Home › Forums › Matlagning och Recept › Behöver tips för de nyttigaste för billigast peng
haha det e ju inte direkt billigt ,
Många större butiker har skivspill väldigt billigt, det vill säga kött som kanske inte blivit så snyggt när det skurits. Kalkon, rökt och kokt skinka, lax osv är vanligt. Att köpa storpack med ägg är ju smart och jag märker i alla fall ingen skillnad på t.ex Euroshoppers kycklingfilé (under 50 kr kilot) och andra sorter.
Nötfärs köper jag också på storpack och fryser in, det kan du ju göra allt möjligt på. Hamburgare, fyllda biffar, köttbullar, köttfärssås, pajer… allt. Frysta grönsaker är också bra när man har det snålt. Kassler är det ofta extrapris på.
In i ugnen i sisådär 4h på svag värme så de blir 77 grader (tror jag det var), koka pasta på sidan om, he i div grönsaker, pasta, skinka i en form, gratinera med lite ost o in i ugn! billigt o fruktansvärt gott
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY