Måltidsersättare, tipsa mig om nån lämplig.

Home Forums Kosttillskott Måltidsersättare, tipsa mig om nån lämplig.

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #550794
    Quote:
    Vilken måltidsersättare är det du tänker på?

    Såg på MMs sida att deras ”Diet Fuel” var bla tänkt som måltidsersättare.
    Dessvärre hittar jag ingen information hur kolhydratblandningen ser ut. Tänker främst på snabba/långsamma kolhydrater fördelning…
    Vidare ser jag heller inte vad det är för vitaminer???

    Sedan kan jag tycka att endast 2% kolhydrater låter lite för att vara en måltidsersättare, rätta mig om jag har fel???

    Beträffande Zyntrax så kan jag meddela att jag köpte en hel del protein fr Zynthrax för några år sedan. Det var helt ok. När jag går in och tittar på Goliath ser jag att varje portion innehåller ca 600 Kcal, vilken måltidsbomb…
    40 gr protein och säkerligen en hel del annat smått och gott, vilket får mig osökt in på en Gainerprodukt snarare än en måltidsersättare. Å andra sidan kan jag ha fel, då jag som hastigast läste innehållsförteckningen ;)

    Ha en trevlig kväll allesammans!

    Ps Imorgon åker jag till Västerås. Jag hinner nog med ett pass nere vid Feelgood, där man tränat flitigt i några år, då jag hade förmånen att bo i Västerås under åren jag studerade vid Mälardalens Högskola.

    #550795
    GALSAC wrote:
    Såg på MMs sida att deras ”Diet Fuel” var bla tänkt som måltidsersättare.
    Dessvärre hittar jag ingen information hur kolhydratblandningen ser ut. Tänker främst på snabba/långsamma kolhydrater fördelning…
    Vidare ser jag heller inte vad det är för vitaminer???

    Sedan kan jag tycka att endast 2% kolhydrater låter lite för att vara en måltidsersättare, rätta mig om jag har fel???

    Beträffande Zyntrax så kan jag meddela att jag köpte en hel del protein fr Zynthrax för några år sedan. Det var helt ok. När jag går in och tittar på Goliath ser jag att varje portion innehåller ca 600 Kcal, vilken måltidsbomb…
    40 gr protein och säkerligen en hel del annat smått och gott, vilket får mig osökt in på en Gainerprodukt snarare än en måltidsersättare. Å andra sidan kan jag ha fel, då jag som hastigast läste innehållsförteckningen ;)

    Ha en trevlig kväll allesammans!

    Ps Imorgon åker jag till Västerås. Jag hinner nog med ett pass nere vid Feelgood, där man tränat flitigt i några år, då jag hade förmånen att bo i Västerås under åren jag studerade vid Mälardalens Högskola.

    Body Science Diet Fuel går bra att använda som måltidsersättare.

    Den innehåller Kasein och Micellärt kasein WPI, WPC.

    Kaseinet gör att proteinet mättar bättre än vanligt vassle.
    Produkten innehåller dock ganska lite fett och kolhydrater.

    Allt beror ju på hur mycket kolhydrater och fett man önskar.

    Jag brukar ofta ta 1.4dl Dietfuel och 5-6gram Omega 3 som mellanmål på dagen.

    Vill man ha lite mer kolhydrater kan man ta en frukt till.

    Den klassiska MRP innehåller ca 20-25gram kolhydrater per servering, dock verkar det som att de flesta tycker detta är lite mycket.

    Jag tror att det kommer bli allt mindre kolhydrater i MRP produkter i framtiden.
    De flesta önskar nog att det skall vara högre % protein och nyttiga fetter i en MRP.

    #550796
    Quote:
    DU har fattat fel kompis. Diet fuel är ett rent protein bestående av både vassle & Kasein. Visst kan man använda den som ”Måltidsersättare”, men då hade jag personligen tagit någon frukt till etc

    Tydligen beror det på vem som svarar, hm hm hm
    Jag känner mig obligerad att lita på nedanstående skribent istället då han även belyser framtidens RMP… Jag håller emellertid med att sammanstättningen är ngt udda för att kallas MRP. Blir man tvungen att addera mer kolhydratet känns begreppet MRP tämligen utvattnat då ursprungstanken går förlorad.
    Så vitt jag vet är innehållet hos Optimum Nutritions MRP betydlig mer annorlunda! Not to mention Natures Best Perfekt RX vilket jag i en annan tråd.

    Hur som helst, tack bägge två för svar!

    Quote:
    Body Science Diet Fuel går bra att använda som måltidsersättare.

    Den innehåller Kasein och Micellärt kasein WPI, WPC.

    Kaseinet gör att proteinet mättar bättre än vanligt vassle.
    Produkten innehåller dock ganska lite fett och kolhydrater.

    Allt beror ju på hur mycket kolhydrater och fett man önskar.

    Jag brukar ofta ta 1.4dl Dietfuel och 5-6gram Omega 3 som mellanmål på dagen.

    Vill man ha lite mer kolhydrater kan man ta en frukt till.

    Den klassiska MRP innehåller ca 20-25gram kolhydrater per servering, dock verkar det som att de flesta tycker detta är lite mycket.

    Jag tror att det kommer bli allt mindre kolhydrater i MRP produkter i framtiden.
    De flesta önskar nog att det skall vara högre % protein och nyttiga fetter i en MRP.

    Ha en trevlig dag!

    G

    #550797

    Ok

    G

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.