Den eviga kycklingen

Home Forums Matlagning och Recept Den eviga kycklingen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • Author

tandore vet egentligen inte va det är för en krydda det är en röd krydda iaf..kan ju söka lite på d o återkomma..trlala have a nice day!

Okej här kommer något som ingen kommer kunna motstå:emo-thumb

Pressa lite citron över kycklingen,gör ett snitt i filèn,,lägg i vitlök i snittet och krydda ovanpå filèn med cayenne och svartpeppar.Lägg i folie,in i ugnen 175 grader i cirka en timme8) Alternativ är att strunta i snitten och trycka in vitlöken i filèn så man får lite spridning på det hela..

Låter kanon!

Fan vad alla är duktiga på laga mat.:o

Finns nog en kock i oss alla8) 8) bara ideèrna som sätter stopp..

thess wrote:
    tandore vet egentligen inte va det är för en krydda det är en röd krydda iaf..kan ju söka lite på d o återkomma..trlala have a nice day!

Är en indisk blandning, typ som stek&grillkrydda, passar väldigt bra till just kyckling tycker jag. Innehåller bland annat salt, chilipeppar, paprika, vitlök, ingefära, kardemumma, spiskummin och muskotnöt.

Santa Maria har den i sitt sortiment.

Sweet chilisås, olja: marinad

Mexikansk kryddblandning, svart & vitpeppar samt vitlök: stekning

Dippsåser på kvarg: Sweet chilisås, rör tills det blir en jämn smet

Tzatziki: riv gurka på grova sidan av rivjärnet, krama ur vatten, lägg på fat, salta för att få ur sista vattnet, krama ur. I med vitlök & lite svartpeppar, rör om.

Går ju att använda alla kryddor till dippsåser, bara att ta i lite mjölk om den blir för tjock i konsistensen.
    Var visserligen inte det du undrade, men om du har blygsam kryddning på kycklingen kan dippsåserna var lite roligare.

Thanx a bunch!

Allt som kan sätta lite sprätt på kycklingfiléerna mottages med stor tacksamhet.

Och jag har inte ens tänkt på att man kan röra ihop en dip!

Någon som har fler förslag på kvargbaserad dip?

Jon Larsson wrote:
    Thanx a bunch!

Allt som kan sätta lite sprätt på kycklingfiléerna mottages med stor tacksamhet.

Och jag har inte ens tänkt på att man kan röra ihop en dip!

Någon som har fler förslag på kvargbaserad dip?

Kesella,lite saft från citron,svartpeppar och hackad vitlök!!Blir som Tzatziki

Tack så mycket.

Låter helt suveränt.:up:

Aah jag tycker du ska slänga ner kycklingen tillsammans med lite vatten och proteinpulver i en mixer så går det ner enkelt! :D:devil:

Santa Maria erbjuder ju också en kebabkrydda. Tärna ett gäng tinade filéer, krydda och stek upp.

Tärna kycklingen och lägg den i marinad 10 minuter innan du steker den.

Marinad
    vinäger
    Soja
    Vitlökspulver
    Cayenkrydda
    Paprikakrydda
    Salt
    Svartpeppar

Under tiden kycklingen ligger i marinaden kokar du ris/nudlar/pasta och förbereder grönsakerna(viktigt). Sen tar det inte mer än några minuter så har du en dunderkyckling.

Tips! Alternativt skiter du i att tärna kycklingen, lägger den i marinaden och grillar i ugn på 225C i ca 20 minuter eller till en innertemp på 70C.

nutz wrote:
    Santa Maria erbjuder ju också en kebabkrydda. Tärna ett gäng tinade filéer, krydda och stek upp.

Här väcker vi liv i gamla trådar ja. :up:

Är det någon här som har någon erfarenhet av att tillaga fileerna i mikron. Är ganska trött på att dra igång ugnen varje gång jag gör storkok…

mccarlsson wrote:
    Är det någon här som har någon erfarenhet av att tillaga fileerna i mikron. Är ganska trött på att dra igång ugnen varje gång jag gör storkok…

Jag följde ett recept en gång som jag hittade i den rutiga kokboken från Ica bokförlag.
    Salamikyckling från micron. Tog bara 20 minuter och blev riktigt gött.

Här är 3 recept, dock har jag inte provat någon utav dessa. Men de funkar garanterat bra att göra stora portioner på.

[http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=sok_recept_ava&event=sok&visa=kategorisering&freetext=kyckling+%2B+mikron&exclude=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&querytext= http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=sok_recept_ava&event=sok&visa=kategorisering&freetext=kyckling+%2B+mikron&exclude=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&querytext=%5D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.