kreatin intag?

Home Forums Kosttillskott kreatin intag?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #686924
    Dtysk wrote:
    Okej så det går att köra alla tre samtidigt.. Glutaminet hade jag tänkt att ha till att skynda på muskelåterhämtningen efter hårdträning. Ca en tredjedel av alla aminosyror i kroppen är glutamin. Glutaminbrist bidrar till att kroppen kan hamna i ett muskelnedbrytande tillstånd vilket gör att man lättare blir uttröttad och övertränad.

    Vilket är bäst HMB eller l glutamin?

    glutamin är i princip bevisat verkningslöst för muskeluppbyggnad och återhämtning

    Quote:
    The addition of glutamine to a CHO + EAA beverage had no effect on post-exercise muscle glycogen resynthesis or muscle protein synthesis.

    Appl Physiol Nutr Metab. 2006 Oct;31(5):518-29.

    tack för den referensen king grub!

    #686925
    Dtysk wrote:
    Ca en tredjedel av alla aminosyror i kroppen är glutamin. Glutaminbrist bidrar till att kroppen kan hamna i ett muskelnedbrytande tillstånd vilket gör att man lättare blir uttröttad och övertränad.

    Glutamin är den mest förekommande aminosyran i all mat och kan dessutom syntetiseras i kroppen efter behov. Supplementering med glutamin påverkan inte prestation, fettinlagring, fettförbränning, muskeluppbyggnad eller muskelnedbrytning. Sannolikt ett av kosttillskottsbranschens mest hypade tillskott, och ett som är helt onödigt och effektlöst på ovanstående parametrar.

    #686926

    Är HMB bra då? tror det är högt individuellt

    #686927

    HMB är ett av få tillskott som i alla fall har den dokumenterade effekten som utlovas, även om reklamtexter säkert överdriver denna. Forskningen på HMB är inte lika omfattande som den på kreatin, så slutsatserna är inte lika säkra, men det är inget blufftillskott i alla fall.

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=106740]

    #686928

    Räcker det att ta kreatin efter träningen eller måste man göra uppladningen med 4 ggr om dagen i 5 dagar först?
    tacksam för svar.

    #686929

    du får bla ökad cellvolym av glutamin och ökad utsöndring av tillväxthormoner.

    #686930

    Blir tillväxthormonutsöndringen större än om man inte hade ätit något alls…?

    Tillväxthormon är inte muskeluppbyggande, men väl fettförbrännande. Glutamin ökar fettförbränningen. Tar man för 80 kcal glutamin, ökar fettförbränningen med runt 60 kcal…

    #686931
    King Grub wrote:
    Blir tillväxthormonutsöndringen större än om man inte hade ätit något alls…?

    Tillväxthormon är inte muskeluppbyggande, men väl fettförbrännande. Glutamin ökar fettförbränningen. Tar man för 80 kcal glutamin, ökar fettförbränningen med runt 60 kcal…

    Det är en annan fråga, men faktum är att glutamin är INTE värdelöst/verkningslöst.

    #686932

    Det är det väl visst det. Man har aldrig fått fram något som visar på nytta med glutaminsupplementering.

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=64729&highlight=glutamin]

    Pengarna i sjön.

    #686933
    King Grub wrote:
    Det är det väl visst det. Man har aldrig fått fram något som visar på nytta med glutaminsupplementering.

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=64729&highlight=glutamin]

    Pengarna i sjön.

    förklara då varför den orsakar ett skönt tryck och ökad cellvolym? När man kört den som det enda extra tillskott förutom protein?

    #686934
    loverius wrote:
    förklara då varför den orsakar ett skönt tryck och ökad cellvolym? När man kört den som det enda extra tillskott förutom protein?

    Placebo

    #686935
    mr_X wrote:
    Placebo

    Man både ser och känner tryck i muskeln…så då säger du att placebo fungerar visuellt nu med? Inte bara psykologiskt?

    #686936
    loverius wrote:
    Man både ser och känner tryck i muskeln…så då säger du att placebo fungerar visuellt nu med? Inte bara psykologiskt?

    Konstigt att inte jag upplevde de fenomen du beskriver när jag använde det.:(

    #686937

    Jag tror att det är högst individuellt, jag känner flera som har upplevt effekt av Glutamin. Tror inte det är placebo.. läste ett experiment eller om det var ett försök där resultatet faktiskt var att glutamin gav effekt.. för mig är det iaf bra, då det bevisat stärker immunförsvaret

    #686938
    Dtysk wrote:
    Jag tror att det är högst individuellt, jag känner flera som har upplevt effekt av Glutamin. Tror inte det är placebo.. läste ett experiment eller om det var ett försök där resultatet faktiskt var att glutamin gav effekt.. för mig är det iaf bra, då det bevisat stärker immunförsvaret

    Läs tråden grub postade!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.