Home › Forums › Matlagning och Recept › 1 kg Älgfilé
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 oktober, 2008 at 00:31 #722138Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:Oj oj, jagar hon extrapriser på ICA då eller? För ja e int från norrlann ja ell (observera accenten), ha int jaga äll i trettifem års int.
Hitta du de orginalreceptet på buttrix?:frust:Haha,,, nejdu, hon jagar faktiskt på riktigt. Har provat på stek och innanlår oxå, men det blir inte alls lika gott. Och har mantillgång till de bästa bitarna så väljer man ju såklart det..:p (recepten googlade jag, de va störst procent på file..)
11 oktober, 2008 at 00:33 #722139Anonym anvandareMemberLinda Byström wrote:Haha,,, nejdu, hon jagar faktiskt på riktigt. Har provat på stek och innanlår oxå, men det blir inte alls lika gott. Och har mantillgång till de bästa bitarna så väljer man ju såklart det..:p (recepten googlade jag, de va störst procent på file..)Hur som helst kan man göra godare saker på filé än tjälknöl/knul! :happy:
11 oktober, 2008 at 00:49 #722140Anonym anvandareMemberLinda Byström wrote:Haha,,, nejdu, hon jagar faktiskt på riktigt. Har provat på stek och innanlår oxå, men det blir inte alls lika gott. Och har mantillgång till de bästa bitarna så väljer man ju såklart det..:p (recepten googlade jag, de va störst procent på file..)Då har du en annan google än mig:emo-thumb
Här är 99,9% av recepten på tjälknöl baserade på stek,ytterlår,innanlår eller högrev av älg. Konstigt
Bästa bitarna för tjälknöl är nämligen just dom.Bara för att man har tillgång till en ferrari betyder ju inte att den lämpar sig bäst att köra i terräng med;)
11 oktober, 2008 at 13:18 #722141Anonym anvandareMemberLinda Byström wrote:Haha,,, nejdu, hon jagar faktiskt på riktigt. Har provat på stek och innanlår oxå, men det blir inte alls lika gott. Och har mantillgång till de bästa bitarna så väljer man ju såklart det..:p (recepten googlade jag, de va störst procent på file..):o:cry:
12 oktober, 2008 at 08:55 #722142Anonym anvandareMemberLioness wrote:Älskar potatis! Recept på din specialpotatis vore trevligt att få, om den inte är hemlig förståss:ph34r:Missade detta, självklart.
Jag kör antigen bakpotatis eller vanlig som jag bakar i ugnen/kokar. Sen mosar jag den och blandar med riven västerbottensost, creme fraiche, vitlök, salt, och en äggula. Vill man kan man ha i lite hackad chili också.
Sen lägger man ”moset” tillbaka i bakpotatisen eller i cocetteformar och på med lliiite riven ost och gratinerar tills det fått fin färg.
Klart
12 oktober, 2008 at 08:58 #722143Anonym anvandareMemberOj glömde att lägga till bilden på vad det verkligen blev av älgfilén.
Tamda,
12 oktober, 2008 at 09:19 #722144Anonym anvandareMembernenya wrote:Oj glömde att lägga till bilden på vad det verkligen blev av älgfilén.Tamda,
Bara svampen och såsen får ju dregglet att mobiliseras.
12 oktober, 2008 at 09:46 #722145Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Bara svampen och såsen får ju dregglet att mobiliseras.Det var ruskigt gott.
12 oktober, 2008 at 13:06 #722146Anonym anvandareMembernenya wrote:Oj glömde att lägga till bilden på vad det verkligen blev av älgfilén.Tamda,
Det där går hem alla dagar i veckan! :nod:
12 oktober, 2008 at 18:51 #722147Anonym anvandareMemberDet där såg ju ”lagomt” gott ut.. Ska prova din potatisgrejj tänkte jag, jag har dock inga kantareller och verkligen ingen älg livet är orättvist!
13 oktober, 2008 at 07:43 #722148Anonym anvandareMembernenya wrote:Missade detta, självklart.Jag kör antigen bakpotatis eller vanlig som jag bakar i ugnen/kokar. Sen mosar jag den och blandar med riven västerbottensost, creme fraiche, vitlök, salt, och en äggula. Vill man kan man ha i lite hackad chili också.
Sen lägger man ”moset” tillbaka i bakpotatisen eller i cocetteformar och på med lliiite riven ost och gratinerar tills det fått fin färg.
Klart
Men guuuud så gott det lät. Få ta och göra den när jag slutat att deffa ,i och för sig kan jag göra den åt familjen och lukta på den:P
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.