna på din kropp så kommer du så småningom att lära dej vad just DU behöver.

    #515560
    FlexMasterMick wrote:
    …och om man dricker före, under och efter; hur f-n ska man då kunna äta en måltid ca 1 timme efter träningspasset som alla jämt rekommenderar?

    Jag brukar måsta vänta allefall drygt 2 timmar…

    Det måste du inte. Det är absolut en fördel, men proteinsyntesen stimuleras precis lika mycket av intag av essentiella aminosyror 3 h efter träning som 1 h efter.

    #515561
    SheeBa wrote:
    Pröva med att dela upp din dos i tre lika stora delar,drick den första en halvtimme innan, den andra utblandad i minst en liter vatten och drick den under träningen, och den tredje i minst fyra dl vatten.Denna ska du dricka långsamt under ca: 15 minuter.

    Får du inte önskad vikt/energiökningseffekt – öka då långsamt doserna.

    Din kropp är unik och det som funkar för en – kanske inte är det ultimata för ngn. annan. Lär dej att lyssna på din kropp så kommer du så småningom att lära dej vad just DU behöver.

    …så enligt ditt upplägg blir det alltså ungefär:
    Före: 25 g Malto, 50 g blandprotein + vatten.
    Under: 25 g Malto, 50 g blandprotein + 1 l vatten.
    Efter: 25 g Malto, 50 g blandprotein + 4 dl vatten.

    Eller?

    #515562

    Låter som sanslösa mängder protein. 150 gram på någon timme. I studierna har 6 gram EAA använts vid varje tillfälle med maxeffekt.

    #515563
    King Grub wrote:
    Låter som sanslösa mängder protein. 150 gram på någon timme. I studierna har 6 gram EAA använts vid varje tillfälle med maxeffekt.

    Jo absolut. Men gäller det även fast det är en blandning av Vassle & Kasein? Jag är ärligt talat lite förvirrad över hur doseringen bör ske i mitt fall med Nutrisport. Hade diskussioner med bl.a [http://forum.body.se/showthread.php?t=5777&page=2&highlight=nutrisport Andreas Guiance] i denna länkade tråden.

    Vad skulle du säga stämmer….?

    #515564

    Summan sumarum: Hur f-n ska jag dosera?

    #515565

    Optimal mängd och tidpunkt är okända. Det är säkert viktigare att du har tillgång till aminosyror, inte att det är X gram vid minut Y.

    #515566
    King Grub wrote:
    Optimal mängd och tidpunkt är okända. Det är säkert viktigare att du har tillgång till aminosyror, inte att det är X gram vid minut Y.

    …Men vilken dosering proteinpulver är ungefärligen lämpligt i mitt fall med Nutrisport?

    #515567
    FlexMasterMick wrote:
    …så enligt ditt upplägg blir det alltså ungefär:
    Före: 25 g Malto, 50 g blandprotein + vatten.
    Under: 25 g Malto, 50 g blandprotein + 1 l vatten.
    Efter: 25 g Malto, 50 g blandprotein + 4 dl vatten.

    Eller?

    Jag varierar mängden malto lite, men tar ca: 20 g proteinpulver varje gång.

    #515568

    Googla och fick upp denna tråd så ställer frågan här då!

    Fick hem min Malto idag från MM. Det är BodyScience jag körde på.

    Då e frågan som denna rubrik lyder. Dosering av malto?

    Bör man ta 1g/kg? Om jag väger 80kg ska man alltså ta 80g, nästan en dl ca???
    (tänker säkert helt fel)
    Och hur bör jag fördela det. Kör vassle innan och efter är det bara dra på den mängd malto man behöver och köra ihop det med vasslet före och efter?

    #515569
    que wrote:
    Googla och fick upp denna tråd så ställer frågan här då!

    Fick hem min Malto idag från MM. Det är BodyScience jag körde på.

    Då e frågan som denna rubrik lyder. Dosering av malto?

    Bör man ta 1g/kg? Om jag väger 80kg ska man alltså ta 80g, nästan en dl ca???
    (tänker säkert helt fel)
    Och hur bör jag fördela det. Kör vassle innan och efter är det bara dra på den mängd malto man behöver och köra ihop det med vasslet före och efter?

    Om du vill köra malto så kör den dos som passar till din övriga kost och dina mål. Finns inga riktiga rätt och fel, allt beror på kost, hunger, målsättning. Som exempel: Går du på diet och har problem med hunger, kör inget malto alls då det mättar dåligt.
    Är du en 150 kilos strongman som vill öka i vikt och har problem med aptiten så dra i dig 150 g före och 150 g efter passet.
    Kör det med vasslet före och efter träning.

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.