Tillskott & hård träning i höst, ok?

Home Forums Kosttillskott Tillskott & hård träning i höst, ok?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjena! Alldeles ny här på forumet, mitt första inlägg :)

Tränar styrketräning 4-5 dagar i veckan och kör med BS Whey100 direkt jag vaknar till frukosten och köpte även hem EAA-XX som jag kört 2 pass.
    Funderar även på att testa kre-alkalyn hardcore från GG, någon som har erfarenhet av detta? Kosten vill jag säga att jag sköter bra, äter bra mat och sällan ”junk” mat. Men det jag undrar är om man sväller upp av kre-alkalyn eller inte? Det ska ju inte binda vatten men vissa tycks ha drabbats ändå?

Är 18 år väger 61kg på 184 cm så jag är inte spec stor.

Satsar på en seriös höst/vinter och hoppas kunna undvika förkylning igen. Tar även omega-3 och multivitamin daily one.

Kör 4 set x 8-12 reps bör jag ändra?

Mån: rygg , triceps
    Tis: Axlar, mage
    Ons: ben, mage
    Tors/fre: bröst, Biceps

Sorry för rörigt inlägg men skriver från telen.
    :)
    /BB

alla dina frågor finns besvarade om och om igen på forumet och på nätet.

mysglenn wrote:
    alla dina frågor finns besvarade om och om igen på forumet och på nätet.

Jo det är klart, tänkte mer att jag skulle få svaren på ett ställe, sedan finns väl inte BODY’s åsikter och erfarenheter på andra ställen ( vad jag tror iaf)

Blivandebiff wrote:
    Tjena! Alldeles ny här på forumet, mitt första inlägg :)

Tränar styrketräning 4-5 dagar i veckan och kör med BS Whey100 direkt jag vaknar till frukosten och köpte även hem EAA-XX som jag kört 2 pass.
    Funderar även på att testa kre-alkalyn hardcore från GG, någon som har erfarenhet av detta? Kosten vill jag säga att jag sköter bra, äter bra mat och sällan ”junk” mat. Men det jag undrar är om man sväller upp av kre-alkalyn eller inte? Det ska ju inte binda vatten men vissa tycks ha drabbats ändå?

Är 18 år väger 61kg på 184 cm så jag är inte spec stor.

Satsar på en seriös höst/vinter och hoppas kunna undvika förkylning igen. Tar även omega-3 och multivitamin daily one.

Kör 4 set x 8-12 reps bör jag ändra?

Mån: rygg , triceps
    Tis: Axlar, mage
    Ons: ben, mage
    Tors/fre: bröst, Biceps

Sorry för rörigt inlägg men skriver från telen.
    /BB

Hej,

Allt kreatin binder vatten,det är vad kreatin gör, dock har jag själv aldrig märkt att jag ”svällt upp” av något kreatin och jag har testat en uppsjö av olika kreatin varianter.

Du skriver att du äter bra mat osv men om ditt mål är att bygga muskler se då till att du får i dig tillräckligt mycket mat så vågen rör sig uppåt i en stadig men kontrollerad form.

Lycka till

dr Nick wrote:
    Hej,

Allt kreatin binder vatten,det är vad kreatin gör, dock har jag själv aldrig märkt att jag ”svällt upp” av något kreatin och jag har testat en uppsjö av olika kreatin varianter.

Du skriver att du äter bra mat osv men om ditt mål är att bygga muskler se då till att du får i dig tillräckligt mycket mat så vågen rör sig uppåt i en stadig men kontrollerad form.

Lycka till

Jo de har jag också läst.men varför står de då att de inte binder vatten och att man slipper ansamlingar med vatten?

Blivandebiff wrote:
    Jo de har jag också läst.men varför står de då att de inte binder vatten och att man slipper ansamlingar med vatten?

För att de inte har den vätskebindande effekten, vilket är det man vill åt för att åstadkomma styrkeökningen.

En tanke angående din träningssplit. Det är inte nödvändigt att träna magen två dagar i veckan (i synnerhet inte två dagar i rad). Kör du dessutom knäböj och marklyft när du tränar ben/rygg behövs det knappt alls. Istället för att träna styrketräning fyra dagar på raken skulle jag dessutom rekommendera i alla fall en vilodag mellan, exempelvis onsdagar och köra styrketräning övriga vardagar.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.