Home › Forums › Matlagning och Recept › Blåbärspannkaka med kvarg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2006 at 13:08 #1024409Anonym anvandareMember
Måste bara dela med mig av en ny skapelse jag testade i går kväll. Om man inbillar sig tillräckligt länge, och har bra fantasi, kan man faktiskt få för sig att man käkar någon typ av blåbärspaj
500 g kvarg
4 ägg
4 äggvitor
6 msk proteinpulver (jag använde naturellt, går säkert bra med vanilj också)
Pyttelite salt
Massa blåbär
Ev. sötningsmedelVispa ihop allt utom blåbären, bred ut i en långpanna, ha över blåbären och sen in i ugnen. 200-225 grader, 15-20 minuter? Är inte helt säker på tiden, tog ut den då den sjunkit ihop lite och var ”pannkakebrun”. Jag hade inget sötningsmedel i smeten, så jag åt hela härligheten med lite sötningsmedel på.
Riktigt gott och en massa protein :emo-thumb
21 februari, 2006 at 13:08 #93487Anonym anvandareMember21 februari, 2006 at 13:17 #1024410Anonym anvandareMemberMmmm det lät smaskens, det får man prova ikväll!
21 februari, 2006 at 15:02 #1024411Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:hehe, det lät ju gott fasen, ska testa detta då jag gillar protein^^Mello: gör som jag, drick 10 proteindrinkar om dagen men det ska vara jordgubb hehe:|
vad är det för fel på mat?
21 februari, 2006 at 15:17 #1024412Anonym anvandareMemberMums, det låter hur gott som helst. Använder du vanlig protein eller värmetålig? Jag har testat några gånger med vanligt med det blir inte bra alltså. Kan bero på min dålig matlagningsförmåga också.
21 februari, 2006 at 20:53 #1024413Anonym anvandareMemberMello: Klart jag berättar om något av mina X försök i köket mot förmodan skulle råka lyckas i framtiden
Sofia: Jag använde helt vanligt protein – vi har inget Bake-stuff här i landet.
24 mars, 2006 at 19:25 #1024414Anonym anvandareMemberMUMMA! Nu hade ja inte något protein pulver utan tog dinkel mjöl istället (å så fick ja lite fibrer oxå) men gudars va gott det blev *slevar vidare*
27 mars, 2006 at 10:56 #1024415Anonym anvandareMemberSka testa den till lunch idag.. Meddelar ikväll hur det blev!Tänkte dock modifiera den litet.. med 1dl fibergryn&1msk farinsocker i..:what:
28 mars, 2006 at 18:42 #1024416Anonym anvandareMemberSitter i denna stund och äter denna underbara gegga . Det blev riktigt bra, och smakar riktigt gott:)
Tack för det Linda G :emo-thumb
28 mars, 2006 at 19:47 #1024417Anonym anvandareMemberVad kul att det är så många som verkar ha gillat pannkakan. Har testat en modifierad version också, med chokladprotte i st för neutralt. Hade också i lite kakao för att få en rätt stark chokladsmak. Skulle ha hallon på, men hittade inga i frysen, så jag gräddade den utan bär. Åt den ljummen med mosade jordgubbar – gott det också!
29 mars, 2006 at 08:32 #1024418Anonym anvandareMemberDEN VAR GOOOOD :ike: hade ju även i 1dl fiberhavregryn&1msk farinsocker, det var mumma! Delade den med sambon,½ var& minikeso mellan. SLURP. Tack för ett underbart gott recept, ska definitivt sprida det på gymet! Har redan messat en tjejkompis&hon testade det igår, betyg, well :up:
29 mars, 2006 at 08:33 #1024419Anonym anvandareMemberjag har oxå provat den men måste säga att jag tyckte det blev lite gummikonsistens utan något mjöl
använde dock osockrad kräm istället för bär….29 mars, 2006 at 09:28 #1024420Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:jag har oxå provat den men måste säga att jag tyckte det blev lite gummikonsistens utan något mjöl
använde dock osockrad kräm istället för bär….testa mitt modifierade recept:up:
29 mars, 2006 at 09:44 #1024421Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Vad kul att det är så många som verkar ha gillat pannkakan. Har testat en modifierad version också, med chokladprotte i st för neutralt. Hade också i lite kakao för att få en rätt stark chokladsmak. Skulle ha hallon på, men hittade inga i frysen, så jag gräddade den utan bär. Åt den ljummen med mosade jordgubbar – gott det också!det får det bli för mig idag! har bara chokladsmak hemma, lite vanliljsocker kan man säkert knö ner också
Linda, blir det lite som ostkaka, den andra?
29 mars, 2006 at 18:04 #1024422Anonym anvandareMemberAthleticmia: Vad trist att din pannkaka blev till gummi, det har jag inte lyckats med… än i alla fall Kanske det är skillnad på vilket proteinpulver man använder? Men du kan ju alltid testa att köra på Frida G:s modifikation, lät mumma det med.
Paulina: Njaaae, skulle nog inte säga att det blir som ostkaka. Tycker faktiskt det påminner mer om pannkaka. Eller vilken menar du nu… den första varianten eller den med choklad?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.