Home › Forums › Matlagning och Recept › Bästa gröten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 november, 2005 at 17:23 #516833Anonym anvandareMember
.. En dum fråga Sötningsmedel?? Vanligt socker eller vad ska man köpa?
Ledsen om man verkar dum, men måste juh fråga!// Q
12 november, 2005 at 17:59 #516834Anonym anvandareMemberQvickeen wrote:.. En dum fråga Sötningsmedel?? Vanligt socker eller vad ska man köpa?
Jag fördrar att det söta kommer från torkad frukt så jag tillsätter inget socker extra .
13 november, 2005 at 09:20 #516835Anonym anvandareMemberQvickeen wrote:.. En dum fråga Sötningsmedel?? Vanligt socker eller vad ska man köpa?
Sötningsmedel finns i ”diabeteshyllan” eller vid sockret hos din lokale handlare. Canderel är godast. Det innehåller i princip inga kalorier, och jämför man med socker så är skillnaden dramatisk.
ms cahling: Vad kul att du gillade den!
13 november, 2005 at 21:57 #516836Anonym anvandareMemberfinns det inga ytterligare fördelar med psylliumfrö förutom att det påstås sänka GI-värdet ?
13 november, 2005 at 22:59 #516837Anonym anvandareMemberok ok Tackar… Va på Ica o köpte mig en burk idag! Skall testas på Gröten imorgon bitti ….
// Q :bb2:
14 november, 2005 at 07:38 #516838Anonym anvandareMemberAlm wrote:finns det inga ytterligare fördelar med psylliumfrö förutom att det påstås sänka GI-värdet ?Håller tarmarna i trimm
7 december, 2005 at 21:59 #516839Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Här kommer gröten som jag inte kan leva utan.[img=http://www.swedishnina.com/bilder/kost/6.jpg]Grötingredienser
1 dl havregryn
2 msk linfrön
2-3 dl vatten
1 kryddmått saltTopping
½ rivet äpple
Sötningsmedel
KanelTillagningstid: ~4 min
Gör så här:
Blanda grötingredienserna i vilken ordning som helst och släng in dem ett par minuter på högsta effekt i micron. Under tiden river du äpplet. Ta ut tallriken ur micron, rör om ett par varv, och strö det rivna äpplet över. Pudra över med sötningsmedel och kanel. Avnjutes med minimjölk och ett leende! :up:Ungefärligt näringsvärde:
(2 dl minimjölk inräknat)Kalorier: 323 kcal
Kolhydrater: 40 g
Protein: 18 g
Fett: 10 gObs! Portionsstorleken varierar givetvis från person till person.
Den skall testas imorgonbitti! tycker även att det är bra att du skrivitnäringsvärdet.. jag brukar iofs ha i mer minimjölk.. gillar mycket mjölk!
7 december, 2005 at 22:54 #516840Anonym anvandareMemberenbart havregryn tycker jag bli så slemigt så jag delar upp det med lite rågflingor 2dl havregryn, 1dl råg flingor i 5dl vatten, skivar i en banan och en halvliter mjölk.
rågflingorna och bananen gör underverk på smaken
11 december, 2005 at 01:45 #516841Anonym anvandareMemberSally Adham wrote:Yes, blanda in allt och släng in i micron. krydda med kanel och sötningsmedel innan. lägg till några äppelbitar och det smakar som äppelpajmåste testas
20 december, 2005 at 07:33 #516842Anonym anvandareMemberJag har en blandning av:
*fiberhavregryn
*krossat linfrö
*bovete
*psylliumfrönTar 2 dl av detta till ca 4 dl vatten och kokar till gröt. Till det har jag rivet äpple och kanel: MUMS!!!
20 december, 2005 at 09:11 #516843Anonym anvandareMembervet i fan om nån har lagt in nån liknande, men det här är min offseason gröt
100g havregryn
ca 200g milbona
ett äpplet
en banan
funlight
honung
kanel
och sötningsmedelHamnar runt 600kcal
häll upp grynen i stor skål på med vatten och släng in i micron 2 minuter
ta ut skålen och på med milbona och funlight…blanda och sen skicka in i micron 1 minut till ..ta ut skålen och tärna äpplet över gröten, häll på kanel, sötningsmedel och honung ….sen tar man bananen och skivar ner den medavnjuts gärna med nån macka och nån clementin också : )
20 december, 2005 at 12:24 #516844Anonym anvandareMemberanders wrote:Låter ju inte alls pjåkigt. Vad brukar du köra för smak på funlighten? Blir det inte jävligt sött med både funlight, sötningsmedel å honung? Verkar vara en mycket bra sammansättning annars! Får bli å prova…brukar köra wildberries eller jordgubb ..lite beroende på humör : )
na ..kesellan e juh lite syrlig och honung blir det juh inte så mycket av så det blir bara fint : )
28 december, 2005 at 05:40 #516845Anonym anvandareMemberanv
28 december, 2005 at 14:41 #516846Anonym anvandareMemberJulhelgens supergr
28 december, 2005 at 22:16 #516847Anonym anvandareMemberSara – det lät gott!! Jag brukar ha saffran i riset, men ska allt testa i gröten oxå!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.