Billig fisk

Home Forums Matlagning och Recept Billig fisk

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hallå!

Jag behöver lite förslag på billig fisk förutom tonfisk (på burk). Vad kostar tonfiskfiléer egentligen? Har aldrig sett det i affären (men aldrig letat ordentligt heller). Någon annan god och BILLIG fisk? Har tidigare ätit mycket lax men det är för dyrt nu mera.

När ni sedan tillagar typ tonfiskfiléer, hur gör ni då? Är det sådan fisk man måste panera innan stekning eller går de att steka utan panering som lax?

/The Governor

Allt är en fråga om hur kräsen man är. Själv har jag inget emot det billigaste som går att få tag på.;) Brukar köpa Alaskan pollock från Euroshopper, tror det är 14 kronor för 400 gram frysta filéer.
    Även makrill i tomatsås på burk är ofta hyfsat billigt, dessutom suveränt gott och nyttigt som bara den.:emo-thumb

Min personliga favorit bland fisk (och en av mina favoriträtter överhuvudtaget faktiskt) är strömming vilken också brukar vara billig.

Bara ut o fiska lite gös,abborre mm , suveränt

Alaska polocken är helt okej!
    Allt handlar ju om hur man tillagar den, man kan göra något så simpelt som att värma den direkt i micron. Hacka sönder den och tillsätt citron och citronpeppar. Äts med ris. Gott att salta lite också.
    Dock så ska du se upp lite, den är inte helt benfri som den borde vilket kan göra ont ibland :D Men vad ska man begära för 14.90 för 400 gr

Har för mig att Sill brukar vara hyfsat billigt också… Inte alls för tokigt på knäcke eller…
    i pannkakor!

Alaska Pollock som flera innan mig nämnt.

Brukar köpa på mig några block på konsum. Köper Coops egna, kostar 16kr/400g, smakar mycket bra med tanke på priset och brukar heller inte hitta några benbitar vilket brukar förekomma i billiga fileér.

Brukar äta med potatis/potatisgratäng, mycket gött!

Hej!
    Tack för svaren!:emo-thumb Måste man panera pollocken om man ska steka den?

/The Governor

The Governor wrote:
    Hej!
    Tack för svaren!:emo-thumb Måste man panera pollocken om man ska steka den?

/The Governor

det brukar vara 39kr/kg på färsk lax, vivo och konsum brukar ha det ibland, då brukar jag passa på och fylla kylen.

Jag kör bara pollocken i micron då jag inte orkar koka den in någon buljong ^_^

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.