Rage innan konditionspass?

Home Forums Kosttillskott Rage innan konditionspass?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #60058
    #369559

    Hej!

    Tänkte börja köra igång med konditionspass nu också på mornarna innan frukost och jobbet. Kan jag ta en portion rage innan för att piggna till eller förlorar man fördelen med fettförbrukningen av att inte äta något innan passet?

    Nästa fråga. Om jag skulle köra kondition efter styrkepasset. Bör jag då ta min gainer innan konditionen eller kan jag vänta tills jag kommer hem?

    #369560

    Ge dig för guds skull inte ut och löp med Rage i magen. Den rundan riskerar att behöva avbrytas tvärt och bli väldigt bråttom hem till toan.:D

    #369561

    Haha.. Ok, då ska jag skippa den. :)

    #369562

    Förutom det Eddie nämner så är det ingen höjdare med en hög dos koffein innan du tränar cardio, och nej, det är inte värt den lilla extra fettoxidationen du kommer att erhålla. Det sliter onödigt mycket på hjärta och kärl då koffein i sig är puls och blodtryckshöjande.

    // Calle

    #369563

    Vad räknas till hög dos? Jag har under en längre tid använt mig av 200 mg 1 h före cardio.

    (100 mg tar jag idag)

    #369564
    nutz wrote:
    Vad räknas till hög dos? Jag har under en längre tid använt mig av 200 mg 1 h före cardio.

    (100 mg tar jag idag)

    Har för mig att genomsnittsmängden för en kopp kaffe på 125 ml är runt 90 mg koffein (varierar en hel del, 90 mg är genomsnitt), så 200 mg är en ganska hög dos. Jag säger inte att det är livsfarligt, men jag skulle inte rekommendera det.

    Vidare har jag för mig att koffeinet i kosttillskottsform ofta har en högre biotillgänglighet än det naturligt förekommande koffeinet, vilket ger en högre effekt (Grub, GM eller Eddie?).

    // Calle

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.