Smörjmedel för leder?

Home Forums Kosttillskott Smörjmedel för leder?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71879
    #568533

    Har ett problem med ”torra” knakande leder i händer armar, rygg, knäna, ja praktiskt taget överallt. Så jag undrar om det finns något tillskott eller vanligt födointag som kan stimulera kroppens ledvätska och fungera som smörjmedel?

    #568534

    finns kosttillskott som heter cissus, finns i olika former och jag hade problem med knäna o har kört några månader med denna [http://www.primaforce.com/cissus_prima.htm]
    problemen är helt borta i knänen så det verkar funka.

    #568535

    Omega3 tillskott smörjer väl både det ena och det andra i kroppen. Så ett par gram omega3 utöver det vanliga fettintaget kanske kan hjälpa!

    #568536

    Satt och funderade om allt fett ”smörjer” leder och så vidare?
    Nån som vet eller?

    #568537

    Köp en dunk ”STRIDE HA” Glukosamin, det funkar skitbra just för det.

    #568538

    Att det knakar i leder när du rör dom är ledväska på väg in i leden och då kommer knaket när luften försvinner, så vidare att lederna är friska så är det bara att röra alla leder en 8-10min varje dag så att rörligheten kommer igen och då minskar knaket men det försvinner aldrig.

    [youtube=2ogtQ_GPhTg]

    #568539

    smidig kille =)

    #568540
    fenyletylamin wrote:
    smidig kille =)

    56 bast på filmen ;)

    #568541
    Wargen wrote:
    finns kosttillskott som heter cissus, finns i olika former och jag hade problem med knäna o har kört några månader med denna [http://www.primaforce.com/cissus_prima.htm]
    problemen är helt borta i knänen så det verkar funka.

    Primaforce cissus är ganska bra för lederna :pop:

    #568542

    Jag har använt glukosamin en del men tycker inte att jag märkt någon effekt. Knakar rätt bra i mina leder…

    #568543
    Lina wrote:
    Jag har använt glukosamin en del men tycker inte att jag märkt någon effekt. Knakar rätt bra i mina leder…

    Som sagt läs mitt svar Lina :)

    #568544
    Olle Sparringsjö wrote:
    Primaforce cissus är ganska bra för lederna :pop:

    Glukosamin och MSM är ju klassiker som många tycker fungerar bra.

    Vill man testa en riktigt brutal produkt så finns det ju Animal Flex inte den billigaste men en ganska unik produkt.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.