Hur mycket hjälper igentligen en pwo?

Home Forums Kosttillskott Hur mycket hjälper igentligen en pwo?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #425373
    Eddie Vedder wrote:
    Att det ger övernaturlig prestationsförmåga är kraftigt överdrivet. En PWO på normaldag kan inte ens mäta sig med en dag efter en rejäl matladdning till exempel.

    Men med tanke på det du skriver i övrigt så är det nog klokt att ta det lugnt. Och angående naturligt/onaturligt håller jag också med, aspartam, fritt beta-alanin, kreatin i doser som du aldrig uppnår via mat, massa koffein, olika fria metaboliter etc. Inte kan någon anse det vara helt naturliga grejer även om det inte behöver vara skadligt.

    +1

    En rejäll matdag, med mycket sömn och bra motvasion inget klår det! :up:

    #425374

    Jag tycker en PWO är helt outstanding för prestationen och orken. Visst går det klockrent att pumpa om man har laddat dagen med bra måltider och rätt sömn också, naturligtvis.

    Men för mig blir gympasset galet mycket intensivare och jag är mer fokuserad och taggad efter en PWO med mkt stim. Jummy!

    #425375

    kör väldigt sällan pwo då jag alltid är laddad iaf på träning :)

    Det är en mental grej, fokusera, ladda och kör. Samt att det bara är att erkänna att jag nästan alltid sköter sömn och mat.

    Men då jag väl tar en pwo så har det alltid gett resultat för mig, Åtminstone med lite extra energi och taggad rent mentalt.

    Kan inte påstå att jag någonsin känt mig starkare, men och andra sidan så skriver jag aldrig ner antal reps utan kör på känsla i varje pass så det är mycket möjligt att pwo även låtit mig trycka ut några extra reps.

    Ska köra igång med jacked xx på onsdag så får vi se vad jag tycker om det, men jag tycker definitivt inte att pwo ska ersätta bra sömn och mat. Själv så tar jag det som vilket tillskott som helst och inte för att ersätta energibrist pga dålig sömn/mat.

    #425376

    Kan inte dieta utan min PWO. Ger en annan mental kick inför passen. Dock så beror det på vilken pwo så klart…

    #425377

    Japp, vissa är lte ”beroende” av dem, En av anledningarna till att jag inte kommer börja med det.

    #425378
    ralle12 wrote:
    Japp, vissa är lte ”beroende” av dem, En av anledningarna till att jag inte kommer börja med det.

    Jo men bara ”on season”. Offseason så blir det mer fokus på bra protein och kreatin…

    Tycker det är smart. Lägg pengarna på ett bra protein och bra mat…

    #425379
    ralle12 wrote:
    Japp, vissa är lte ”beroende” av dem, En av anledningarna till att jag inte kommer börja med det.

    Det handlar ju iofs inte om ett fysiologiskt beroende utan mer en vanesak. Många av oss har ju olika rutiner som känns fel att skippa även om det i praktiken spelar liten roll. Bestämmer du dig för att en PWO inte spelar någon roll kommer du ju aldrig någonsin bli ”beroende” på det sättet.

    #425380
    Eddie Vedder wrote:
    Det handlar ju iofs inte om ett fysiologiskt beroende utan mer en vanesak. Många av oss har ju olika rutiner som känns fel att skippa även om det i praktiken spelar liten roll. Bestämmer du dig för att en PWO inte spelar någon roll kommer du ju aldrig någonsin bli ”beroende” på det sättet.

    Koffein räknas väll inte enbart till psykiskt beroende?, det kan ju ge huvudvärk för somliga som inte får sitt morgonkaffe.

    #425381

    Japp som gober skrev, det var en sak jag menade med beroende. Läste även i en annan tråd en som skrev ” Jag kan inte ens tränna om jag inte får min pwo”. Så vissa är nog lite smått beroende.

    #425382
    ralle12 wrote:
    Läste även i en annan tråd en som skrev ” Jag kan inte ens tränna om jag inte får min pwo”. Så vissa är nog lite smått beroende.

    Ja precis, kan klarar sig inte utan sin PWO. Det har inget med koffeinberoendet att göra. Att man kan få ett begär efter koffein är inte samma sak.

    Jag dricker kaffe som en del i uppladdningen men det har inget med koffeinbegär att göra. När jag spelade fotboll inledde jag varje match med några spänsthopp innan avspark, inte för att jag hade ett fysiologiskt begär efter att få hoppa utan att det var en rutin som kändes fel att skippa.

    #425383

    Joo , okey då. Men alltås är det ett slags beroende.

    #425384
    ralle12 wrote:
    Joo , okey då. Men alltås är det ett slags beroende.

    Ja men ett beroende som du kan välja själv att inte få som sagt. Helt enkelt genom att tillskriva PWO:n mindre betydelse.

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.