Äckligt protein?

Home Forums Matlagning och Recept Äckligt protein?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag har nyss köpt ett proteinpulver, sloow protein från Fairing, med jordgubbssmak som INTE smakade bra alls! alldeles för sött och ”plastigt” i smaken.
    Någon som har något tips på hur jag ska få det mindre sött, eller ”dölja” smaken på ett bra sätt? (jag gillar inte när det smakar så sött)

Enda sättet jag kan komma på är ju att blanda ut det mycket med något annat, men om man måste blanda det med många andra ingredienser så ökar ju energivärdet och det är ju inte bra… jag vill ju gärna hålla det så energisnålt som möjligt.
    När jag testade det så blandade jag md anturell yoghurt, men det smakade ändå jättesött…

Milia wrote:
    Jag har nyss köpt ett proteinpulver, sloow protein från Fairing, med jordgubbssmak som INTE smakade bra alls! alldeles för sött och ”plastigt” i smaken.
    Någon som har något tips på hur jag ska få det mindre sött, eller ”dölja” smaken på ett bra sätt? (jag gillar inte när det smakar så sött)

Enda sättet jag kan komma på är ju att blanda ut det mycket med något annat, men om man måste blanda det med många andra ingredienser så ökar ju energivärdet och det är ju inte bra… jag vill ju gärna hålla det så energisnålt som möjligt.
    När jag testade det så blandade jag md anturell yoghurt, men det smakade ändå jättesött…

Köp hem naturell sojaprotein och ta halva portionen Fairing och halva portionen soja! Finns avfettat och högvärdigt ( inte fullvärdigt men eftersom du blandar m kasein får du bra sammansättn ändå!)

Mycket gott o det suger åt sig en hel del vatten så du får en rejäl laddning (volymmässigt) av en liten mängd pulver! Värt att prova!

scottcurl wrote:
    Finns även vassleprotein med naturell smak att blanda ut med om du inte vill ha sojaprotein. Om det finns kaseinprotein utan smak vet jag inte.

Fast vassle naturell smakar för j—igt!

Sojaproteinet har fördel både i smak och ”upptagshastighet” före vasslen. Fast smakmässigt är i o för sig individuellt, smakar ju lite välling av det!

Jag hade sojaprotein förut och jag tyckte det smakade helt okej, anledningen till att jag köpte annorlunda nu var att de inte hade det kvar i butiken.
    Men nu har jag i alla fall testat att mixa vasslepulvret med rabarber, det är ju surt, så det tog bort den sötsliskiga maten något, så nu känns det som att det ska gå att tvinga i sig i alla fall, sedan nästa gång får det helt enkelt bli ett annat pulver!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.