Home › Forums › Matlagning och Recept › Bra mellanmål med kolhydrater
Är inte insulin antikatabolt då?
Enbart i samband med träning. Insulin minskar inte muskelnedbrytning i vila.
”Hyperinsulinemia suppresses accelerated muscle protein breakdown after exercise, but not normal resting breakdown.”
Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2001 Dec;11 Suppl:S164-9. Control of muscle protein breakdown: effects of activity and nutritional states.
Cool. Så en insulinspik (naturligt eller onaturligt framkallad) på morgonen, direkt nör man vaknar, ger ingen anabol/antikatabol effekt så som många tror att det gör?
Nej. Dom essentiella aminosyrorna har en anabol effekt (stimulerar proteinsyntesen), och det kr
Aight. Jag älskar dig ibland, fastän du hatar mig.
G
Kärlek, fred, respekt och insulin.
(Det där med att KG skulle hata mig var ett skämt, förresten. Stora män har inte tid att hata.)
King:
Jag snackar inte GI trams utan snabba l
Hur många fler likanade studier har gjorts som ger samma indikationer angående mängden kolhydrater betydelse för återhämtningen?
Finns det studier som inte säger att det är mängden kolhydrat som är huvudfaktorn bakom återhämtning och mängd glykogen som lagras in? [img=http://forum.body.se/images/smilies/what.gif]Att det kan vara mer lättätet och enklare att få i sig energi från pannkakor än havregröt håller jag helt med om.Jag snackar inte GI trams utan snabba långsam kolhydrater.
Det där förstod jag inte riktigt. 😮
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY