Sportdryck

Home Forums Kosttillskott Sportdryck

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #678074

    okej.. kör på 50g framöver nu då, det blir nog lagom. tack Grub.:)

    MVH Tommy K.

    #678075

    vänta nu… varför skulle inte 100gram kunna vara bra? för man behöver väl kolhydrater även efter träning och då finns det redan i kroppen?! eller tänker jag fel?

    //robert

    #678076
    alchamy wrote:
    vänta nu… varför skulle inte 100gram kunna vara bra? för man behöver väl kolhydrater även efter träning och då finns det redan i kroppen?! eller tänker jag fel?

    //robert

    Det väll väll ingen som sagt att 100 g inte kan vara bra? Men med sportdryck menar jag i alla fall en dryck man dricker under träningen för att motverka glykogennedbrutninge och hålla blodsockret uppe, alltså för att kunna prestera bättre.

    Studien om 1g kolhydrater per minut gäller under arbete. Självklart är det bra att fylla på muskelglykogenet efter träning men sen beror det på vad du utfört för aktivitet. Skillnaden i glykogenanvändning mellan att springa ett maratonlopp och att köra ett armpass på 30 minuter på gymmet är som du förstår enorm. Mer behöver inte vara bättre. Anpassa kolhydratsintaget till vilken aktivitet du utför (därmed inte sagt att alla kolhydrater måste/borde intas i drinkform).

    #678077

    Okej, för att klargöra detta, jag äter lunch vid 12, (stor jävel, brickan används delvis) iaf, sen så kommer jag hem runt 15.00 ungefär.

    Därefter så brukar jag blanda till en shake med ungefär 6dl vatten och 50g maltodextrin, dricka ungefär hälften för att sedan dricka mellan övningarna på gymmet som varar ca 45-60 minuter.

    Efter gympasset så åker jag direkt hem, det blir ca en kvart mellan att jag slutat gymmat tills dess att jag äter en riktig ordentlig middag.

    Jag tycker att det fungerar bra än så länge, har dock bara kört så i någon vecka.
    Men om det är optimalt de vet jag inte. Va tror ni ?

    Vad som kanske bör tilläggas är att jag är 18år och 105kg lätt på 192cm. :)

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.