Home › Forums › Matlagning och Recept › Deff-bakelser? Finns dem :P
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 maj, 2012 at 19:49 #55995Anonym anvandareMember6 maj, 2012 at 19:49 #245326Anonym anvandareMember
Jaha, tänkte öppna en tråd där alla som kan bra recept på fettfria och/eller framför allt kalorisnåla bakelser kan göra sina röster hörda! :emo-thumb
Jag har googlat och letat lite över nätet men lyckas inte hitta något attraktivt tänkte att de stora grabbarna (biffarna) eller andra för den delen, kanske har tips och råd på detta område
Alla recept är välkomna! Skynda på nu, sötsuget är nära att sänka mig !!!!
6 maj, 2012 at 20:10 #245327Anonym anvandareMemberKolla min nya dietmatdagbok, även om det inte är så mycket bakelser kanske finns det annat som t.ex. proteinpannkakor o annan jävligt god deffmat
[http://forum.body.se/showthread.php?t=165085]6 maj, 2012 at 20:39 #245328Anonym anvandareMemberFår bli så länge
Hoppas nån kommer med bra recept!
6 maj, 2012 at 22:09 #245329Anonym anvandareMemberHar inga på lager, men nu har du gett mig idéer:D
6 maj, 2012 at 22:25 #245330Anonym anvandareMemberIngen bakelse men en god dessert med okej värde.
60g BS Casein choklate almond
300g mjölk
60g milda visp 20%
Äkta vaniljpulver (annars vaniljstång i värsta fall essens)
2 marshmallowsVispa mjölk och protein till pudding, vispa grädden löst och vispa i vaniljen, vänd ner grädden lite slarvigt i puddingen. Avsluta med att klippa marshmallowsen i små bitar och peta ner i smeten. In i frysen minst 20min. Sjukt gott jag lovar.
7 maj, 2012 at 09:02 #245331Anonym anvandareMemberDet finns någon sån tråd på Kolozzeum vet jag. Generellt kan man säga att alla dessa dietbakelser innehåller:
Proteinpulver i random smak
Fibrex
Stevia
Äggvita
Div nötterDessa ingredienser ser du i vart och varannat bakverk med lågt kaloriinnehåll och högt proteininnehåll.
7 maj, 2012 at 09:12 #245332Anonym anvandareMemberAtt verkligen försöka sig på en bakelse som är ”nyttig” förstår jag faktiskt inte. De flesta recept man ser på tex kolo ser ut och lär även smaka skit. Varför inte äta en god biff med lite sås och kanske en bit riktig kaka till efterätt på lördagen och sen köra på hårt igen istället för att experimentera fram halväckliga och halvnyttiga bakverk osv?
7 maj, 2012 at 09:24 #245333Anonym anvandareMemberGober wrote:Att verkligen försöka sig på en bakelse som är ”nyttig” förstår jag faktiskt inte. De flesta recept man ser på tex kolo ser ut och lär även smaka skit. Varför inte äta en god biff med lite sås och kanske en bit riktig kaka till efterätt på lördagen och sen köra på hårt igen istället för att experimentera fram halväckliga och halvnyttiga bakverk osv?Jag är helt med på din sida där!
Men kan på samma vis förstå att vissa vill försöka mätta sina cravings utan att kalorierna skenar iväg.
Dock har du plats för en prinsessbakelse i vilken välplanerad diet som helst. Är du kille runt 80kg och närmar dig tävlingsvikt och därmed ligger så lågt som 1500kcal så kan bakelsen utgöra 500kcal utan problem. Sen har du 1000kcal kvar den dagen som du kan investera klokt och ändå få ett proteinintag upp mot 200gr (2,5gr/kg kv) och känna dig mätt hela dagen.Som sagt, allt beror på hur väl man planerar sin diet :emo-thumb
7 maj, 2012 at 09:47 #245334Anonym anvandareMemberKolla in det här ca 57 recept som du söker efter
[http://www.youtube.com/playlist?list=PL539EB8C779A60AA4&feature=plcp]7 maj, 2012 at 09:55 #245335Anonym anvandareMemberGhettobird: Härligt! Dela gärna med dig om du kommer fram till nått gott
Gober: Tack för tipset, ska definitivt testa! Någon aning om kalorinivån på den
Tommy Ivarsson: Helt rätt, vill bara mätta mina cravings utan att det skenar iväg. Bara det liknar en bakelse och är åtminstone lite söt så funkar det för mig Har lite svårt med att trycka i mig ”riktiga” bakelser, som (princesstårta) även om man skulle kunna planera dieten, så känns det bara som om jag fuskar… då kör jag hellre nån nyttig variant
Benedicto: Klockrent! Tack för den, blir till att handla ingredienser meddetsamma Det mesta såg sjukt gott ut där!
7 maj, 2012 at 10:17 #245336Anonym anvandareMemberdk22da wrote:Gober: Tack för tipset, ska definitivt testa! Någon aning om kalorinivån på denkcal: 512
Protein: 58g
kolhydrat: 33g
Fett: 15g:up:
7 maj, 2012 at 11:57 #245337Anonym anvandareMemberHenrik Benedicto wrote:Kolla in det här ca 57 recept som du söker efter
[http://www.youtube.com/playlist?list=PL539EB8C779A60AA4&feature=plcp]Peanut butter cups lät faktiskt skitgott.
60 gram protein , bara 500 kcal på två stycken är perfekt för fredagkvällInte direkt någon skitsvår inköpslista heller:
Proteinpulver
Kakao
Sötningsmedel
Jordnötssmör
(vatten)9 maj, 2012 at 14:56 #245338Anonym anvandareMemberTack Gober !
Indec: Jaa, la märke till den, blir till och testa till helgen
PS. Testade ”Healthy brownies” receptet med svarta bönor… mindre lyckat haha! Blev inte alls god, om någon får den att smaka gott, tipsa gärna!
9 maj, 2012 at 16:19 #245339Anonym anvandareMemberdk22da wrote:Tack Gober !Indec: Jaa, la märke till den, blir till och testa till helgen
PS. Testade ”Healthy brownies” receptet med svarta bönor… mindre lyckat haha! Blev inte alls god, om någon får den att smaka gott, tipsa gärna!
Jag ska också testa den.
Jag har lyckats få importören av truvia att skicka mig några påsar men tills dess blir det Stevia och jordnötssmör.Blir det bra, kan min frukost bestå av några såna för att varva kvarget!
HEHEHEHE!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.