Dagens Kvällsmål.

Home Forums Matlagning och Recept Dagens Kvällsmål.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 188 total)
  • Author

En god idé, Flessa.
    Förhoppningsvis uppdateras tråden med jämna mellanrum så att folk slipper starta nya trådar om det ”optimala” kvällsmålet också.

Det är väl bara och kolla ”Era måltider idag” tråden och kolla sista måltiden för inspiration?

Kvällsmålet idag blir nog: Chips, godis och lite Whey-80 (för att inte tappa formen :) )

JakobMinell wrote:
    Kvällsmålet idag blir nog: Chips, godis och lite Whey-80 (för att inte tappa formen :) )

Akta dig bara, för mycket Whey-80 gör faktiskt så att du tappar formen.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Akta dig bara, för mycket Whey-80 gör faktiskt så att du tappar formen.

Shit, borde jag skippa Whey-80’n då? :what:

JakobMinell wrote:
    Shit, borde jag skippa Whey-80’n då? :what:

Absolut!
    :p

Jag är ledsen Flessa men efter en snabb titt i kylen så kommer jag ändra kvällsmålet. Jag har fortfarande ätit lite chips och godis ( :D ) men sista målet kommer bli några bitar färskpotatis, en burk matjesill och lite tzatziki på det :)

Drog nyss i mig en burk lättkesella med 250 g frysta bär med funlight.
    Innan läggdags blir det 50 gram kasein, innan dess blir nog ett kvällsmål till :)

Själv så åt jag mitt sista mål vid 18.30, men satan vad det kurrar i magen när man läser om era mål! :D

Själv brukar jag gilla mackor! Två skivor grovt bröd med lättmajonnäs, rökt skinka, paprika och cheddar tillsammans med ett stort glas kall mjölk!8)

Annars är något som är grymt gott och uppskattat att göra en tonfiskröra till mackorna. Den ser ut som följande, recept för en hungrig person:

1 skål, som skall användas som blandningsmodul i samarbete med den gamla hederliga träsleven. I denna skall det hamna
    * 1 hackad gul lök
    * curry
    * salt & peppar
    * ”thaiketchup” som är chilisås köpt i en thaishop. Det står på thai så jag kan ej tyda namnet, men starkt som attan är det!
    * vitlökschili

Mått vet jag inget om, allt slängs i på en ganska kantig höft efter sunt förnuft

BLANDA!

Nästa del, i med huvudingredienserna i samma skål:

* 1 burk tonfisk i vatten (och häll bort vattnet!)
    * majonnäs (jag brukar börja med en matsked och sen blanda tills det blivit bra, vill du ha gojsigare så ha i mer, annars är du nöjd)
    * smaka av med färsk citronsaft eller sådan där på flaska, tills du är nöjd med syrligheten
    * tabasco efter smak

Allt detta lassas mellan valfria brödskivor (jag gillar ciabatta) tillsammans med en skiva ost eller två och sen äta!

Massor av protein, massor av gott och massor av lätt att tillaga! :D

Enjoy!

1 påse OLW grillchips( Det optimala kvällsmålet) samt nåt glas cola!

M&M´s Peanut :D

Jag äter alltid olika, idag blev de tacos här hemma. Oftast trä’nar jag på eftermiddagen så kvällsmaten landar vid 7 tiden i magen då kan de va fisk, kött, pasta, bönor och mini KESO e ett måste!!!!!!!!

För ett år sen åt jag ALLTID havregrynsgröt med ca 5dl mjölk, 150g kvarg, 100g bär och kanel och lite torkade fikon, jag blev mättare utav det kvällsmaten så funderar på att byta ut lite och börja med de igen :) Blir iaf gröt imorn kväll.

Karlssooooon wrote:
    Drog nyss i mig en burk lättkesella med 250 g frysta bär med funlight.
    Innan läggdags blir det 50 gram kasein, innan dess blir nog ett kvällsmål till :)

Andra kvällsmålet blev 120 g kyckling med 100 g paprika keso

:)

Räcker dte inte med posthuntingtrådar? Hela dagsmeny, vad man äter för tillfället, dagens frukost och nu den här?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 188 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.