Home › Forums › Matlagning och Recept › Delikata mackor
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 oktober, 2005 at 13:19 #1035580Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Nyckeln till att få den saftig är att inte vara rädd för varken olivoljan eller citronen:)
Men din variant såg inte dum ut måste jag säga
Jag måste erkänna att jag glömde citronen. Du vet, avancerade recept och den nya generationen av kvinnor…
Väldigt mättande, måste jag säga. *blurp*
6 oktober, 2005 at 13:41 #1035581Anonym anvandareMemberCiB wrote:Kylda tonfisken..gissar att den är godare kall = mindre tonfisksmak va`?Korrekt:D Eller mer smak av olivolja och citron om man så vill;)
6 oktober, 2005 at 13:42 #1035582Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Jag måste erkänna att jag glömde citronen. Du vet, avancerade recept och den nya generationen av kvinnor…Väldigt mättande, måste jag säga. *blurp*
Hehe ahh den är ju nästan viktigast! Jag brukar dessutom alltid äta mackan i två halvor, av någon anledning tycker jag att den tenderar att bli saftigare då
6 oktober, 2005 at 13:45 #1035583Anonym anvandareMemberNu verkar jag lat men vill bara veta …har du beräknat något näringsvärde på mackan? :emo-thumb
6 oktober, 2005 at 14:02 #1035584Anonym anvandareMemberCiB wrote:Nu verkar jag lat men vill bara veta …har du beräknat något näringsvärde på mackan? :emo-thumbNjae det beror ju på lite hur mkt tonfisk man tar osv…men ok en snabb överslagsberäkning (är på väg till skolan så hinner inte kolla upp värdena exakt):
En Polarkraft Extrem väger ungefär 80g har jag för mig…kommer jag ihåg rätt så är det typ 28g kolhydrater och 11g protein per 100 i den..vilket ger 22g carbs give or take och 9g protein. Abbas och ICAs tonfisk innehåller 150g per burk..jag använder mer eller mindre halva..dvs 75g av ngt som innehåller typ 25g protein per 100 – ung 19g.
Mao: 22g kolhydrater, 28g protein och sen X-antal gram fett beroende på hur mycket olivolja man vill ha (jag brukar variera den mängden beroende på när jag äter mackorna; mindre om det är morgon eller efter träning – mer om det är på kvällen).
6 oktober, 2005 at 14:05 #1035585Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Njae det beror ju på lite hur mkt tonfisk man tar osv…men ok en snabb överslagsberäkning (är på väg till skolan så hinner inte kolla upp värdena exakt):En Polarkraft Extrem väger ungefär 80g har jag för mig…kommer jag ihåg rätt så är det typ 28g kolhydrater och 11g protein per 100 i den..vilket ger 22g carbs give or take och 9g protein. Abbas och ICAs tonfisk innehåller 150g per burk..jag använder mer eller mindre halva..dvs 75g av ngt som innehåller typ 25g protein per 100 – ung 19g.
Mao: 22g kolhydrater, 28g protein och sen X-antal gram fett beroende på hur mycket olivolja man vill ha (jag brukar variera den mängden beroende på när jag äter mackorna; mindre om det är morgon eller efter träning – mer om det är på kvällen).
Ett bra mellanmål alltså!
6 oktober, 2005 at 14:44 #1035586Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Nu är ju det där den lite sötare tjejvarianten Existens (som man bara använder i smyg), frågar någon så kör man enbart den svarta påsen med Extrem!:emo-thumbär inte tjejvarianter alltid sötare..?:p
Tack för snabba svar.
Och så nästa fråga: ( mest troligt en av tusen att följa..:o )
Någon som vet om det finns att köpa bröd bakat på baljväxter i sthlm?6 oktober, 2005 at 15:51 #1035587Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:Och så nästa fråga: ( mest troligt en av tusen att följa..:o )
Någon som vet om det finns att köpa bröd bakat på baljväxter i sthlm?Det där får du nog starta en egen tråd om. Det är ju en fråga som skiljer sig rätt markant från ämnet. Ordning och reda skall det vara.
6 oktober, 2005 at 16:20 #1035588Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Det där får du nog starta en egen tråd om. Det är ju en fråga som skiljer sig rätt markant från ämnet. Ordning och reda skall det vara.Asch da..:o
Sorry,ska inte göra om det ..11 oktober, 2005 at 21:06 #1035589Anonym anvandareMemberEtt tips för att få den ännu lite godare är att byta ut oljan mot lite majonäs.
Fortfarande bra fett, men det blir mycket godare!
Citronen kan man behålla!11 oktober, 2005 at 21:08 #1035590Anonym anvandareMemberB-jay wrote:Ett tips för att få den ännu lite godare är att byta ut oljan mot lite majonäs.
Citronen kan man behålla!Inte för att jag bryr mig om majonäsfett, men vilket slags fett var det nu igen i majonäsen?
11 oktober, 2005 at 21:26 #1035591Anonym anvandareMemberCiB wrote:Inte för att jag bryr mig om majonäsfett, men vilket slags fett var det nu igen i majonäsen?Majonäsen är ju gjord på rapsolja, så fetterna är lika bra som i olivoljan.
Majonäs består bara av ungefär 5% ägg, så fettsammansättingen är ganska bra.12 oktober, 2005 at 13:07 #1035592Anonym anvandareMemberB-jay wrote:Ett tips f12 oktober, 2005 at 13:20 #1035593Anonym anvandareMemberB-jay wrote:Ett tips för att få den ännu lite godare är att byta ut oljan mot lite majonäs.
Citronen kan man behålla!Hehe kanon:up: Jag som spanjor måste ju ha min dagliga dos av olivolja, men för er andra kan det vara ett klockrent alternativ, om inte annat som variation:)
11 februari, 2006 at 09:20 #1035594Anonym anvandareMemberMmmm, sånna här trådar e farliga under deffen, man skulle ju kunna slänga i sig 10 stycken
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.