WNT No2 Caps, är det värt?

Home Forums Kosttillskott WNT No2 Caps, är det värt?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70163
    #514980

    Hallo det har blivit dags för mig att inhandla något bra för min muskeltillväxt.

    Jag hittade WNT No2 Caps men kunde inte hitta ett enda omdöme om det. Är det någon som har prövat det?
    Det säljs på life osv så nån måste la ha prövat det.

    Jag är ny här på forumet för övrigt så hjälp mig gärna.

    Ha de gött

    #514981

    Har kört upp två st burkar med detta tillskott från WNT. Man ska ju inte förvänta sig mirakel från något tillskott och samma gäller här. Dessa funkar bra och jag upplevde att jag blev lite uthålligare under de första passen men sen var det säkert lite placebo också.

    Om du funderar på¨att köpa något tillskott skulle jag rekommendera något annat med tanke på att detta kostar skjortan! Sen finns det mycket bättre alternativ.Rekommenderar rapidpump som är rent arginin, riktigt bra produkt!

    #514982
    Lind-Wall wrote:
    Har kört upp två st burkar med detta tillskott från WNT. Man ska ju inte förvänta sig mirakel från något tillskott och samma gäller här. Dessa funkar bra och jag upplevde att jag blev lite uthålligare under de första passen men sen var det säkert lite placebo också.

    Om du funderar på¨att köpa något tillskott skulle jag rekommendera något annat med tanke på att detta kostar skjortan! Sen finns det mycket bättre alternativ.Rekommenderar rapidpump som är rent arginin, riktigt bra produkt!

    Så farligt dyrt va de ju inte, de låg ju runt 260 – 270 på de billigaste ställena.

    Så du menar att rapidpump är bättre´för samma syfte?

    ha de

    #514983

    Jag har provat 2 burkar.
    Ger enbart pump och inte någon stim-effekt (finns inget i dem) och inget driv som många andra med stim ger.
    Men det är ju individuellt om man vill få fokus mm eller inte.

    Som ren ’pump-produkt’ gör de sitt jobb.

    #514984

    Jaha, ok, jag betalade mer:(.

    Om du vill ha något som ger liknande ”effekt” som wnt kapslarna så rekommenderar jag rapidpump. Har funkat skitbra för mig ialla fall!:up:

    #514985
    Robert Lilja wrote:
    Skillnaden mellan Rapid Pump och WNT NO2 Caps är att Rapid Pump enbart innehåller en form av arginin medan NO2 Caps även innehåller BCAA och glutamin.

    Så medan Rapid Pump enbart är fomulerad för att ge pump så är NO2 Caps formulerad för att förutom en ökad pump även ge en minskad muskelnedbrytning och en ökad prestationsförmåga.

    Mvh
    Robert Lilja

    Exakt! Dock så tycker jag att wnt är riktigt snåla med arginin per dos. Rapid innehåller 4gånger så mycket vilket gjorde pumpen till en helt annan grej på mig ialla fall. Nu käkar jag bcaa separat med rapid så man får i sig lite större doser då WNT som sagt är väldigt snåla med innehåkllet per dosering.

    #514986
    Robert Lilja wrote:
    Kanske det, men NO2 Caps är vad jag förstår ingen produkt som är framtaget för att ge någon direkt större muskelpump utan mer som en prestationshöjare. Arginin i lite mindre mängder kan vara effektivt för prestationen men i större mängder kan det istället bli negativt för prestationen.

    Supplementering av arginin i samband med träning har även visat sig hämma kroppens produktion av tillväxthormon vilket kanske inte alltid är att föredra. Tar man arginin vid andra tillfällen än vid träning så ökar det istället kroppens förmåga att producera tillväxthormon.

    Trådskaparen efterfrågade någon som kunde vara bra för muskeltillväxten, och ska man då jämföra produkterna Rapid Pump och NO2 Caps så kommer jag alltid att rekommendera NO2 Caps, vill man dock ha lite mer pump så fungerar Rapid Pump och andra renodlade pumpprodukter utmärkt.

    Mvh
    Robert Lilja

    Kul med sån aktivitet här på forumet, gäller samtliga :)

    När ni pratar om pump va menar ni då? Jag citererar:
    ”NO2 Caps, vill man dock ha lite mer pump så fungerar Rapid Pump ”
    Jag hajar inte riktigt det.

    Men summa summarum så verkar än så länge som att Rapid Pump är att föredra?

