Home › Forums › Matlagning och Recept › Behöver en veckomenu!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 mars, 2007 at 19:43 #84763Anonym anvandareMember14 mars, 2007 at 19:43 #852099Anonym anvandareMember
TJena!
JAg kan nog kallas lat eftersom jag inte har gjort en veckomenu själv, men det e ju oxå så att jag inte e insatt i näringslära för femöre men jag tränar dock ca 5 dagar i veckan och ska snart börja springa lite oxå.
Men jag behöver bränna fett runt magen……
Så har någon ett bra tips på vad jag kan äta under en vecka som är nyttigt?
14 mars, 2007 at 20:59 #852100Anonym anvandareMemberVilker kcal intag ligger du på/dag, vad gillar du osv? Är ju inte så svårt egentligen. Du kan ju börja med att kolla in recepten i denna tråden. Lycka till
15 mars, 2007 at 18:36 #852101Anonym anvandareMemberHmm jag hur mkt stoppar jag i mig på en dag?
Frukost 2grova bullar
Lunch oftast blir det någon typ av husmanskost
Kvällsmat bilr det inte alla dagar men de flesta och då blir det mkt kött men oxå ganska mkt husmanskost.Jag får helt enkelt ta reda på hur mkt kcal det blir på en dag.
4 april, 2007 at 22:27 #852102Anonym anvandareMemberDu äter tre mål mat om dagen… ibland?
4 april, 2007 at 23:45 #852103Anonym anvandareMemberJag föreslår att du kollar runt på forumen(finns ett flertal trådar som kan hjälpa dig). Sedan föreslår jag dig att räkna ut ditt dagsintag, och bygg på efter det med måltider / mellanmål osv. Behöver du mer hjälp så skicka ett PM så ska jag försöka hjälpa till:pop:
5 april, 2007 at 12:03 #852104Anonym anvandareMemberÄt 6 gånger om dagen om du vill gå ner.Låter som du äter på tok för lite!
Portionsfördelning (om man inte orkar väga maten) 1 port kolhydrater: en knuten handstorlek
1 portion Proteiner: En handflatstor storlek
Grönsaker: Ätes med lunch och middag: Gärna halva tallriken.Frukostar:
1) Omelett gjord på 6 äggvitor, en liten portion havregrynsgröt
eller
2) Osötat grovt bröd (typ Fazers Rågkusar) med äggviteplättar(1 gula per 3 vitor blandas med lite minimjölk och steks i plättlagg) och rökt skinka
eller
3) Äggvitepannkakor(6 äggvitor,1 rågad dl havregryn,lite mjöl eller ½ dl färdig pannkaksmix,blandas i mixer) Serveras med lättsylt eller frukt.
eller
4) Äggröra med äggvitor och ev. en skiva mörkt fullkornsbröd me dskinkaMellanmål: Måltidshake
1) Fruktsmoothies med en skopa proteinpulver
eller
2) En näringsdryck (finns på hälsokost)Luncher:1 port kolhydrater,1 port protein, grönsaker
Mellanmål :Se ovan på mellanmål
Middag: Se luncher
Innan läggdags: 1 port proteinHa en ätdag där du får äta fritt!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.