Home › Forums › Matlagning och Recept › Blanda ihop egen ”proteindricka”?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 april, 2006 at 23:06 #93495Anonym anvandareMember10 april, 2006 at 23:06 #1024493Anonym anvandareMember
Tjena! Är väldigt ny inom styrketräning, har tränat en vecka, men spelar dock hockey 4 gånger i veckan. (Dock uppehåll just nu!) Jag är 16 år, väger ca 89kg och är 179cm. Vill gå ner lite i kroppsfett, men samtidigt bli starkare osv. För att göra det enkelt att få i sig någonting fort efter träning, så har jag börjat blanda egen proteindricka. Jag har testat lite olika, såsom: 2ägg, 2 bananer, mjölk, (lite oboy). Hur ser det ut? Vad ska tas bort? Jo jag vet, oboy är inte så bra men gjorde det pga smaksättning. Kan ju ta kakao också..
Är rätt ny inom detta med att gymma etc, så kom gärna med hjälp och tips!
11 april, 2006 at 07:32 #1024494Anonym anvandareMemberInte lättare att bara köpa en hink proteinpulver istället? Vassle t.ex.?
11 april, 2006 at 08:17 #1024495Anonym anvandareMemberHåller med Robbieboy, köp proteinpulver istället. Det är enklare och billigare i längden.
11 april, 2006 at 10:02 #1024496Anonym anvandareMemberPeter Storhannus wrote:Håller med Robbieboy, köp proteinpulver istället. Det är enklare och billigare i längden.Okej, men jag har lite fördomar mot proteinpulver å sånt, som att man bara blir biffigare
Jag vill inte öka i vikt, utan försöka ha samma vikt/sänka, men även få mer muskler samt mindre fett.. Någon som kan tipsa om en bra sida eller så där det finns som billigast?11 april, 2006 at 11:08 #1024497Anonym anvandareMemberHockeyplayer wrote:Okej, men jag har lite fördomar mot proteinpulver å sånt, som att man bara blir biffigare
Jag vill inte öka i vikt, utan försöka ha samma vikt/sänka, men även få mer muskler samt mindre fett.. Någon som kan tipsa om en bra sida eller så där det finns som billigast?Oavsett om du vill gå upp eller ner i vikt så behöver du protein. Du kommer inte att gå upp i vikt så länge du äter i stort sett lika mycket som du gör av med. Om ditt mål är att gå ner i fettvikt så är ett proteinpulver definitivt att föredra då det är enklare att ha kontroll på vad och hur mycket protein man får i sig. För dig skulle kanske ett vassleprotein efter träning vara att rekommendera.
Vi ska vara försiktiga med att tipsa om sidor och vart man kan hitta produkter till de bästa priserna då detta kan ses som reklam, vi håller på att utforma regelverket om detta.
Under tiden så får jag be dig att ta en titt på kostillskottsdelen om du är intresserad av att läsa mer om proteinpulver etc.
11 april, 2006 at 11:25 #1024498Anonym anvandareMemberQuote:Under tiden så får jag be dig att ta en titt på kostillskottsdelen om du är intresserad av att läsa mer om proteinpulver etc.lite svårt just nu… stängd
11 april, 2006 at 14:31 #1024499Anonym anvandareMemberPeter Storhannus wrote:Oavsett om du vill gå upp eller ner i vikt så behöver du protein. Du kommer inte att gå upp i vikt så länge du äter i stort sett lika mycket som du gör av med. Om ditt mål är att gå ner i fettvikt så är ett proteinpulver definitivt att föredra då det är enklare att ha kontroll på vad och hur mycket protein man får i sig. För dig skulle kanske ett vassleprotein efter träning vara att rekommendera.Vi ska vara försiktiga med att tipsa om sidor och vart man kan hitta produkter till de bästa priserna då detta kan ses som reklam, vi håller på att utforma regelverket om detta.
Under tiden så får jag be dig att ta en titt på kostillskottsdelen om du är intresserad av att läsa mer om proteinpulver etc.
Okej, tack. Men proteinpulver å så, är det ”bra” protein? Min idrottslärare i skolan sa att det bara var typ slakterirester i alla ”proteinburkar”. Men okej, ett vassleprotein, ska leta lite i kostdelen sen när den har öppnats igen. Tack för hjälpen. En fråga till: ska jag ta proteindrickan efter vanlig idrott typ kondition på cykeln, eller bara efter styrketräning?
11 april, 2006 at 14:39 #1024500Anonym anvandareMembervassle protein e bra protein
det din idrottslärare pratade om heter Kollagenprotein o e rentutsagt skit dåligt, ska tydligen ha funits folk som döt av det (i usa förstås men ändå)11 april, 2006 at 14:44 #1024501Anonym anvandareMembersacce wrote:vassle protein e bra protein
det din idrottslärare pratade om heter Kollagenprotein o e rentutsagt skit dåligt, ska tydligen ha funits folk som döt av det (i usa förstås men ändå)Folk som har dött av kollagen? Det har jag svårt att tro…skräp är det visserligen..men jag ser inte att det skulle va farligt på något sätt?
För övrigt förekommer det nästan uteslutande i bars, mycket sällsynt i pulver numera.
11 april, 2006 at 14:52 #1024502Anonym anvandareMemberja han dog inte av en protte shake
utan det var nog snarare att han levde uteslutande på prudukter som innehöll kollagenprotein, o fick inte i sig protein från nått annat.
tydligen så kan kroppen inte ta upp kollagen proteinet?
men jag ska hem o läsa på mig ikväll om det där
har en bok hemma jag läste det i så ska jag försöka komma med en kort redogörelse om vad som var farligt med detmen största anledningen till att man inte ska äta det är
att det tillverkas av det som korv industrin inte vill ha, o då menar jag inte fläskfilen11 april, 2006 at 15:08 #1024503Anonym anvandareMembersacce wrote:ja han dog inte av en protte shake
utan det var nog snarare att han levde uteslutande på prudukter som innehöll kollagenprotein, o fick inte i sig protein från nått annat.
tydligen så kan kroppen inte ta upp kollagen proteinet?
men jag ska hem o läsa på mig ikväll om det där
har en bok hemma jag läste det i så ska jag försöka komma med en kort redogörelse om vad som var farligt med detmen största anledningen till att man inte ska äta det är
att det tillverkas av det som korv industrin inte vill ha, o då menar jag inte fläskfilenAh, ja kollagen har BV 0 så det kan inte användas av kroppen det är helt riktigt. Ja, det är faktiskt möjligt att kunna dö på det viset antar jag…men hur lyckas man enbart få i sig kollagen? Levde han på slaktavfall?:yikes:
11 april, 2006 at 15:21 #1024504Anonym anvandareMemberom det e sant så kanske han försökte deffa sig genom att
bara dricka protte o äte MPR som innehöll kollagen
eller så e det bara en skröna
men eftersom det ska ha hänt i usa så låter det ju inte omöjligt
det var väll inte så länge sen weider slutade med kollagen i sina produkter?11 april, 2006 at 18:18 #1024505Anonym anvandareMemberOkej, nu vet jag att detta bara är för ett visst proteinpulver. Det är en sak som gjort mig att inte tycka om dessa pulver, och det var nog det.
Men jag hoppas att jag kan hitta ett bra pulver, hitills har jag klarat mig bra på bra kost.
Skulle ni kunna skicka tips i privata meddelanden om bra proteinpulver för en nybörjare? Gärna länk till internetshop. Om det är ett bra pris så lockar det också… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.