Chokladprotein bomb!

Home Forums Matlagning och Recept Chokladprotein bomb!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Lisan wrote:
    :P Fantastiskt gott när chokladsuget tar över… [/b]:P

Blanda ihop:
    1dl choklad proteinpulver
    1msk sötningspulver
    1msk kakao

Blanda ihop:
    300g kvarg mager
    1/2 dl vatten

30g Valnötter

Blanda ihop de två blandningarna och strö över valnötsbitar och servera :P
    Smakar nästan som chokladpudding…

liknande recept som jag börjat använda:up:

Om ni tittar in på Olimps hemsida har Tobbe K lagt in ett liknande recept, som jag mer eller mindre levt på under min diet SUPER GOTT!!!!

[www.olimp.se]

Godis_monstret wrote:
    Om ni tittar in på Olimps hemsida har Tobbe K lagt in ett liknande recept, som jag mer eller mindre levt på under min diet SUPER GOTT!!!!

[www.olimp.se]

grym hemsida, men vart i Sthlm finns återförsäljare?

mvh

Lisan wrote:
    :P Fantastiskt gott när chokladsuget tar över… [/b]:P

Blanda ihop:
    1dl choklad proteinpulver
    1msk sötningspulver
    1msk kakao

Blanda ihop:
    300g kvarg mager
    1/2 dl vatten

30g Valnötter

Blanda ihop de två blandningarna och strö över valnötsbitar och servera :P
    Smakar nästan som chokladpudding…

låter väldigt smaskigt!

Ska man äta direkt? eller in i frysen?

GymTT wrote:
    grym hemsida, men vart i Sthlm finns återförsäljare?

mvh

Hmm..har faktiskt ingen aning, men lägg ett mail till dom så hjälper dom dig säkert! :emo-thumb

Den var helt okej! ändå hade jag inget sötningsmedel (pappa glömde)
    !

Vad händer om man stoppar den i ugnen ? kan man inte få den till en kladdkaka på något sätt? :)

Lisan wrote:
    Prova:up: Tror inte det går men ge mig besked om det funkar:D

Har inte vågat göra det:)

Såg ett av de senare inläggen frågade någon om man kunde göra det till en kladdkaka genom att sätta in det i ugnen. Och kemistiskt sätt SKA det gå. Då protein koagulerar vid uppvärmning. Därför ägg blir fasta omeletter exempelvis. ALLA bakverk innehåller ägg mjök eller andra proteinrika ämnen pga av det. så JAPP de kan bli en smaskig Kladkakka tror jag! Har dock (inte jätte säker) men för mig att jag läst i något furom där man påstod att det var olika mängd protein upptag om de var koagulerat (stelnat) eller i flytande form. Kommer ej ihåg vilken som man trodde var den bättre men går altid att söka upp. Tror inte det var allt för stor procentuell skillnad.

Sluta äta choklad hela jävla tiden så kanske suget försvinner

LisaA wrote:
    Njutning vännen, njutning…:D :P
    Gemför det med annan njutning, slutar du med det så får du bara mer lust på det:p…

Nja,

asså choklad är inte en ”njutning” för mig :-P
    Men den andra njutningen är ju inte jämförbar, det spelar ingen roll hur mycket man får man vill alltid ha mer och mer, även om man inte får ”njuta” något.

Äh, mat, fan vilket skit egentligen.

Quote:
    Och kemistiskt sätt SKA det gå. Då protein koagulerar vid uppvärmning.

Är det nån som vet huruvida vassleproteinet försämras vid tillagning (koagulering) eller inte? Blir lite oekonomiskt om man tappar halva näringsvärdet vid uppvärmning.

*500g kvarg… P=61 K=20 F=1 Kcal=340
    *1 skopa/1halv dl Whey -80 star nutrtion proteinpulver(choklad)… P=15 K=1 F=1 Kcal=80
    *1dl havremjölk… P=1 K=7 F=1 Kcal=35 (osäker på denna, skrev som d stod på näringsvärde per 100g, vet inte hur mkt 1dl motsvarar i gram?)
    *1 kapsel suketter(flytande) P=0 K=0 F=0 Kcal=0
    *20-25 ”kryddstänk” kanel P=0 K=0 F=0 Kcal=0, eller?

Lägg kvarg en en djup skål, krydda med kanel, lägg i en skopa prottepulver, häll i 1 dl havremjölk, blanda/rör ihop förskitigt tills du fått en konsistens liknande milkshake/mjukglass… söta med suketter… MUMMA säger jag, och summan av kardemumman blev… P=77 K=28 F=3 Kcal=455 (för allting, dela upp d på 2 måltider så blire rätt schyssta värden för ett så gott mål…)
    första gången ja prövar på o räkna … vet inte om d stämmer helt men hehe, gott är d iaf!

Va jag e nyfiken på är om alla ingredienserna pallar ugnstempratur om man kan göra små kakor av d elle liknande.. lägga klickar av detta i små formar kanske…

har testat o ställa in d i frysen men d blev inte så bra, men man kanske måste ha typ nåt lock på elle plast över elle så, kanske d blir bättre?…

d e kul o experimentera med mat o försöka få den så nyttig som möjligt men samtidigt så god som möjligt!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.