Öka i vikt?

Home Forums Kosttillskott Öka i vikt?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70122
    #514399

    Vilket är det bästa tillkostet som jag ökar i vikt av? Säg inte ”husmanskost eller nå sånt” för hade jag velat äta dehade jag nog inte skrivit i detta forum :) är Whey 80 bra eller? hört mycket bra om de.

    #514400
    Frank Wagner wrote:
    Vilket är det bästa tillkostet som jag ökar i vikt av? Säg inte ”husmanskost eller nå sånt” för hade jag velat äta dehade jag nog inte skrivit i detta forum :) är Whey 80 bra eller? hört mycket bra om de.

    Oj svår fråga men faktum är att vanlig mat är det bästa byt ut alla lätta produkter i hushållet, Stek i lite extra smör, ta på mer smör på mackorna och ta gärna en eller 2 extra skivor ost. Drick röd mjölk ist för minimjölk.Ta en extra portion av maten du lagar=)

    Och för att fylla upp ytterligare kan du ta en gainer, finns 511 olika sorter ta den du tycker verkar funka böäst för dig.
    Själv kör jag på Serious mass och detta funkar bra för mig som har svårt att gå upp i vikt…
    Kolhydrater behöver du för att gå upp så att bara ta proteindrinkar och äta lite mat lär du inte gå upp i vikt på!

    Jag äter ca 3500 kalorier om dagen fördelat på 4 stora huvud mål om dagen, frukost lunch middag och kvällsmat sedan mellan dessa blir det små mellanmål och då kan en gainer vara ett mål.
    En risifrutti eller en kvarg(kesella) burk med lite blåbär/hallon i och så vidare.

    Lycka till

    #514401
    Blobas wrote:
    En risifruttil

    Du är inte direkt konsekvent för vad du dömer ut som skit och vad du sedan äter själv och rekommenderar. Var inte tillsatser och konserveringsmedel SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ dåligt i en annan tråd?

    Äggvita på dunk är definitivt mer naturligt än en Risifrutti.

    #514402

    köp 1kg malto (snabba kolhydrater) samt 1 kg whey-80- blanda 50-50 eller som du vill så kan du få en gainer med den ”styrkan” du är ute efter:up:

    #514403
    malawiglenn wrote:
    varför behöver man kolhydrater för att gå upp i vikt?

    behövs absolut inte,du kan gå upp bra i vikt på kött. men kolla kcal värdet på ex kött så är det lågt, dvs du måste äta flera kg för att få i dig såpass mycket kcal, kolhydrater har massa mera kcal per 100gr.

    som dom säger:
    kcal in-kcal ut

    #514404

    Jag brukar köra 150gram havre, 40gram protte naturell och liten skvätt av den funlight jag tycker om. Bra drink och lite bukfylla i den med. Har man smaksatt protein så är det bara att lägga allt i shakern och blanda med vatten. Slänger du i dig 100gram nötter med så har du ett bra mellanmål med mycket kcal.

    #514405
    Eddie Vedder wrote:
    Du är inte direkt konsekvent för vad du dömer ut som skit och vad du sedan äter själv och rekommenderar. Var inte tillsatser och konserveringsmedel SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ dåligt i en annan tråd?

    Äggvita på dunk är definitivt mer naturligt än en Risifrutti.

    Nä du misstolkar de jag skriver…
    Jag har sagt att JA tillsatser och sånt är inte så bra MEN har inte sagt att jag INTE äter de.. Där har du skillnaden.:)

    Nästan allt man äter innerhåller någe form av tillsatser och färgämnen så det är nästintill omöjligt att inte få i sig sånt idag då får man odla sin egen mat slakta sina egna djur eller köpa mat som är idag svindyr ut det är svårt att få tag på!

    Plast vet vi alla att det inte är bra,det innerhåller mkt gifter och det är lätt att undvika..
    Vi alla vet ju att man aldirg skall äta första salladsbladet som legat mot plastskyddet.
    Alla vet vi ju att man skall skära bort första skivan på osten som legat mot plasten, vi alla vet att vi inte skall plocka svamp och bär i plastpåse osv

    Varför detta tror du?? just för att plast kan gå in i maten, vi vet att konserveringsburkar kan vara mindre bra att äta om den är kantstött.
    Vi vet att fisk/skaldjur idag innerhåller tungmetaller vissa mer och vissa mindre.
    Ändå äter vi fisk och äter konserveringsmat
    Hur vi än gör så får vi i oss skiten.. sedan kan man ju välja lite vad man själv tycker att man kan undvika och inte..
    Jag äter godis och det gör nog de flesta här inne mer eller mindre, det är inge nyttigt och de om nått innerhåller väl färgämnen och tillsatser..Endå äter vi de:)

    Människan idag har betydligt högre halter av både toxiner och tungmetaller i kroppen idag om man gämför med för 100 år sedan.
    Idag ska maten hålla så länge sommöjligt mjölk finns i en variant som håller i över flera månader..För att få denna hållbarhet krävs det att vi tillsätter enmassa saker dom fördröjer nedbrytningen.
    Mot denna mkt ”bra” hållbarhet får man tumma på nyttigheten istället.
    vi importerar frukt och grönt för att inte ruttna på vägen försprutas dom= gifter.
    Vi vill inte ha ogräs när vi odlar våran mat och därför sprutar vi även lite gifter över maten innan den skördas.

    Vi avlar fram kor som ser ut som muskelberg och ger tillutseendet stora fettfria köttbitar men hur bra tror du detta kött är i längden att peta i sig??

    JAG tror inte att det är en tillfällighet att männsikor idag drabbas av mer canser och skit än för 100 år sedan!

    Jag gör regelbundna toxin och tungmetallsavgiftningar och det är inga små mängder man har i sig vissa gånger.
    Jag lever i en storstad med alla avgaser och skit som det innebär i lufter som inte alls är bra för kroppen…
    Men andas måste jag göra.. så det är bara att gilla läget!

    Så nej jag har inte dömt ut något jag säger bara vad saker och ting innerhåller, egen gjord risifrutti är både god och billigare än köpt och billigare. Har inte sagt att jag äter köp risifrutti så redan där har du slagit fast något utan att kolla med mig!:

    Jag har skrivit att om jag måste välja mellan ett färskt ägg i skal och ägg på burk i plast så tar jag färska ägget.
    Att de är nyttigare av dessa 2 val;)

    några oklarheter så skicka gärna ett PM så kan vi ta denna diskusion där istället för att ta det MKT OT här inne!!:)

    #514406
    Henrik Lindh wrote:
    behövs absolut inte,du kan gå upp bra i vikt på kött. men kolla kcal värdet på ex kött så är det lågt, dvs du måste äta flera kg för att få i dig såpass mycket kcal, kolhydrater har massa mera kcal per 100gr.

    som dom säger:
    kcal in-kcal ut

    Precis man måste äta flera kilo för att få i sig så pass mkt kalorier..Och jag kan ju bara tala för mig själv men JAG får INTE i mig flera kilo kött om dagen!

    Jag kan äta till den gräns så min kropp säger STOP ät en tugga till och du spyr upp allt..
    Och det vor ju väldigt dumt att spy upp all mat då går man garanterat inte upp i vikt:P

    Så för oss som inte kan äta 10 kilo kött om dagen och känner att plånboken dessutominte riktigt har råd med de.
    Och känner att vi vill variera maten än enbart 10 kilo kött så är det ju bra att det finns alternativ eller hur??

    Kolhydrater finns av en orsak annars skulel moder natur inte ha tillverkat det. Ingen ska säga att det är onyttigt, men precis som med ALLT är överdos inge bra..Även protein är farligt i överdos,

    Om du kollar på de som tävlar så är dom oerhört tömnda på kroppsfett och kolhydrater och vätska.
    Att säga att sån kroppsform är hälsosam i längden är att blå ljuga

    En sån människa skulle inte klara av några större ansträngningar det är inte som så att den människan skulle klara av att springa milen..
    Just för att kolhydrater är energi och energi är något man behöver för att funka normalt i vardagen.

    Det är inte av en slump att många laddar kroppen innan med kolhydrater inna man skall göra något ansträngande:)

    Jag är långt ifrån expert men vissa saker är bara så självklara så man bara vet!

    Kolhydrater är en bra sak att äta lite mer av när man bulkar och vill bygga upp muskelmassa!

    Det går inte att banta och löpa milen om dagen och sedan tro att man skall bygga muskler som arnold!

    Genom att kombinera kolhydrater med både högt och lågt glykemiskt index kan man även bygga de riktigt fina musklerna och man får bra med energi och kan gå in på gymmet och ge 500% av sig själv.
    Men skulle jag köra kolhydrat tömning skulle jag förmodligen svimma efter ett tag och kommer inte kunna prestera speciellt bra inne på gymmet!

