Äter ni enbart äggvitan eller också ägg gulan?

Home Forums Matlagning och Recept Äter ni enbart äggvitan eller också ägg gulan?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author

hela ägget förstås. optinoja att dela och man tappar en massa bra saker.

Hela ägget, men jag äter sällan mer än 1-2 ägg per tillfälle. Förr i tiden – för 2-3 år sedan under min ätstörningsperiod – var äggula något jag fruktade och kastade direkt. Något jag fortfarande – idag – skäms över.

Äter hela ägget. Ibland när vi bakar i familjen och det går åt äggulor (gjorde en otroligt god chokladfondant i helgen t ex, som dock är en kaloribomb) blir det över mycket äggvitor. Jag sparar dem i kylen och så gör jag en omelett när det passar.

Annars är min standardfrukost numera: omelett på 2 hela ekologiska ägg, 3 skivor kalkonpastrami (2 % fett), ett rågbröd med massor av 17% ost (30 gram protein) utan smör och ett glas juice. Så jag äter 10-14 ägg i veckan. Känns OK konsumtion.

när vi endå pratar om ägg så måste jag slå ett slag för utegrisar.se till alla som bor i å runt Jönköping 22kr kilot för ekologisk när odlade ägg som man får hemkört av bonden själv finns även billigt kött där! asnice

Trasheye wrote:
    bananer är la inget djur haha :D

Det var ett litet internskämt oss Kolozzeummedlemmar emellan. :D

Vad är äggulan utan äggvitan, vad är äggvitan utan äggulan?

Hmm :)

Ska något slängas äre vitan ;

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.