Home › Forums › Kosttillskott › Vassle
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 december, 2011 at 13:50 #51341Anonym anvandareMember19 december, 2011 at 13:50 #124044Anonym anvandareMember
Hej! Har en ny fråga.
Är i utlandet och tänkte införskaffa mig proteinpulver. Jag vill ha vassle då jag läst att det har många fördelar.Proteinpulvret heter endast ”Whey Protein” och jag undrar hur man kan vara säker på att det är just vassle protein pulvret innehåller? På Gymgrossisten står det ju men vet inte vad man ska kolla efter på burken?
Hemsidan för pulvret är:
[http://www.cenergy.co.il/?categoryId=32950&itemId=57436]Verkar detta vara ett bra proteinpulver? Åsikter?
19 december, 2011 at 14:49 #124045Anonym anvandareMemberokej välkommen till frågebanken!
om man köper vetemjöl på ICA hur kan man vara säker på att det är innehåller vetemjöl? Står det att det innehåller ”whey” så ska det göra det.
19 december, 2011 at 14:51 #124046Anonym anvandareMemberJag tycker du borde skaffa dig ett liv istället för att leka polis.
Verkar detta proteinpulver bra om ni tittar på hemsidan?
19 december, 2011 at 14:53 #124047Anonym anvandareMemberså ”Whey” innebär att det är vassle?
19 december, 2011 at 15:03 #124048Anonym anvandareMemberTellan1 wrote:Jag tycker du borde skaffa dig ett liv istället för att leka polis.Verkar detta proteinpulver bra om ni tittar på hemsidan?
och du kanske skulle vara lite mindre skitnödig och nervös inför något som man kan hitta på google, whey = vassle på engelska.
vadå bra. samma skit som allt annat, det som avgör om det är bra är ju smaken, lösligheten i vatten samt priset…
19 december, 2011 at 15:23 #124049Anonym anvandareMemberTycker bara det är så jävla svårt att hitta vilket protein man ska köra på.. Det jag länkande innehåller 28 g prot per servering, vilket är mer än de 25 g som t ex gold standard har på sina. Känner bara att jag vill köpa ett kosttillskott (gainer el. protein) som ger mig bäst resultat! I och med att jag äter rätt bra annars kanske endast protein är bäst för mig då är i normalvikt?
[http://www.cenergy.co.il/?categoryId=46810]
19 december, 2011 at 16:03 #124050Anonym anvandareMemberTellan1 wrote:Tycker bara det är så jävla svårt att hitta vilket protein man ska köra på.. Det jag länkande innehåller 28 g prot per servering, vilket är mer än de 25 g som t ex gold standard har på sina. Känner bara att jag vill köpa ett kosttillskott (gainer el. protein) som ger mig bäst resultat! I och med att jag äter rätt bra annars kanske endast protein är bäst för mig då är i normalvikt?[http://www.cenergy.co.il/?categoryId=46810]
du har inte tänkt på följande:
1) storleken på en servering är godtyckligt, på vissa burkar är en servering 0.75dl på andra 1.0 dl ..
2) gold standards protein kostar ganska mycket mer, så om det nu skulle innehålla lite mera protein procentuellt så är det knappast det mest prisvärda du kan köpa sett till protein per krona
en annan grej är att 3gram protein hit eller dit är en piss i havet jämfört med vad du ska äta på en dag (ca 200gram totalt)3) sluta tänk så ***** mycket vad som är ”bäst”, tänker du på vilken mjölk- och ost-sort som är ”bäst”? Bara larvigt, hitta något du tycker om och är billigt, vassle är vassle, punkt slut. Kosttillskott är ett tillskott, du ska inte tro att dina resultat står och faller på vilket märke på proteinpulvret du har, i så fall har du verkligen gått på reklamen.
(Kan tillägga att jag köper whey fx från gymvaruhuset och/eller whey 100% från mmsports samt ibland whey80 från gymgrossisten)
22 december, 2011 at 10:37 #124051Anonym anvandareMemberTellan1 wrote:Hej! Har en ny fråga.
Är i utlandet och tänkte införskaffa mig proteinpulver. Jag vill ha vassle då jag läst att det har många fördelar.Proteinpulvret heter endast ”Whey Protein” och jag undrar hur man kan vara säker på att det är just vassle protein pulvret innehåller? På Gymgrossisten står det ju men vet inte vad man ska kolla efter på burken?
Hemsidan för pulvret är:
[http://www.cenergy.co.il/?categoryId=32950&itemId=57436]Verkar detta vara ett bra proteinpulver? Åsikter?
Det du ska titta på är ingredienslistan. Det är i princip det enda jag tittar på när jag ska köpa kosttillskott. Ingrediensförteckningen visar ingredienserna i fallande ordning, dvs den det är mest av ska stå först på listan.
Produkten du länkar till deklarerar:
Ingredients: All natural whey concentrated protein, free amino acid, chocolate chip cookies (contains gluten), flavors and sweetener (E-952, E-954).
Ingen idealisk deklaration men det är ju inte ovanligt.
Chocolate Chip Cookies innehåller sannolikt fler ingredienser än gluten och dessa anges inte.
Free Amino Acid – det deklareras inte vilken men av texten verkar det vara glutamin som det har tillsatt.
I övrigt är det säkert inget fel på produkten. Däremot kan man anta att de som ligger bakom produkter inte har så jättebra koll.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.