Ätardagsrecept

Home Forums Matlagning och Recept Ätardagsrecept

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Måste bara skriva ner en favorit:
    Skär en kycklingfilè i bitar,krydda med favoritkrydda (i mitt fall salt o vitlökspeppar) stek tills dom är nästan klara, ha sen i färska champinjoner som du naturligtvis skivat innan och soltorkade tomater (ganska mycket i mitt fall, så gott!) som du oxå skurit i mindre bitar. Stek någon minut till och slå sen i 2 – 2,5 dl crème fraiche (naturligtvis ingen lightversion, det är ju ätardag :) ) lite soja o rör om. Ät med fullkornspasta el. din favorit kolhydrat…:P

Jo, det lät ju gott, men ätardagsrecept? Jisses… vad äter du en dietdag då? lightsallad???:|

Milia wrote:
    Jo, det lät ju gott, men ätardagsrecept? Jisses… vad äter du en dietdag då? lightsallad???:|

Man kan ju äta med måtta även fast det är ätardag :)

Jodå, jag är inte pro-ätardagar, men jag fattar inte ändå, bortsett från den ”vanliga” cremefraichen så är ju det här en vanlig måltid, på vilket sätt skulle pasta eller kycklingfilé var dåligt att äta ens på en dietdag undrar jag? Men det kanske är då om man nu skippar kolhydrater helt, vad vet jag…:| inget jag skulle ge mig in på iaf.

Milia wrote:

Ja för mig är det lite lyx, dietdagar skippar jag crème fraichen, jag tror inte att det vore så lyckat att äta den ofta offseason heller iof…;)
    Som sagt jag behöver inte överäta för att det är ätardag, jag är mer än nöjd med det lilla extra + kanske nåt annat som jag är sugen på.

Shysst recept. Creme Fraiche är alltid fint :)

Oj, dubbelpost..

erikd wrote:
    Man kan ju äta med måtta även fast det är ätardag :)

NEJ DET KAN MAN INTE!!!

Godaste ätardag receptet: Bacontoppad gratäng; 6kycklingfileer som saltas och peppras och läggs hela i en ugnssäker form. Koka ihop en sås på 4dl creme fraiche, 1 hönsbuljongtärning, 2pressade vitlöksklyftor, 1msk fransk senap (eller tomatpuree… gott vilket som), och 2msk kinesisk soja. Häll såsen över kycklingen. Stek 200g bacon knapriga och fördela över kycklingen.Strööver 1dl riven ost och en liten knippa persilja. Gratinera mitt i ugnen i ca 30-45min. Servera med pressad potatis eller couscous. Underbart gott!!!!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.