Home › Forums › Matlagning och Recept › Billig deffmat?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 november, 2006 at 23:01 #930479Anonym anvandareMember
Någon som har bra tips?
Jag har ytterst begränsad ekonomi den kommande månaden som är tänkt att tillägnas till deff.
Så, någon som har några bra förslag när man inte vill äta en burk tonfisk med wokgrönsaker till varje mål? Är proteindrinkar (whey 80) det mest ekonomiska alternativet?Alla förslag välkomnas stort!!!
28 november, 2006 at 23:01 #88024Anonym anvandareMember29 november, 2006 at 00:45 #930480Anonym anvandareMemberWhey-80 är ju inte direkt mat .. ta det som kvälls och mellanmål och till frukosten .. Råris, fullkornspasta är ju billigt och bra.. (självklart inga stora mängder kolhydrater per portion).. Det enda riktigt billiga i proteinsynpunkt jag kan komma på nu är just tonfisk, och sen ägg då förstås ! Om du är lite av en kock kan du köpa i hela kycklingar som du styckar själv och matar in i frysen .. Kostar inte så speciellt mycket ..
Och så frågan. Varför i hela världen deffa på vinterhalvåret? Tävling på gång eller?
29 november, 2006 at 01:45 #930481Anonym anvandareMemberProtein:
- pollock
- lever, kyckling eller ungnöt (ungnötslever bör man dock inte äta mer än en gång i veckan)
- kassler (inte heller alltför ofta p.g.a. nitrosaminer)
- kycklingfilé brukar gå att få ganska billigt
- mjölk
Kolhydrater är ju billigt generellt men potatis, knäckebröd och havregryn.
30 november, 2006 at 18:49 #930482Anonym anvandareMemberronkan_shup wrote:Whey-80 är ju inte direkt mat .. ta det som kvälls och mellanmål och till frukosten .. Råris, fullkornspasta är ju billigt och bra.. (självklart inga stora mängder kolhydrater per portion).. Det enda riktigt billiga i proteinsynpunkt jag kan komma på nu är just tonfisk, och sen ägg då förstås ! Om du är lite av en kock kan du köpa i hela kycklingar som du styckar själv och matar in i frysen .. Kostar inte så speciellt mycket ..Och så frågan. Varför i hela världen deffa på vinterhalvåret? Tävling på gång eller?
Nejnej, inget tävlande för min del.
Jag är musiker och vi gör en ny platta nu och då vankas det promotionbilder, musikvideoinspelningar osv. Det är sådant jag tränar för:)30 november, 2006 at 21:09 #930483Anonym anvandareMemberkycklingfile 2 kg på willis (eldorado) 99 kr (ordinarie pris)
pasta å konserver på överskottsbolaget. pasta för ca 6kr/kg och konserver för en femma styck ungefär
30 november, 2006 at 21:12 #930484Anonym anvandareMemberWhey-80 är väl inget att föredra under deff (för att det är vassle protein) då nästan allt skulle oxideras till energi pga deff? Whey-80 ska tas på morgonen och kring träning om du frågar mig.
Kasein proteindrinkar skulle vara bättre.1 december, 2006 at 17:15 #930485Anonym anvandareMemberFörslag på kasein protein?
Är tyvärr dålig på alla dessa termer och vet egentligen inte skilnaden på vassle och kasein. Någon som skulle vilja förklara?1 december, 2006 at 18:33 #930486Anonym anvandareMemberSchampo wrote:Förslag på kasein protein?
Är tyvärr dålig på alla dessa termer och vet egentligen inte skilnaden på vassle och kasein. Någon som skulle vilja förklara?Kortfattat:
Vassle = Snabbt
Kasein = LångsamtVad du tar efter träning spelar inte någon direkt betydelse, men många föredrar vasslet. Men som mellanmål eller som kvällsmål så är kasein bättre eftersom du får en bättre proteinbalans än vad du får med vassle. Men varför inte köra med ett som har både och som kvälls/mellanmål? Te. x. Star nutritions Milk 90 70% kasein 30% vassle.
5 december, 2006 at 12:56 #930487Anonym anvandareMemberBilligt är:
bönor finns massa olika på Willys
röda linser
havregryn
pasta, ris,potatis
ägg
tonfisk, nötfärs, allaska pollak även kycklinginnerfile på Willys28 december, 2006 at 11:41 #930488Anonym anvandareMemberAlaska pollock från Euro shopper på ICA.
400 gram för 15,9028 december, 2006 at 13:01 #930489Anonym anvandareMemberJohan Malm wrote:Alaska pollock från Euro shopper på ICA.
400 gram för 15,90Mmm vad gott det låter, torsk smakar ju papper :p .
28 december, 2006 at 14:14 #930490Anonym anvandareMemberNordberg wrote:Mmm vad gott det låter, torsk smakar ju papper :p .+1 it’s nasty:nerd:
28 december, 2006 at 14:26 #930491Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:+1 it’s nasty:nerd:hur tilllagar ni då torsk om jag får fråga?
28 december, 2006 at 14:31 #930492Anonym anvandareMemberEva-Lotta wrote:hur tilllagar ni då torsk om jag får fråga?Tillaga? jag äter den rå och fryst :p .
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.