Proteinintag. Är det ok, eller bör jag ändra?

Home Forums Kosttillskott Proteinintag. Är det ok, eller bör jag ändra?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #538231
    Flessa wrote:
    1. Du får inte länka till webshopar.

    2. Jag rekommenderar EAA-XX från Body Science.

    3. För skillanden, sök li 2 sekunder antingen här på forumet eller på MM;s hemsida.

    Okej fel av mig.

    Det är ju så ruskigt dyrt :/ är det värt pengarna?

    #538232
    Flessa wrote:
    jag tycker det, men allt är ju relativt som man säger så om inte din ekonomi tillåter, satsa på något billigare. :up:

    Har väll inte den bästa ekonomin om man säger så :) Hitta ingen info om skillnaden mellan Body Science EAA Och EAA-XX.

    Men duger Body Science EAA?

    Skulle annars kunna ta EAA-XX 300gr och testa. Vilken smak är bättre? Äpple/Päron eller Vattenmelon?

    #538233
    Pontus_H wrote:
    Då är det väl bara jag som respekterar de med ordentlig utb. och en gedigen karriär mer än alla coola biffar på Gymet i Majorna t.ex.

    Fan så meningslöst det är att försöka diskutera något här…

    Det blir ganska meningslöst när man, som du, spelar auktoritets-kortet (i det här fallet någon tjej på Gymgr.) och sedan tror att det ska räcka som ”bevis” i en diskussion.
    Om du skulle lägga fram något konkret så skulle du nog få en bra diskussion.

    #538234
    mackaaan wrote:
    Har väll inte den bästa ekonomin om man säger så :) Hitta ingen info om skillnaden mellan Body Science EAA Och EAA-XX.

    Men duger Body Science EAA?

    Skulle annars kunna ta EAA-XX 300gr och testa. Vilken smak är bättre? Äpple/Päron eller Vattenmelon?

    Du måste få någonting klart för dig; när man bygger ett hus, så börjar man att gjuta en solid grund så att huset inte faller ihop likt ett korthus vid en liten vindpust. Som Tobbe_K påpekade så är det viktigt att du får ordning på din vardagliga kost, innan du börjar snöa in dig på kosttillskott.

    Om du äter t.ex. 200g protein per dag från kyckling, ägg, kött, fisk osv så kommer du ständigt ha aminosyror cirkulerande som kroppen kan använda. Om du börjar där, så kan du börja lira loss med näringstajming och annat fintrim sen.

    #538235
    Snake wrote:
    Du måste få någonting klart för dig; när man bygger ett hus, så börjar man att gjuta en solid grund så att huset inte faller ihop likt ett korthus vid en liten vindpust. Som Tobbe_K påpekade så är det viktigt att du får ordning på din vardagliga kost, innan du börjar snöa in dig på kosttillskott.

    Om du äter t.ex. 200g protein per dag från kyckling, ägg, kött, fisk osv så kommer du ständigt ha aminosyror cirkulerande som kroppen kan använda. Om du börjar där, så kan du börja lira loss med näringstajming och annat fintrim sen.

    Hm, men jag sa ju att jag har tränat tidigare. Tränade ca 1 år tidigare men har haft ett avbrott ett tag nu, och har börjat igen för 1-2månader sen. Jag har en ”grund”. Och jag äter bra när jag väl äter, men jag har inte möjlighet att äta ca 1 timme innan mitt gympass och undrar om det kommer att bli bättre med EAA istället för att köra på tommage?

    #538236

    Nä märkte att det inte blev så dyrt eftersom en portion endast är ca 10gram. Funderar på att köpa BS eaa-xx eller endast eaa. Vilken passar mig bäst tror du?

    #538237
    mackaaan wrote:
    Nä märkte att det inte blev så dyrt eftersom en portion endast är ca 10gram. Funderar på att köpa BS eaa-xx eller endast eaa. Vilken passar mig bäst tror du?

    Det är just det här du måste släppa. Om du har GRUNDERNA rätt, så är såna här frågor helt irrelevanta. Det kommer inte spela någon roll. Välj något bara och kör med det.

    #538238

    Yes, okej. Tack för svaren.

    #538239
    Pontus_H wrote:
    Då är det väl bara jag som respekterar de med ordentlig utb. och en gedigen karriär mer än alla coola biffar på Gymet i Majorna t.ex.

    Fan så meningslöst det är att försöka diskutera något här…

    Det är inte meningslöst bara för att du förlorar diskussionen.

    #538240

    Antingen vill man ha ett svar på frågan man ställer, och i och med det lära sig något nytt. Eller så vill man bara få sitt eget svar bekräftat, och då känns frågan ganska så onödig.

    Om du tror att ett års träning är en stabil ”grund” så får jag önska dig lycka till med din fortsatta träningskarriär.

    #538241
    Tobbe K wrote:
    Antingen vill man ha ett svar på frågan man ställer, och i och med det lära sig något nytt. Eller så vill man bara få sitt eget svar bekräftat, och då känns frågan ganska så onödig.

    Om du tror att ett års träning är en stabil ”grund” så får jag önska dig lycka till med din fortsatta träningskarriär.

    Jag har inte sagt att jag har världens ”grund”. Jag är inte någon bodybuilder. Alltså tränar bara för att det är roligt,skönt osv.

    #538242

    Du msåte ju räkna ut ditt totala proteinintag per dag, annars är det ingen här som kan hjälpa dig, två gram protein per kilo kroppsvikt !!!!!!

    #538243
    Pontus_H wrote:
    Då är det väl bara jag som respekterar de med ordentlig utb. och en gedigen karriär mer än alla coola biffar på Gymet i Majorna t.ex.

    Fan så meningslöst det är att försöka diskutera något här…

    Om du var positiv i minst 50% av dina inlägg och ändrade ditt sätt att skriva skulle du nog få bättre respons. Dessutom är ju mening med åsikter just att alla inte tycker detsamma.

    #538244
    Flessa wrote:
    Man behöver väl knappast vara någon supererfaren bodybuilder i världsklass för att nyttja EAA kring träning?

    Nej, men man borde försöka förstå att det är viktigare att uppfylla dagens makronutrientintag än att fippla med några gram EAA hit och dit i samband med träning. Kontext mao.

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.