Bordsgrill

Home Forums Matlagning och Recept Bordsgrill

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Hej! Funderar på att köpa en bordsgrill, går det snabbare att tillaga kycklingfileer i en sån eller är de till o fortsätta steka kyckligen som gäller?
    Blir det mycket disk av en sån? Blir det som om man hade grillat ute?

Jag har en OBH Nordica 7102 Quickgrill Easy Clean. Fullt nöjd.
    [http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=98878]

Lars_Midgard wrote:
    Hej! Funderar på att köpa en bordsgrill, går det snabbare att tillaga kycklingfileer i en sån […]

10min.

Lars_Midgard wrote:
    Blir det mycket disk av en sån?

Det kan bli drygt beroende på vilken grill du köper. Det finns en billigare variant av min som du ej kan ta av grilljärnen på, då blir det rätt drygt att diska den.

Lars_Midgard wrote:
    Blir det som om man hade grillat ute?

Långt ifrån.

Jag har en sådan som man inte kan ta av grilljärnen på och det var verkligen ingen hit, köpte den innan den med avtagbar kom ut eller om det var att den fanns och jag hade missat det totalt.. I vilket fall, avger din mycket rök überbiffen? För min har satt igång brandlarmet en hel del gånger hemma! Är det normalt att de ska avge så mycket? :D

überbiffen wrote:
    Jag har en OBH Nordica 7102 Quickgrill Easy Clean. Fullt nöjd.
    [http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=98878]

jag har också en sån, funkar utmärkt!

Samma här…kan starkt rekommendera ovannämnda grill (med avtagbara plattor)
    O har du fryst laxfile hemma så behöver du inte tina den innan… ev skruva ner värmen lite.

Är nu inne på grill nr 2 då den förra slet vi ut på ca: 2 år:) Fast då hade vi också använt den mellan 3-5 ggr/veckan. + att det nog inte va så smart att lägga grillplattorna i diskmaskinen:o Lägg bara plattorna i blöt när du ska rengöra dom, en liten stund så lossnar det lättare sen.

Sen så sätter jag grillen under spisfläkten när jag grillar…..speciellt när jag grillar fisk Men det blir som sagt aldrig som att grilla med kol på en utegrill….

Köp en med löstagbara Plattor och som det går att ställa värmen på!

Kyckling filé snittar du upp i mitten och fäller isär den, så slipper man ha en 4cm tjock klump i grillen som blir ojämnt stekt.

Mattias Askbom wrote:
    Jag har en sådan som man inte kan ta av grilljärnen på och det var verkligen ingen hit, köpte den innan den med avtagbar kom ut eller om det var att den fanns och jag hade missat det totalt.. I vilket fall, avger din mycket rök überbiffen? För min har satt igång brandlarmet en hel del gånger hemma! Är det normalt att de ska avge så mycket? :D

Samma här.

Jag köpte min innan de lanserade den uppdaterade varianten med löstagbara grilljärn och möjlighet att ställa temperaturen och jag har svurit många gånger när jag ska diska fanskapet.

Vad gäller rök så verkar det som att det är något man får tugga i sig – jag brukar ofta bli tvungen att stänga dörren till köket och öppna köksfönstret på vid gavel, både under själva grillandet och någon timme efteråt.

Ge mig den nya varianten, snälla gud.

Hmm.. tycker inte det kommer märkbart mycket rök när jag grillar.

Jon Larsson wrote:
    Samma här.

Jag köpte min innan de lanserade den uppdaterade varianten med löstagbara grilljärn och möjlighet att ställa temperaturen och jag har svurit många gånger när jag ska diska fanskapet.

Vad gäller rök så verkar det som att det är något man får tugga i sig – jag brukar ofta bli tvungen att stänga dörren till köket och öppna köksfönstret på vid gavel, både under själva grillandet och någon timme efteråt.

Ge mig den nya varianten, snälla gud.

Kanske dags att börja grilla under köksfläkten? :)

Jag upplever inga som helst problem med ovan nämnda grill, works lika charm.

überbiffen wrote:
    Hmm.. tycker inte det kommer märkbart mycket rök när jag grillar.

Det är väl bara om man t.ex Grillolja/olja mm på köttet som rök uppstår…

überbiffen wrote:
    Jag har en OBH Nordica 7102 Quickgrill Easy Clean

En sån har jag med. Dessvärre är det ytterst sällan jag använder den, får bli duktigare på det.

Bör man undvika att ha fett eller grillolja/marinad när man använder quickgrillen? Bara krydda köttet? Hur brukar ni göra?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.