Koffein tabletter

Home Forums Kosttillskott Koffein tabletter

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #455659

    Finns det nåt bra ställe i Ume att köpa koffein tabletter på?

    #455660
    jaklei wrote:
    Finns det nåt bra ställe i Ume att köpa koffein tabletter på?

    På ditt närmsta apotek. Finns även på budo fitness och gymgrossisten.

    #455661
    FitnessWannabe:) wrote:
    men de e väl klart de e kvalitets skillnad när de skiljer så mycket i pris??? men märker man ingen skillnad , så e de väl bara att le å va glad..om inte annat så gör plånboken de:up:

    nja, behöver väl inte va kvalitetskillnad beror väl mycket på märke, marknadföring osv.

    anledningen att apotekets är dyra är nog främst för att de vill hålla nere användandet och så att folk inte ska överdosera så mycket.

    för ett par år sedan sålde nämligen apoteket förpackningar om 250 tabletter för runt 100lappen och de hade säkert vinstmarginal då också :D

    men det är bara gissningar

    #455662

    Jag funderar på att börja ta koffein tabs eller drycka kaffe innnan träningen för bättre fettförbränning effekt.

    min fråga är leder såhär:-
    kan man drycka protien 40g och ta koffein samtidigt innnan träningen kommer koffein inte påverka protien intaget negativt??

    MVH

    #455663
    ninja30 wrote:
    Jag funderar på att börja ta koffein tabs eller drycka kaffe innnan träningen för bättre fettförbränning effekt.

    min fråga är leder såhär:-
    kan man drycka protien 40g och ta koffein samtidigt innnan träningen kommer koffein inte påverka protien intaget negativt??

    MVH

    Ja det går så bra så! ;)

    Koffeinet förbättrar till och med din glykogeninlagring och ökar frisättningen utav antikatabola hormoner. Detta + att du blir piggare och troligtvis kan träna hårdare är klart positivt….

    #455664
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja det går så bra så! ;)

    Koffeinet förbättrar till och med din glykogeninlagring och ökar frisättningen utav antikatabola hormoner. Detta + att du blir piggare och troligtvis kan träna hårdare är klart positivt….

    Vilka antikatabola då?

    Koffein ökar kortisolet och adrenalinet vad jag vet.

    #455665

    Men var det inte så nu om man drycker kaffe till mat så försämras intag av vissa ämnen t.ex järn?!

    #455666
    vmax500 wrote:
    Vilka antikatabola då?

    Koffein ökar kortisolet och adrenalinet vad jag vet.

    Ja koffeinet har en akut kortisolhöjande effekt, tror studier visade på runt 30% över vilovärdet på kortisol. Men som du kanske vet så går kortisolutsöndringen upp och ner under hela dygnet med en peak på morgonen. Likväl ökar kortisolutsöndringen under träning och den ytterligare effekt koffein har i detta sammanhang misstänker jag är försumbar.
    Tillfälligt höga kortisolnivåer är inget skadligt!

    King Grub skrev detta men jag har tyvärr inte rotat djupare i det. :)

    Quote:
    Det finns inget som pekar på att koffein i samband med träning är nedbrytande för muskulaturen. Glykogeninlagringen blir bättre, och större frisättning av antikatabola hormoner sker

    [http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4330470&postcount=141]

    Men jag kan hålla med om att det verkar lite märkligt då precis som du säger, både kortisol och adrenalinutsöndringen ökar.

    #455667
    ninja30 wrote:
    Men var det inte så nu om man drycker kaffe till mat så försämras intag av vissa ämnen t.ex järn?!

    Jo icke hemjärn och andra mineraler också. Mineralerna i sig har dessutom negativ inverkan på varandra och andra saker i kosten som t.ex. fytinsyra i baljväxter och spannmål, oxalsyra o broccoli och spenat och andra antinutrienter i kosten fungerar så.

    Ska du bry dig om allt sånt lär du strax tro att du knappt får i dig ett nöringsämne. Och det är ju fel.:)

    #455668
    vmax500 wrote:
    Vilka antikatabola då?

    Insulin.

    #455669
    King Grub wrote:
    Insulin.

    om jag skulle ta 2 koffein tabs innan träningen skulle det verkligen påskynda fettförbräningen och energin kommer tas från fettet istället från kollisar??

    Tack>!”

    #455670
    ninja30 wrote:
    om jag skulle ta 2 koffein tabs innan träningen skulle det verkligen påskynda fettförbräningen och energin kommer tas från fettet istället från kollisar??

    Tack>!”

    Fettoxidationen ökar procentuellt sett och ämnesomsättningen ökar något ja. Men tro inte skillnaden blir stor.

    #455671

    Jag letar vidare efter något vettigt istället

    #455672

    Hur stor ”dos” koffein tabletter ska man ta egentligen eller rekommenderas om man nu ska ta dvs :) ?

    hittade några från body science 30mg/tablett …låter väldigt väldigt lite?

    ps: jag är van vid koffein :p

    #455673
    partyg wrote:
    Hur stor ”dos” koffein tabletter ska man ta egentligen eller rekommenderas om man nu ska ta dvs :) ?

    hittade några från body science 30mg/tablett …låter väldigt väldigt lite?

    ps: jag är van vid koffein :p

    allt från 30mg till 400mg skulle jag se som ”rimliga”

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.