Blodpudding

Home Forums Matlagning och Recept Blodpudding

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Eddie Vedder wrote:
    Få?

Jag vet ingen som inte gillar blodpudding.

Min erfarenhet är att man hittar dem bland den äldre generationen, och enligt mig handlar det om något slags snobberi. Jag tror helt enkelt att de låtsas att de inte tycker om det eftersom mat på den tiden fortfarande indikerade social status, och blodpudding var att betrakta som socialfallskäk (och ihop med pölsa verkar ha varit mardrömsrätterna i skolan).

Nu när folk inte blir så imponerade av att man har råd att käka lax eller något annat larv istället kan ju folk unna sig att erkänna vilken jävla smaksensation blodpudding egentligen är:emo-thumb

Blodpudding är gott, men blodkorv är ännu godare.

Rårörda lingon, keso och vitkålssallad ska det vara till. Och mjölk.

rårivna morötter och messmör på knäckebröd harmoniserar förträffligt med blodpudding och lingonsylt …

Blodpudding är ju självklart gott! Perfekt lättlagad mat man snabbt slänger ihop ibland, ihop med lite knaperstekt bacon och lingonsylt är det perfekt. :)

Blodpudding är gott!

Flessa wrote:
    fattar inte varför just bacon är så populärt till :p

Prova att mosa frukt i keso och servera med sallad, det är as gott. :)

Förmodligen för att salt är en (enligt de flesta) bra kombination ihop med blodpudding.
    Själv tror jag inte att keso och frukt är särskilt gott, låter för sött ihop.
    Å andra sidan har jag inte prövat.

Flessa wrote:
    fattar inte varför just bacon är så populärt till :p

Prova att mosa frukt i keso och servera med sallad, det är as gott. :)

För att bacon är gott till blodpudding. Precis som ägg är gott till pyttipanna! :

Frukt i keso är säkert gott också, även en Hawaii med kebabsås är gott.

Insulinus wrote:
    För att bacon är gott till blodpudding. Precis som ägg är gott till pyttipanna! :

Frukt i keso är säkert gott också, även en Hawaii med kebabsås är gott.

Haha.

Bacon och blodpudding är najs, även så är bacon och raggmunkar kanon, båda serveras givetvis med rårörda lingon.

Flessa wrote:
    Prova att mosa en banan med keso, sjukt gott. Behöver inte vara till just blodpudding, fungerar utmärkt på gröt, till mellanmål. etc. :):up:

Att keso och frukt är gott råder det däremot ingen tvivel om från min sida.
    Fast kesella med frukt och kanel är ta mig fan bättre än keso.

Sorry för OT.

Lite OFFTOPIC men… Getost, honung och rostade pinjenötter har jag ätit till gröt… Smarrigt som fan :)

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.