Dagens Kvällsmål.

Home Forums Matlagning och Recept Dagens Kvällsmål.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 188 total)
  • Author

Återhämtningsdryck samt äppelmuffin!
    Måste starta en mindre deff snart >_

fläskfilé och pasta.

Fläskpannkaka med rivna morötter å jäääävla massa keso

Sex kokta ägg, massa kokt gul lök (typ ½ kg) som hackats och mixats med diverse starka kryddor samt ett gäng kokta rödbetor.

Eddie Vedder wrote:
    Sex kokta ägg, massa kokt gul lök (typ ½ kg) som hackats och mixats med diverse starka kryddor samt ett gäng kokta rödbetor.

Åååh, sitter du själv i ett rum nu lr? ½kg lök och 6ägg tillsammans borde sätta fart på magen. :D

Pizza, å då menar ja inte lixom pizza[/b] utan PIZZAAA[/b]

Tommy Ivarsson wrote:
    Åååh, sitter du själv i ett rum nu lr? ½kg lök och 6ägg tillsammans borde sätta fart på magen. :D

Hehe, kokt lök är no problems. Blev 11 ägg idag, 5 ägg med enorma mängder kålrot till lunch.:D

Jag har taggat ner träningen lite en period så jag minskar ner kolhydraterna rejält och äter mycket fetare. Kolhydraterna kommer mestadels från rotfrukter nu, kålrot, palsternacka, morötter och rödbetor.

Sedan massa grönsaker i form av broccoli, vitkål och gul lök.

Men givetvis blir det då och då en mastodontportion havregrynsgröt med yoghurt.;)

Eddie Vedder wrote:
    Hehe, kokt lök är no problems. Blev 11 ägg idag, 5 ägg med enorma mängder kålrot till lunch.:D

Jag har taggat ner träningen lite en period så jag minskar ner kolhydraterna rejält och äter mycket fetare. Kolhydraterna kommer mestadels från rotfrukter nu, kålrot, palsternacka, morötter och rödbetor.

Sedan massa grönsaker i form av broccoli, vitkål och gul lök.

Men givetvis blir det då och då en mastodontportion havregrynsgröt med yoghurt.;)

Hmm, koka lök har jag aldrig provat, har 2 gula lökar i kylen. Kanske ska testa detta imorgon. Annars är det främst stora mängder vitkål som slinker ner ihop med senap och starka kryddor på kålfronten. :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Hmm, koka lök har jag aldrig provat, har 2 gula lökar i kylen.

Det kan inte vara möjligt?

Du måste väl i alla fall ha ätit en gryta där lök har kokats som ingrediens någon gång? Om du mot förmodan aldrig ätit kokt lök förstår jag att du reagerar, då vet du ju inte hur sött och lättätet det är.

Knappast som rå lök.;)

Eddie Vedder wrote:
    Det kan inte vara möjligt?

Du måste väl i alla fall ha ätit en gryta där lök har kokats som ingrediens någon gång? Om du mot förmodan aldrig ätit kokt lök förstår jag att du reagerar, då vet du ju inte hur sött och lättätet det är.

Knappast som rå lök.;)

Jo, jag har väl ätit det i någon gryta någon gång men det var nog under den tiden jag bodde hos mina föräldrar och det var en 3-4 år sedan sist. :D

Men jag ska testa detta så fort jag hinner, troligtvis måndag! ;) Ska även baka bröd då (hmm, hjälpa tjejen att laga bröd) för första gången i mitt liv…. :|

250 g kvarg å ett äpple ;)

300gr köttfärs (med lite champinjoner, spansk peppar, gul lök, vitlök, tacokryddor, cayennepeppar och krossade tomater i) samt några skivor ost och ½ avocado

[http://img689.imageshack.us/i/dsc00815d.jpg/ [img=http://img689.imageshack.us/img689/9276/dsc00815d.jpg]]

PS: Tjuvstartade och åt upp halva innan jag fotade.

Ett halv kilogram kokt kålrot och sex ägg. Kålrotn är grymt fin såhär års och billig likaså. Svenska råvaror är the shit såhär års!

Eddie Vedder wrote:
    Ett halv kilogram kokt kålrot och sex ägg. Kålrotn är grymt fin såhär års och billig likaså. Svenska råvaror är the shit såhär års!

Hur stor magsäck har du? ;)

Inga dåliga mängder mat du trycker i dig när du väl äter! Bara 6 ägg mättar ju grymt bra!

Tommy Ivarsson wrote:
    Hur stor magsäck har du? ;)

Mycket liten, mycket töjbar.:D

Tillräckligt för att klara av gröt på 120 gram havregryn med 300 gram fet fil och 75 gram mjukost och sedan det där en halvtimme senare.

Men nu är jag ganska mätt.:D

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 188 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.