    Ha de

    #514987
    Robert Lilja wrote:
    Pump är när den muskel som tränas fylls med blod till en sådan grad att du känner att det ”pumpar” i musklen. Att få en stor pump i muskulaturen under träning kan märkbart sänka prestationsförmågan.

    Så summa summarum kan jag inte förstå hur du kan få det till att Rapid Pump skulle vara bättre för din muskeltillväxt när den i verkligheten inte gör någonting alls för muskeltillväxten, den är snarare kontraproduktiv vad gäller muskeltillväxt :|

    Mvh
    Robert Lilja

    Jag drog slutsatsen eftersom du va den enda som rekommenderat NO2 Caps av de som har skrivit.
    Men du har goda argument till varför jag borde välja NO2 Caps och jag tackar så mycke för din info.
    Jag läste lite och vet inte om jag förstod rätt men bör jag ta något mer än antingen Rapid eller NO2 som typ dricka protein drink eller så. Jag skulle tycka att de va smidigast och snällast mot plånboken om ett ”preparat” räckte.

    Någon annan med erfarenhet får gärna forstätta höra av sig.

    #514988
    Robert Lilja wrote:
    Anledningen till att de andra rekommenderade Rapid Pump var pga att de kände ”effekt” i form av en ökad pump under träningspasset. Det du efterfrågade var dock något som hjälpte till med muskeltillväxt och det är inget man ”känner” direkt utan då måste man kolla på innehåll och vad det finns för fakta kring respektive innehåll.

    Proteinpulver ska man knappast se som ett ”preparat”, det ska man snarare se som vanlig mat, och ett billigt vassle koncentrat är oftast billigare per gram protein än vad vanlig fast föda är, så om man vill vara snäll mot plånboken kan man alltid slänga in ett proteinpulver i den dagliga kosten.

    Kreatin vore ett tillskott för muskeltillväxt och prestation som du borde prioritera före NO2 Caps och liknande preparat, har du råd med båda så varför inte men om du bara har råd med ett så kör på kreatin.

    Mvh
    Robert Lilja

    Okej okej.
    Eftersom du verkar kunna ämnet, eftersom alla olika tillskott lovar guld och gröna skogar så undrar jag om du vet vad man ska kolla efter i ett bra kreatin tillskott, så som andra ämnen.
    Vet du något bra som ligger under 500 lappen?
    Det är ju jätte svårt att veta vad det är man igentligen ska leta efter som nybörjare. Sen fattar jag också att man får läsa sig till allt o googla osv osv men ändå.

    Ha de fint

    #514989

    Tycker att de funkar riktigt bra. Testa även att kombinera med Kre-alkalyn!

    / Calle

    #514990
    Robert Lilja wrote:
    Det smidigaste är att skaffa ett rent kreatin monohydrat, gärna Creapure. Skulle du märka att du är en non-responder på monohydrat (ungefär 25% är det) så kan du prova något av Kreatinpyruvat, Kre-Alkalyn eller Magnesium-creatine-chelate.

    Mvh
    Robert Lilja

    Kreatinpyruvate FTW!!!

    #514991

    Okej då ska jag pröva detta.

    Tack för vägledningen verkligen uppskattat.:emo-thumb

    #514992
    Xzibit wrote:
    Jag drog slutsatsen eftersom du va den enda som rekommenderat NO2 Caps av de som har skrivit.
    Men du har goda argument till varför jag borde välja NO2 Caps och jag tackar så mycke för din info.
    Jag läste lite och vet inte om jag förstod rätt men bör jag ta något mer än antingen Rapid eller NO2 som typ dricka protein drink eller så. Jag skulle tycka att de va smidigast och snällast mot plånboken om ett ”preparat” räckte.

    Någon annan med erfarenhet får gärna forstätta höra av sig.

    Jag kombinerar NO2 caps 2 sånna före träning och 1 kapsel anabolic caps innan.
    JAG känner oerhör större skillnad i vad jag orkar, JAG LKAR I KULON OCH REPS OCH BLODÅDRONA TRÄDER FRAM EFTER ETT TAG OCH JA JAG GILLAR DOM HELT ENKELT.. BRA PRIS
    oj caps lock:o

    #514993

    Tycker att NO2 caps ger bra effekt samt att WNT´s produkter hpller väldigt hög standard. Håller dock med om ett du borde satsa på kreatin i första hand om du vill hålla dig till en produkt och spara lite på plånboken. :)

    Kan rekommendera MASS Nutrition´s Creatin Creapure, 1kg för 189kr.
    WNT har förstås oxå kreatin monohydrat fast dock till ett dyrare pris.

    Mvh
    Rasmus Carlsson

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.