Ät dej stor!

Home Forums Matlagning och Recept Ät dej stor!

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #705865

    Tror nog han menade att det är bättre att överäta kyckling och ris än Jordnötter och chips om man är ute efter att bygga muskler.

    #705866

    så man kan äta stekt falu korv varje dag istället för kyckling…..hmmmmm de visste jag inte!

    #705867
    priest__88 wrote:
    så man kan äta stekt falu korv varje dag istället för kyckling…..hmmmmm de visste jag inte!

    Om man ändå hamnar på sitt tänkta kaloriintag så är det inga problem.

    #705868
    nutz wrote:
    Kyckling och ris ”bygger” inte mer än t.ex. stekt potatis och falukorv eller sweet chili-marinerat kycklingbröst med gräddsåsstuvad pasta och vitlöksbröd.

    All mat innehåller energi, ät vad fan som helst.

    Jordnötter och chips bygger.

    Så en bulk på grisiga kebabtallrikar istället för kyckling/lax/köttfärs + ris/bulgur mm skulle uppnå samma effekt?

    En bulk borde bestå av bra näring imo, klart man växer bättre på bättre näringsämnen.

    Låter lite som, äesch ät godis och drick öl bara du hamnar på kcal+ så får du muskler, skitsnack.

    #705869
    Chrillee wrote:
    Låter lite som, äesch ät godis och drick öl bara du hamnar på kcal+ så får du muskler, skitsnack.

    Då är det som vanligt du som förstått det helt fel och övertolkat något hutlöst. Precis som du alltid gör.

    #705870

    Kyckling och fet lax!!!!

    #705871
    Chrillee wrote:
    Så en bulk på grisiga kebabtallrikar istället för kyckling/lax/köttfärs + ris/bulgur mm skulle uppnå samma effekt?

    En bulk borde bestå av bra näring imo, klart man växer bättre på bättre näringsämnen.

    Låter lite som, äesch ät godis och drick öl bara du hamnar på kcal+ så får du muskler, skitsnack.

    Vad får du proteinerna från godis och öl :|

    #705872

    :drunk: jadu!!:up: fyllekäket kanske;)

    #705873

    Ha ha… håller helt med!

    Det fattar väl vem som helst att det inte går att käka bara chips och godis och uppnå samma kcal resultat som en nyttig måltid och tro att det fungerar lika bra. Vart är proteinerna????

    mattiasson wrote:
    Vad får du proteinerna från godis och öl :|
    #705874
    Rodders wrote:
    Ha ha… håller helt med!

    Det fattar väl vem som helst att det inte går att käka bara chips och godis och uppnå samma kcal resultat som en nyttig måltid och tro att det fungerar lika bra. Vart är proteinerna????

    Det är därför varje chipspåse bör kombineras med 1 liter mjölk. Vips så har du ett fint proteintag också :emo-thumb :D

    #705875

    Ät ofta och hyffsat mycket av bra mat. Som det nämnts så kyckling & ris är ett måste och flera ggr per dag. Det där med att äta mycket är lättare sagt än gjort för många. Ät ofta bara så kommer du lägga på dig massa, funkar för mig iallafall.

    #705876
    magnus_l wrote:
    Som det nämnts så kyckling & ris är ett måste och flera ggr per dag. Det där med att äta mycket är lättare sagt än gjort för många. Ät ofta bara så kommer du lägga på dig massa, funkar för mig iallafall.

    Jag antar att det fetstilta är en felskrivning?;)

    För övrigt lägger du överdrivet stor vikt vid att äta ofta. Är aptiten otillräcklig för tillräckligt stora måltider 3-4 gånger om dagen kan det säkert vara fördelaktigt att fördela det på fler måltider helt klart men jag tror likagärna att det bara kan upplevas som jobbigt och opraktiskt för många.

    Är det så gör man nog klokare i att eftersträva hög energitäthet i ens måltider, typ inte snöa in sig på kycklingfilé och råris.;) Alternativt välja kycklingklubbor i gräddsås och vitt ris t.ex. Där har vi två ”kyckling-och-ris”-måltider som vid samma volym ger helt olika energivärden.

    #705877

    gött killar jag gillar pizza

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.