Vad är en skopa ?

Home Forums Kosttillskott Vad är en skopa ?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #690004
    Undertaker wrote:
    En skopa Nano Vapor är 25g och i skopan står det 39cc alltså 0,39dl
    En skopa Anator p70 är 46-47g och i skopan står det 73cc

    Om jag vore du hade jag sökt igenom burken riktigt ordentligt, för muscletech brukar alltid ha med en skopa!

    Men om det nu är ungefär i samma konsistens så hade jag använt en knapp halv dl per servering! Ifall du nu inte hittar skopa nånstans bland pulvret!

    JAG GRÄVDE OCH JAG HITTADE !!!!! TACK FÖR ATT DU PÅPEKADE DETTA ! DU ÄR DAGENS HJÄLTE :D :up::up:

    #690005

    Och detta grävande resulterade i ytterligare en totalt onödig tråd med numera 23 onödiga inlägg…. Grattis Insulinus för ditt absolut onödigaste inlägg i forumets historia. :D

    #690006
    Insulinus wrote:
    Och detta grävande resulterade i ytterligare en totalt onödig tråd med numera 23 onödiga inlägg…. Grattis Insulinus för ditt absolut onödigaste inlägg i forumets historia. :D

    Det var inte onödigt, vi hade ju kul och jag kände att vi bondade jävligt mycket och utvecklades som människor!

    larrygarry – grattis!

    #690007

    Vafaan, insåg numera att mitt inlägg nr 2000 var det förra i denna tråden.

    Kändes surt. Ungefär som att bli av med oskulden med världens snyggaste brud vid en ålder av 46 år och inte minnas det….. öööööh! :

    8)

    #690008

    Nu fick jag dåligt samvete för att jag inte tog bättre tillvara på mitt inlägg nr 1000. Jag borde skrivit ut det och ramat in det, minst. Nu är det bortglömt bland alla andra ONP (one night posts).

    #690009

    Haha, såg denna tråd precis (som var ganska rolig studtals), men min första tanke var ta en sked och rör runt bland pulvret så finner man skopen.. det tog 3 sidor för det tipset eller nått.. men vägen dit var underhållande.

    Edit: Glömde ett viktigt tips till trådskaparen (och även många andra tydligen). Står det ”Serving size 1 scoop” eller liknande och gram antalet kanske står med, så finns det ALLTID en skopa med i burken. På proteinpulver kan det dock stå 1dl eller så, men på PWO, EAA eller liknande där man ALLTID skriver ut nått i stil med ”serving size 1 scoop” så finns en skopa med i 100 fall av 100.

    #690010
    Starsky wrote:
    De gångerna jag köpt mitt proteinpulver så fick jag en skopa på exakt 1dl.
    Det stod också 1dl på den. Och så var det med proteinet IsoKool.
    Jag skulle tippa på att de flesta proteintillverkare kör med 1dl, om inte alla(?) :)

    1dl, 0.5dl osv osv. Det finns en hel mängd olika varianter som skickas med. Rosa, blåa, röda!

    Till trådskaparen: Har du kollat igenom hela påsen/burken för att se så ingen skopa ligger med.

    #690011
    bingolotto wrote:
    1dl, 0.5dl osv osv. Det finns en hel mängd olika varianter som skickas med. Rosa, blåa, röda!

    Till trådskaparen: Har du kollat igenom hela påsen/burken för att se så ingen skopa ligger med.

    Hade du läst igenom tråden hade du sett att TS har hittat en skopa i burken. :)

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.