Viper X

Home Forums Kosttillskott Viper X

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 444 total)
  • Author
    Posts
  • #560590

    hur långt innan träning ska man ta viper x? 30 min?

    #560591

    Jag tar den max 20 min innan. På det viset så kickar den igång efter min uppvärmning.

    #560592
    Martin_Matti wrote:
    hur långt innan träning ska man ta viper x? 30 min?

    20-30 min före träningen är lagom.

    #560593

    tänkte bara höra om effekten blir bättre om man tar den på tom mage? och vad räknas som tom mage, 2 timmar efter måltid?

    #560594

    Tom mage är att föredra för maximal effekt. Fast en del personers mage har lite svårt med PWO bara så där. Jag tål både laktos och ägg dåligt men inte mår jag dåligt av Viper (inte stark för mig mage).

    Kan verkligen rekommendera produkten. Har i dagarna beställt ytterliggare en till.

    #560595

    Jag har provat viper-x 2 styrkepass i rad nu, och tror jag har lite bekymmer, kan vara så att jag är lite resisten(kommer inte ihåg om man kallade det så). Har inte fått ngn märkbar effekt mer än varm om öronen första gången, andra gången kändes det lite mer, typ lite varmare i ansiktet, pytte lite ”kittlande känsla”. Men när jag jämför med mina tidigare erfarenheter av monohydrat då jag fick en ”Kick” av det, höjde vikter ganska mkt och märkbar högre mjölksyre tröskel.

    Kan tilläggas att den kicken inte varit alltid, har en uppfattning av en alltmindre förekomst av effekt av kreatin monohydrat.

    Men jag kanske hoppades för mkt med viper-x.

    Jag undrar om ni har erfarenhet av detta om man kan komplettera med monohydrat utöver viper-x, om det blir ngn effekt eller runt utav 2 skoppor viper-x istället för 1?

    Tacksam för hjälpande råd.

    #560596
    Aleks wrote:
    Jag har provat viper-x 2 styrkepass i rad nu, och tror jag har lite bekymmer, kan vara så att jag är lite resisten(kommer inte ihåg om man kallade det så). Har inte fått ngn märkbar effekt mer än varm om öronen första gången, andra gången kändes det lite mer, typ lite varmare i ansiktet, pytte lite ”kittlande känsla”. Men när jag jämför med mina tidigare erfarenheter av monohydrat då jag fick en ”Kick” av det, höjde vikter ganska mkt och märkbar högre mjölksyre tröskel.

    Kan tilläggas att den kicken inte varit alltid, har en uppfattning av en alltmindre förekomst av effekt av kreatin monohydrat.

    Men jag kanske hoppades för mkt med viper-x.

    Jag undrar om ni har erfarenhet av detta om man kan komplettera med monohydrat utöver viper-x, om det blir ngn effekt eller runt utav 2 skoppor viper-x istället för 1?

    Tacksam för hjälpande råd.

    Det kan vara så att du inte får samma effekt av kreatin efter ett tag.
    Eller att du behöver lite högre doser av kreatin för att få effekt.
    Testa att ta lite vanligt monohydrat även på vilodagarna så ser du om det fungerar bättre för dig, att öka ditt totala kreatin intag.

    Det finns många som tar Viper-X före träningen men kompletarar med vanligt kreatin efter träningen.
    Samt intar kreatin på vilodagarna.

    För mig själv räcker det bra att inta kreatin före och efter träningen.

    #560597
    Aleks wrote:
    Jag har provat viper-x 2 styrkepass i rad nu, och tror jag har lite bekymmer, kan vara så att jag är lite resisten(kommer inte ihåg om man kallade det så). Har inte fått ngn märkbar effekt mer än varm om öronen första gången, andra gången kändes det lite mer, typ lite varmare i ansiktet, pytte lite ”kittlande känsla”. Men när jag jämför med mina tidigare erfarenheter av monohydrat då jag fick en ”Kick” av det, höjde vikter ganska mkt och märkbar högre mjölksyre tröskel.

    Kan tilläggas att den kicken inte varit alltid, har en uppfattning av en alltmindre förekomst av effekt av kreatin monohydrat.

