Home › Forums › Matlagning och Recept › Billiga proteinkällor.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 april, 2008 at 17:34 #762813Anonym anvandareMember
Säker på att ICA inte blåst han på köttet med och byta SLUTDATUM märkningen?
28 april, 2008 at 18:56 #762814Anonym anvandareMemberDet har dom säkert! Man kan aldrig veta säg säker på om det er gott kött man köper. Man måste bara äta och inte tänke så mycket på det
28 april, 2008 at 20:00 #762815Anonym anvandareMemberHåll koll i alla reklamblad som kommer och shoppa bara det de har som dragplåster ex färs för 30 kr/kg. Det är knappast ett pris butiken i fråga jämnt har.
Att blanda ut mat (ex färssås) med linser och böner gör det billligare och ger protein från flera källor.
28 april, 2008 at 23:33 #762816Anonym anvandareMemberja har alltid handlat nötfärs på willys för en 39kr/kg men nu var de flera månader sen ja såg ett sånt erbjudande… måste va nåt med ökade matpriser:evil:
1 maj, 2008 at 20:17 #762817Anonym anvandareMember216kr för ett flak(48st) med tonfisk var det billigaste jag hittade på willy’s(hälla) i västerås.
Dom ligger på 185g.
140g tonfisk.1 maj, 2008 at 22:03 #762818Anonym anvandareMemberAmohn wrote:216kr för ett flak(48st) med tonfisk var det billigaste jag hittade på willy’s(hälla) i västerås.Dom ligger på 185g.
140g tonfisk.Vilket märke?
1 maj, 2008 at 22:14 #762819Anonym anvandareMemberzacue wrote:håller med perfekt tråd..gärna fler förslag.. Men 30 kr för nötfärs…var har du hittat det ngnstans? låter lite överdrivet..hade jag gärna handlat utav sen alla jäkla priser har höjts som tusan..Handlat i Irländsk Nötfärs i storpack på Willys 2kg för 65:-
2 maj, 2008 at 07:57 #762820Anonym anvandareMembervmax500 wrote:Vilket märke?Märket heter absurt nog ’happy tuna’ och produceras för axfood.
Burkarna går på 4,50kr/st MEN det finns ingen angivelse ang innehåll!
Dvs jag har ingen aning hur mkt protein per 100g dom innehåller.Har försökt att hitta någonstans på internet men förgäves.
2 maj, 2008 at 20:50 #762821Anonym anvandareMemberAmohn wrote:Märket heter absurt nog ’happy tuna’ och produceras för axfood.
Burkarna går på 4,50kr/st MEN det finns ingen angivelse ang innehåll!
Dvs jag har ingen aning hur mkt protein per 100g dom innehåller.Har försökt att hitta någonstans på internet men förgäves.
Låter suspekt!
Mer av ett flummnamn får man ju leta efter. Tonfisken i burken är säkert jätte-happy.6 maj, 2008 at 14:33 #762822Anonym anvandareMemberLKolbe wrote:Bra tråd.
Jag hållar ipå med att flytta til Sverige från Danmark, och jag behöver vide hur jeg kan hitta billig protein. Måste hitta en Lidl kan jag seLidl har du i Skene, vid gymnasiet.
7 maj, 2008 at 23:23 #762823Anonym anvandareMemberHappy tuna funkar inte för mig iaf, en av d sämre märkerna jag ätit
Amohn vad tyckte du om den förresten?
7 maj, 2008 at 23:49 #762824Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Om du vill få ännu billigare kyckling men är beredd att jobba lite så är hela kycklingar som man rensar själv faktiskt alltid billigare och håller oftast bättre kvalité än billiga filéer (som ofta har inprutad saltlake för att öka volymen t.ex.).Och så är de mycket godare också.
Har tur som har en flickvän som gillar att laga mat, hon brukar köpa hem en hel kyckling och koka och sedan göra sås på spadet. Sedan har jag tur i och med att hon gillar det mörka köttet och jag det ljusa. Billigt och gott med tillräckligt med mat för två personer.8 maj, 2008 at 10:24 #762825Anonym anvandareMemberBudak wrote:Happy tuna funkar inte för mig iaf, en av d sämre märkerna jag ätitAmohn vad tyckte du om den förresten?
Tja, euroshoper & happytuna är bland det vidrigaste i tonfiskväg jag ätit. Kanske ska poängtera att tonfisken är ’finfördelad’, ungefär samma som körd-i-en-mixer.. så man kan nog kallt räkna med att det är restprodukter ifrån de finare märkena som bara har malts ner.
Men min ekonomi är sån just nu att varje krona räknas.. och jag tänker tonfisk som tonfisk, och jag kan i nöd äta i princip vad som helst
13 maj, 2008 at 12:06 #762826Anonym anvandareMemberAmohn wrote:Tja, euroshoper & happytuna är bland det vidrigaste i tonfiskväg jag ätit. Kanske ska poängtera att tonfisken är ’finfördelad’, ungefär samma som körd-i-en-mixer.. så man kan nog kallt räkna med att det är restprodukter ifrån de finare märkena som bara har malts ner.Men min ekonomi är sån just nu att varje krona räknas.. och jag tänker tonfisk som tonfisk, och jag kan i nöd äta i princip vad som helst
med andra ord samma gegga som dom har på subway?
13 maj, 2008 at 18:28 #762827Anonym anvandareMemberMranderson wrote:med andra ord samma gegga som dom har på subway?Duno.. brukar inte äta där. men det skulle inte förvåna mig.
Finns säkert finare ’finfördelad’ tonfisk, såkallad salladstonfisk.
Men jag vetifan. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.