    Men de är jag de..finns säker stålmannen här ute som klarar av att bygga muskler genom att bara dricka vatten och ligga och kolal på Tv hela dagarna.. vore ju tämnligen jäkligt bra och billigt:P

    #514407
    Blobas wrote:
    Precis man måste äta flera kilo för att få i sig så pass mkt kalorier..Och jag kan ju bara tala för mig själv men JAG får INTE i mig flera kilo kött om dagen!

    håller med dig endel, men inte på mycket;)
    vad gör det farligt med protein i överdos? vi som bygger muskler tar redan en stor överdos av det då rek intag inte är i närheten av en byggares intag.

    sen kan jag visst lyckas ”bulka” med rätt mat och sammtidigt komma iform,men ligger jag lågt på kollisarna (som nu) så använder jag mig av ett högt fett intag för att få kcal.

    för nu snackar vi muskelbygge och inte någon som ska köra wasaloppet:emo-thumb

    #514408
    malawiglenn wrote:
    hört talas om FETT?

    ligger man lågt på kolhydrater så är det en självklarhet med högt fettintag, eller högt på kolhydrater så drar jag ner på fett,så ja!

    #514409
    Blobas wrote:
    Bla bla bla…

    Ett extremt långt inlägg som inte svarar på något alls. Du drar ju fortfarande alla E-ämnen över en kam. Varför? Det är ju en EXTREMT homogen grupp vars ENDA gemensamma faktor är att de fått ett nummer för att kunna identifieras som tillsatsämne.

    Det gör inte ämnena mer homogena än alla lagar bara för att alla lagar fått en paragraf. Att varje pragraf i lagboken säger samma sak är lika logiskt som att varje E-ämne skulle vara samma sak.

    Blobas wrote:
    Jag gör regelbundna toxin och tungmetallsavgiftningar och det är inga små mängder man har i sig vissa gånger.

    :D😀

    Blobas wrote:
    En sån människa skulle inte klara av några större ansträngningar det är inte som så att den människan skulle klara av att springa milen..

    Underligt med tanke på distanslöpares fettprocent.

    #514410
    malawiglenn wrote:
    du och du, påståendet var ju å blobas sida att man måste äta kolhyd för att gå upp i vikt.

    och mitt svar var att man kan äta rent kött för att gå upp i vikt

    #514411
    Henrik Lindh wrote:
    behövs absolut inte,du kan gå upp bra i vikt på kött. men kolla kcal värdet på ex kött så är det lågt, dvs du måste äta flera kg för att få i dig såpass mycket kcal, kolhydrater har massa mera kcal per 100gr.

    som dom säger:
    kcal in-kcal ut

    inte för att vara petig, men sist jag kollade var energimängden från kolhydrater densamma som energimängden från protein, dvs ~4kcal/g.
    Däremot är ofta livsmedel baserade på kolhydrater energirikare för att de innehåller fler kolhydrater per 100g. Magert kött innehåller allt från 15-25% protein medan tex bröd kan innehålla mkt större mängd kolhydrater.

    #514412
    Blobas wrote:
    Kolhydrater finns av en orsak annars skulel moder natur inte ha tillverkat det. Ingen ska säga att det är onyttigt, men precis som med ALLT är överdos inge bra..Även protein är farligt i överdos,

    Det är inte av en slump att många laddar kroppen innan med kolhydrater inna man skall göra något ansträngande:)

    Jag är långt ifrån expert men vissa saker är bara så självklara så man bara vet!

    Varför är du så hårt insnöad på kolhydrater?
    Högt intag av kolhydrater är en ganska ny företeelse i människans historia. Innan jordbruket blev en central roll i vårt samhälle hade vi knappast en jordkällare med spannmål och potatis att tillgå under vintern, så vad levde vi på då?

    Om du inte vill backa så långt i tiden så är det bara att titta på eskimåernas kost. Vad äter dom? Inte odlar de på isen i alla fall…

    Det är nog ingen som påstår att våra förfäder inte kunde springa på grund av energibrist, eller att eskimåerna bara sitter och jäser i sina igloos, och ingen av dessa grupper hade/har ett högt kolhydratsintag.

    Kolhydrater är en snabb energikälla, men knappast nödvändig vare sig för uppladdning, aktivitet eller återhämtning.

    Alla blir frälsta på sin gud, men att hävda ”måsten” och ”nödvändigheter” är i min åsikt fel då det finns lika många sätt att äta som det finns människor.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.