    Men jag kanske hoppades för mkt med viper-x.

    Jag undrar om ni har erfarenhet av detta om man kan komplettera med monohydrat utöver viper-x, om det blir ngn effekt eller runt utav 2 skoppor viper-x istället för 1?

    Tacksam för hjälpande råd.

    gör som olle säger lägg till kreatin monohydrat efter träning och på vilodagarna. För mig så är en koffeintablett tillsammans med viper x kanon!!

    #560598

    Har kört min burk Viper nu.
    Absolut en uppiggande effekt, samt att magen mådde avsevärt mycket bättre än när jag drack Rage.
    Länge sen jag körde V12 nu men om jag inte minns fel tyckte jag det gav ett än bättre pump.
    – Blir absolut fler burkar!

    Vill inte vara en besserwisser nu men… Om pulvret står ett tag och densiteten ökar så innebär ju detta att det är mer vikt pulver på samma volym. Eftersom det intressanta är antal gram Viper man tar så innebär en ökad densitet att man ska ha MINDRE i skopan.
    Eller menar ni helt enkelt att man blir mer tålig och ska öka doseringen ändå? Lite ”konstig” formulering både här och på burken.

    Olle Sparringsjö wrote:
    Det är en skopa som gäller.

    Efter någon månad blir densitetet lite högre på pulvret,och man kan öka doseringen något.

    #560599

    Har nu provat Viper-x i 2 pass. Första passet kände jag absolut ingenting. Andra passet ökade jag dosen lite och då stack det lite ansiktet på väg till träningen + att mina armar blev mycket ådrigare än va de brukar. Om produkten gett mig mer än det vet jag inte än då jag kört ganska lugnt men idag är det ben som står på schemat så idag lär det märkas om jag är uthålligare/starkare!

    Måste också säga att jag är lite besviken än så länge men väntar några pass till innan jag ger ett fullständigt betyg!

    #560600
    Gustaf Lindberg wrote:
    Har nu provat Viper-x i 2 pass. Första passet kände jag absolut ingenting. Andra passet ökade jag dosen lite och då stack det lite ansiktet på väg till träningen + att mina armar blev mycket ådrigare än va de brukar. Om produkten gett mig mer än det vet jag inte än då jag kört ganska lugnt men idag är det ben som står på schemat så idag lär det märkas om jag är uthålligare/starkare!

    Måste också säga att jag är lite besviken än så länge men väntar några pass till innan jag ger ett fullständigt betyg!

    ett tips. ta en koffeintablett tillsammans med viper x
    de som är okänsliga mot koffeinet kan behöva en liten extra dos

    #560601

    Varför ska man köra koffein till Viper-x? Kan man isåfall lika gärna ta en kopp starkt kaffe?

    #560602
    peter74 wrote:
    Varför ska man köra koffein till Viper-x? Kan man isåfall lika gärna ta en kopp starkt kaffe?

    Koffein från kaffe har inte samma ergogena(prestationshöjande) effekt som från en koffeintablett.

    Men visst kan man köra kaffe för att bli lite piggare

    #560603
    Birken237 wrote:
    Har kört min burk Viper nu.
    Absolut en uppiggande effekt, samt att magen mådde avsevärt mycket bättre än när jag drack Rage.
    Länge sen jag körde V12 nu men om jag inte minns fel tyckte jag det gav ett än bättre pump.
    – Blir absolut fler burkar!

    Vill inte vara en besserwisser nu men… Om pulvret står ett tag och densiteten ökar så innebär ju detta att det är mer vikt pulver på samma volym. Eftersom det intressanta är antal gram Viper man tar så innebär en ökad densitet att man ska ha MINDRE i skopan.
    Eller menar ni helt enkelt att man blir mer tålig och ska öka doseringen ändå? Lite ”konstig” formulering både här och på burken.

    Det är väl så att fukthalten ökar så småningom, så för att få samma mängd aktiva ingredienser så bör man ta några gram extra.

    #560604
    peter74 wrote:
    Varför ska man köra koffein till Viper-x? Kan man isåfall lika gärna ta en kopp starkt kaffe?

    slipper bruna tänder :) :devil:

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.