Home › Forums › Matlagning och Recept › Billig och nytting mat?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 februari, 2008 at 23:19 #798826Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Skulle knappast kategorisera gravadlax som ”nyttig” mat.
Vad skulle det vara för fel på gravad lax?
Det ända jag kan tänka på är saltet, men knappast något som skulle få mig att inte kalla laxen nyttig.
10 februari, 2008 at 23:20 #798827Anonym anvandareMemberRis och köttfärs. Kryddor är för sissys.
Jag kryddar som fan.
11 februari, 2008 at 01:35 #798828Anonym anvandareMemberEller så köper man färdig grilljerade kycklingfiler som inte krymper ett dugg när dom tinas upp lr värms.
Säljer dom på Workoutcenter i Gävle 90:-/kg…än så har vi ingen missnöjd kund:)
11 februari, 2008 at 10:25 #798829Anonym anvandareMemberHelt onödigt då du använder socker när du gravar. Klart att det finns värre saker, men jag skulle rekomendera ”vanlig” lax istället.
Så får du den utan tillsattser
meeper wrote:Vad skulle det vara för fel på gravad lax?Det ända jag kan tänka på är saltet, men knappast något som skulle få mig att inte kalla laxen nyttig.
11 februari, 2008 at 13:12 #798830Anonym anvandareMemberBor du på landet kan du köpa ännu billigare ägg av nån bonde eller nåt.. Man kan även köpa ”halva” kor eller mindre delar osv.. Det blir inte så billigt vid inköpstillfället men räknar man på kg pris osv blir det mkt billigare.. Sen har du tonfisk, linser, makrill (kan även fiskas, bästa i bohuslän, hehe), kyckling är relativt billigt, kesella, keso, storpack med ris o fullkornspasta, havregryn.. Kött i t ex hallalaffärer är billigare än i ”vanliga” affärer då de tar in kött från andra delar av världen än bara sverige..
11 februari, 2008 at 14:30 #798831Anonym anvandareMemberSå det är kul att folk som gör inlägg i tråden
inte läser vad som redan skrivits, finns hur mycket
dubbletter som helst jue av förslag…. :emo-thumb ……11 februari, 2008 at 14:51 #798832Anonym anvandareMemberLina wrote:Bönsalsa
Att koka sina egna bönor eller linser är hur billigt som helst och går att frysa in.Misstänker att det inte blir 2:a för Calle så ofta.
Nä bönor är gott & billigt.:up:12 februari, 2008 at 11:10 #798833Anonym anvandareMemberDu har alltid de skummaste inläggen
Men de är alltid sjukt roligt :up:
AndreasP wrote:Misstänker att det inte blir 2:a för Calle så ofta.
Nä bönor är gott & billigt.:up: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.