Eiselts Double Pro Protein

Home Forums Kosttillskott Eiselts Double Pro Protein

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #70155
    #514869

    Hej jag undrar om någon vet fördelningen på Kasen och Vassle proteinet i Eiselts.

    På förpackningen står det inte, skitkonstigt. Man vill ju veta vad det innehåller.

    #514870
    Flessa wrote:
    Det är rent Mjölkprotein med den naturliga fördelningen som finns i naturråvaran. Alltså 82% Kasein respektive 18% Vassle.

    ok tack så mycket
    är du 100% på detta?

    i så fall är detta en nattprotein typ

    #514871
    Flessa wrote:
    ja, jag är säker. det är ett helmjölksprotein, inget annat.

    Funkar alla tider på dygnet, men som du säger kan det absolut användas innan sängående med tanke på den höga andelen kasein. Prova att blanda chokladsmaken med en ballongvisp med mjölk och ställ i kylen i en timme så kan du äta den med sked. smakar precis som chokladpudding.

    ok tack för svaret

    nu undrar jag om någon har smakat bodysciensce whey 100
    1 kg kostar typ 150 kr på deras sida. Skitbilligt
    men hur smakar det för jag tycker double pro smakar super

    #514872
    BigSyke wrote:
    ok tack för svaret

    nu undrar jag om någon har smakat bodysciensce whey 100
    1 kg kostar typ 150 kr på deras sida. Skitbilligt
    men hur smakar det för jag tycker double pro smakar super

    Deras whey100 choklad smakar riktigt bra. Inte alls lika god som DP men dessa är i en klass för sig. ;)

    Har hört ryktesvägen att nya smaker är på väg på BS proteinprodukter så det kan vara värt att vänta om du inte tycker choklad är spännande nog. :)

    #514873
    Tommy Ivarsson wrote:
    Deras whey100 choklad smakar riktigt bra. Inte alls lika god som DP men dessa är i en klass för sig. ;)

    Har hört ryktesvägen att nya smaker är på väg på BS proteinprodukter så det kan vara värt att vänta om du inte tycker choklad är spännande nog. :)

    ok låter bra fan men hur smakar vanilj?
    går det att jämföra med vanilj gainomax?

    #514874
    BigSyke wrote:
    ok låter bra fan men hur smakar vanilj?
    går det att jämföra med vanilj gainomax?

    Har inte smakat vanlilj men en gainer med smak brukar generellt smaka bättre än ett rent proteintillskott. Vi människor gillar ju tydligen söta smaker.

    Men som sagt, jag har inte testat vanilj så jag vågar inte uttala mig. Men 6kg choklad har jag satt i mig och det va absolut inga problem. :D

    #514875

    bodyscience vanilj smakar bra, precis som choklad och jordgubb.

    Gillar dock body science diet fuel mer än whey’n. Tycker smakerna blir bättre i diet fuel, men det är ju kasein och inte whey.

    body science priserna är bra :emo-thumb

    #514876
    Flessa wrote:
    ja, jag är säker. det är ett helmjölksprotein, inget annat.

    Funkar alla tider på dygnet, men som du säger kan det absolut användas innan sängående med tanke på den höga andelen kasein. Prova att blanda chokladsmaken med en ballongvisp med mjölk och ställ i kylen i en timme så kan du äta den med sked. smakar precis som chokladpudding.

    Är det skillnad i smaken om man använder Protec till denna lilla dessert mån tro?
    Skiljer de sig i smaken? (För er som testat)

    Testade nämligen med Protec o de smakade skit!

    #514877
    Joackim wrote:
    Är det skillnad i smaken om man använder Protec till denna lilla dessert mån tro?
    Skiljer de sig i smaken? (För er som testat)

    Testade nämligen med Protec o de smakade skit!

    Går inte att jämföra smaken på DoublePro med Protec. Tror inte ens att det går att få ett protein med kalciumkaseinat att smaka som DoublePro.

    #514878
    Henrik Eiselt wrote:
    Går inte att jämföra smaken på DoublePro med Protec. Tror inte ens att det går att få ett protein med kalciumkaseinat att smaka som DoublePro.

    Avgjort!
    Införskaffar DoublePro snarast möjligt o testar att vispa.

    Tackar.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.