Vilket är det bästa kreatinet?

Home Forums Kosttillskott Vilket är det bästa kreatinet?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • Author
    Posts
  • #492896

    Mängden krealkalyn är ju mindre så den mängd vätska man binder upp är oväsentligt liten… Och jo jag är väldigt objektiv i min inställning till kostillskott… Antar att jag inte är som så många andra när det gäller business..på gott & ont kanske? Faktum är att jag brinner i djupet av min själ for the iron game… Tänkte f-n sälja shopen ett tag för jag var så less på att branchen i stort tappat sin själ…

    LOVE
    ZONE

    #492897
    zonecapone wrote:
    Mängden krealkalyn är ju mindre så den mängd vätska man binder upp är oväsentligt liten… Och jo jag är väldigt objektiv i min inställning till kostillskott… Antar att jag inte är som så många andra när det gäller business..på gott & ont kanske? Faktum är att jag brinner i djupet av min själ for the iron game… Tänkte f-n sälja shopen ett tag för jag var så less på att branchen i stort tappat sin själ…

    LOVE
    ZONE

    Men om du vill ha mindre kreatin så är det väl bara att ta en mindre mängd monohydrat precis som det blir när man tar kre-alkalyn.

    #492898
    zonecapone wrote:
    Creapuren funkar klockrent på de flesta om man inte bryr sig att man blir blöt…

    ZONE

    Nu drar jag inte på mig speciellt mycket vätska på 30-40g kreatin om dagen heller, men jag får kanske inte heller lika bra effekt som dem som gör detta.

    Får slå ett slag för SizeON då det är kreatin i den med… utan tvekan den bästa sådana produkten i mina ögon.

    #492899
    KniveN wrote:
    Men om du vill ha mindre kreatin så är det väl bara att ta en mindre mängd monohydrat precis som det blir när man tar kre-alkalyn.

    Skillnaden är att kroppen tar upp Krealkalyn lättare än monohydrat så du kan ta mycket mindre av det & ändå få samma effekt som att högdosera monohydratet… Det är just det som är hela vitsen med krealkalynet…

    Peace!
    ZONE

    #492900

    Är det bara jag som tycker att jag får bättre effekt om jag blandar kreaalkalyn och mono?

    #492901
    Hårdrock! wrote:
    Har endast testat monohydrat, det var inget märkvärdigt. Vilket är det bästa kreatinet om man vill öka styrka och uthållighet etc?

    ALRI CR2 kreatin difosfat I LÖÖVE IT

    #492902
    zonecapone wrote:
    Creapuren funkar klockrent på de flesta om man inte bryr sig att man blir blöt…

    Skippa de billiga kina skit kreatinet om du inte vill få i dig massa tungmetaler! Någon borde ha koll på dagens kostillskott marknad då rent farliga produkter säljs i priskrigen på nätet…

    ZONE

    nej man blir inte ”blöt” av kreatin, så gott som all vätska som binder lägger sig i musklerna o inte utanför…

    #492903
    Moris wrote:
    nej man blir inte ”blöt” av kreatin, så gott som all vätska som binder lägger sig i musklerna o inte utanför…

    Happy for you if you dont! :) Önskar du álltid hade rätt där… Hjälpte en kille före en tävling som inte heller drog på sig ett gram vätska av monohydrat & körde det ända fram!

    Dock så har jag kunder som lägger på sig mycket vätska av monohydrat…En kille ökade utan att ändra något alls i sin kost på några dagar 4kg… Själv går jag alltid upp 2 släta kilon av vanligt mono…

    Pace!
    ZONE

    #492904

    Creatine magnesium chelate säger jag utifrån personliga upplevelser.

    #492905
    zonecapone wrote:
    Skillnaden är att kroppen tar upp Krealkalyn lättare än monohydrat så du kan ta mycket mindre av det & ändå få samma effekt som att högdosera monohydratet… Det är just det som är hela vitsen med krealkalynet…

    Peace!
    ZONE

    Nej, beskriv hur kroppen skulle kunna ta upp kre-alkalyn lättare? Är du medveten om att kre-alkalyn är monohydrat? dvs så kommer kre-alkalyn vara samma sak som ”vanligt” kreatin när det kommer ut i blodet, hur skulle det då kunna tas upp på något annat sätt? Och eftersom monohydrat är stabilt så kommer inte basen i kre-alkalyn göra någon skillnad. Så ”vitsen” med kre-alkalyn håller inte…

    #492906
    KniveN wrote:
    Nej, beskriv hur kroppen skulle kunna ta upp kre-alkalyn lättare? Är du medveten om att kre-alkalyn är monohydrat? dvs så kommer kre-alkalyn vara samma sak som ”vanligt” kreatin när det kommer ut i blodet, hur skulle det då kunna tas upp på något annat sätt? Och eftersom monohydrat är stabilt så kommer inte basen i kre-alkalyn göra någon skillnad. Så ”vitsen” med kre-alkalyn håller inte…

    Kreatin Monohydrat förstör ju magen totalt och sväller upp en. Men ät du det om du tycker det är så bra.

    kre alkalyn är mycket bättre för magen.

    Kreatin difosfat fungerar klockrent och det är bättre pris en alkalyn.

    Svårt val…

    #492907
    fenyletylamin wrote:
    Kreatin Monohydrat förstör ju magen totalt och sväller upp en. Men ät du det om du tycker det är så bra.

    kre alkalyn är mycket bättre för magen.

    Kreatin difosfat fungerar klockrent och det är bättre pris en alkalyn.

    Svårt val…

    Imponerande att du vet hur Knivens och bl.a. min mage reagerar på monohydrat. :up: Ska säga det till den nästa gång det är dags!

    #492908
    primo wrote:
    Imponerande att du vet hur Knivens och bl.a. min mage reagerar på monohydrat. :up: Ska säga det till den nästa gång det är dags!

    Okej.

    Uppenbarligen finns det personer som tycker om kreatin monohydrat och det finns dom som inte gör det.

    Jag får uppfattningen att man inte får tycka om något annat kreatin en kreatin monohydrat för om man tycker om något annat kreatin så är man inte tillräckligt påläst om vad som är bäst enligt studier osv….

    Jag rekommenderar alltid folk att testa kreatin monohydrat eftersom det är så billigt, men många tycker inte om det pga magproblem.

    Magnesium kreatin tycker jag också personligen är dåligt för magen, bättre en kreatin monohydrat dock

    #492909

    Är man lite påläst ser man fördelarna med Krealkalyn… Vilket också funkar bäst på de flesta enligt mina erfarenheter (vilka säger rätt mycket då jag jobbar med det) Men självklart ska man prova sig fram & svarar man bra på mono + inte binder ett ton vatten så why not? Stay away from the cheapest chinese shit bara då de innehåller tungmetaler… Livsmedelsverket borde verkligen ta sig tid att ta sig en titt på just den biten…

    Peace!’
    ZONE

    #492910
    zonecapone wrote:
    Är man lite påläst ser man fördelarna med Krealkalyn… Vilket också funkar bäst på de flesta enligt mina erfarenheter (vilka säger rätt mycket då jag jobbar med det) Men självklart ska man prova sig fram & svarar man bra på mono + inte binder ett ton vatten så why not? Stay away from the cheapest chinese shit bara då de innehåller tungmetaler… Livsmedelsverket borde verkligen ta sig tid att ta sig en titt på just den biten…

    Peace!’
    ZONE

    Vilka märken är ”chinese shit” då och vem har testat dom för tungmetaller?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.