Home › Forums › Matlagning och Recept › Äter ni enbart äggvitan eller också ägg gulan?
hela ägget förstås. optinoja att dela och man tappar en massa bra saker.
Hela ägget, men jag äter sällan mer än 1-2 ägg per tillfälle. Förr i tiden – för 2-3 år sedan under min ätstörningsperiod – var äggula något jag fruktade och kastade direkt. Något jag fortfarande – idag – skäms över.
Äter hela ägget. Ibland när vi bakar i familjen och det går åt äggulor (gjorde en otroligt god chokladfondant i helgen t ex, som dock är en kaloribomb) blir det över mycket äggvitor. Jag sparar dem i kylen och så gör jag en omelett när det passar.
Annars är min standardfrukost numera: omelett på 2 hela ekologiska ägg, 3 skivor kalkonpastrami (2 % fett), ett rågbröd med massor av 17% ost (30 gram protein) utan smör och ett glas juice. Så jag äter 10-14 ägg i veckan. Känns OK konsumtion.
när vi endå pratar om ägg så måste jag slå ett slag för utegrisar.se till alla som bor i å runt Jönköping 22kr kilot för ekologisk när odlade ägg som man får hemkört av bonden själv finns även billigt kött där! asnice
Det var ett litet internskämt oss Kolozzeummedlemmar emellan.
Vad är äggulan utan äggvitan, vad är äggvitan utan äggulan?
Hmm
Ska något slängas äre vitan ;
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY