Malin Eriksson från Sportguiden pratar kosttillskott

Home Forums Kosttillskott Malin Eriksson från Sportguiden pratar kosttillskott

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #275477
    mr-cave wrote:
    ja inte vet jag men jag blir lite besviken…..

    Dels för att det känns sådär med både frågorna och svaren men oxå för att det skall vara nån som är ”kunnig”??? :what:

    +1. :d

    #275478

    Tycker synd om henne. Man ser att hon är sjukt nervös och det förväntas komma svar på frågorna som ställs till ”kostexperten” så något måste hon ju säga….

    Tråkigt att det blev så tycker jag. För både henne och lyssnare.

    #275479

    Bara jag som fått för mig att kvinnor har bristande kunskap kring kost och träning?

    #275480
    krisn wrote:
    Bara jag som fått för mig att kvinnor har bristande kunskap kring kost och träning?

    Ja:)

    #275481

    Det vet jag inte om jag håller med om. Lite väl trubbigt sätt att generalisera.

    Däremot har jag märkt att mina arbetskamrater och kompisar, som inte är så värst
    insatta i kost, mer än gärna pratar om LCHF och GI. Och om hur de snart ska påbörja att
    trimma kroppen inför sommaren. Vilket såklart inte kommer gå så bra.

    #275482
    Gettodachoppa wrote:
    Det vet jag inte om jag håller med om. Lite väl trubbigt sätt att generalisera.

    Däremot har jag märkt att mina arbetskamrater och kompisar, som inte är så värst
    insatta i kost, mer än gärna pratar om LCHF och GI. Och om hur de snart ska påbörja att
    trimma kroppen inför sommaren. Vilket såklart inte kommer gå så bra.

    hehe jodå det där känner man igen. Det går ofta många trender i lunchrummet på jobb. Bäst är ju en Nutriulett-shake och sedan efter unnar man sig en kaka :-D

    Mkt GI och LCHF är det också nu inför beach 2012, blir lite stressigt att gå ner dom där 30kilona innan semestern kanske.

    Sen kan dom tycka att jag är konstig som hoppar över frukost eller äter kyckling istället för frallor.

    Det där med att kvinnor skulle veta mindre är bara trams, så kan man väl inte säga. Min Sambo har bra koll på både träning och kost. Tillskott vet hon inget om och tycker det är ganska onödigt vilket jag inte kan säga emot även om jag själv drar i mig en hel del ;-)

    #275483
    Gober wrote:
    hehe jodå det där känner man igen. Det går ofta många trender i lunchrummet på jobb. Bäst är ju en Nutriulett-shake och sedan efter unnar man sig en kaka :-D

    Mkt GI och LCHF är det också nu inför beach 2012, blir lite stressigt att gå ner dom där 30kilona innan semestern kanske.

    Sen kan dom tycka att jag är konstig som hoppar över frukost eller äter kyckling istället för frallor.

    Det där med att kvinnor skulle veta mindre är bara trams, så kan man väl inte säga. Min Sambo har bra koll på både träning och kost. Tillskott vet hon inget om och tycker det är ganska onödigt vilket jag inte kan säga emot även om jag själv drar i mig en hel del ;-)

    Trams och trams, utifrån egen erfarenhet och möten bland en ganska bred skara atleter,pt’s osv runt om i Sverige så tycker jag generellt sätt efter bildad uppfattning att kvinnor har lägre kunskap än män när det gäller träning&kost och framför allt kosttillskott. Min åsikt.. :)

    #275484
    krisn wrote:
    Trams och trams, utifrån egen erfarenhet och möten bland en ganska bred skara atleter,pt’s osv runt om i Sverige så tycker jag generellt sätt efter bildad uppfattning att kvinnor har lägre kunskap än män när det gäller träning&kost och framför allt kosttillskott. Min åsikt.. :)

    I den lilla gymvärlden är det säkert så, det är ju också fler män som arbetar i branschen och förmodligen är män mer intresserade (desperata
    ;-) ) efter dom där extra musklerna och i sin jakt på bättre resultat läser på mer. Spekulerar bara.

    #275485
    krisn wrote:
    Bara jag som fått för mig att kvinnor har bristande kunskap kring kost och träning?

    Äh vilket skitsnack har både en syster och en flickvän som slår många killar på fingrarna när det gäller kost och träning. Förmodligen är det så att eftersom ”gymvärlden” är typ 90% män så finns det mer män som fördjupat sig i kost och träning än kvinnor då dom inte är lika många som har det intresset men att säga att alla kvinnor har bristande kunskap är bara nonchalant och jävla machosnack.

    #275486
    HcBB wrote:
    Äh vilket skitsnack har både en syster och en flickvän som slår många killar på fingrarna när det gäller kost och träning. Förmodligen är det så att eftersom ”gymvärlden” är typ 90% män så finns det mer män som fördjupat sig i kost och träning än kvinnor då dom inte är lika många som har det intresset men att säga att alla kvinnor har bristande kunskap är bara nonchalant och jävla machosnack.

    Kvinnor är säkert bra på att förmedla sina kunskaper kvinnor emellan. Vet inte hur många ggr jag alltid fått rätta de flesta kvinnor i flera olika diskussioner.. nu snackar vi yrkesfolk inom friskvård, kost osv. Upplever faktiskt att män har bättre koll. Att säga ”alla” kanske vart trångsynt. Inte upplevt någon vettig än iaf.

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.