Home › Forums › Matlagning och Recept › Den eviga kycklingen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 februari, 2007 at 08:12 #716969Anonym anvandareMember
tandore vet egentligen inte va det är för en krydda det är en röd krydda iaf..kan ju söka lite på d o återkomma..trlala have a nice day!
8 februari, 2007 at 09:34 #716970Anonym anvandareMemberOkej här kommer något som ingen kommer kunna motstå:emo-thumb
Pressa lite citron över kycklingen,gör ett snitt i filèn,,lägg i vitlök i snittet och krydda ovanpå filèn med cayenne och svartpeppar.Lägg i folie,in i ugnen 175 grader i cirka en timme8) Alternativ är att strunta i snitten och trycka in vitlöken i filèn så man får lite spridning på det hela..
9 februari, 2007 at 06:49 #716971Anonym anvandareMemberLåter kanon!
Fan vad alla är duktiga på laga mat.:o
9 februari, 2007 at 09:23 #716972Anonym anvandareMemberFinns nog en kock i oss alla8) bara ideèrna som sätter stopp..
9 februari, 2007 at 12:06 #716973Anonym anvandareMemberthess wrote:tandore vet egentligen inte va det är för en krydda det är en röd krydda iaf..kan ju söka lite på d o återkomma..trlala have a nice day!Är en indisk blandning, typ som stek&grillkrydda, passar väldigt bra till just kyckling tycker jag. Innehåller bland annat salt, chilipeppar, paprika, vitlök, ingefära, kardemumma, spiskummin och muskotnöt.
Santa Maria har den i sitt sortiment.
9 februari, 2007 at 17:58 #716974Anonym anvandareMemberSweet chilisås, olja: marinad
Mexikansk kryddblandning, svart & vitpeppar samt vitlök: stekning
Dippsåser på kvarg: Sweet chilisås, rör tills det blir en jämn smet
Tzatziki: riv gurka på grova sidan av rivjärnet, krama ur vatten, lägg på fat, salta för att få ur sista vattnet, krama ur. I med vitlök & lite svartpeppar, rör om.
Går ju att använda alla kryddor till dippsåser, bara att ta i lite mjölk om den blir för tjock i konsistensen.
Var visserligen inte det du undrade, men om du har blygsam kryddning på kycklingen kan dippsåserna var lite roligare.9 februari, 2007 at 18:45 #716975Anonym anvandareMemberThanx a bunch!
Allt som kan sätta lite sprätt på kycklingfiléerna mottages med stor tacksamhet.
Och jag har inte ens tänkt på att man kan röra ihop en dip!
Någon som har fler förslag på kvargbaserad dip?
9 februari, 2007 at 19:06 #716976Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Thanx a bunch!Allt som kan sätta lite sprätt på kycklingfiléerna mottages med stor tacksamhet.
Och jag har inte ens tänkt på att man kan röra ihop en dip!
Någon som har fler förslag på kvargbaserad dip?
Kesella,lite saft från citron,svartpeppar och hackad vitlök!!Blir som Tzatziki
9 februari, 2007 at 20:50 #716977Anonym anvandareMemberTack så mycket.
Låter helt suveränt.:up:
10 februari, 2007 at 01:54 #716978Anonym anvandareMemberAah jag tycker du ska slänga ner kycklingen tillsammans med lite vatten och proteinpulver i en mixer så går det ner enkelt! :devil:
24 juli, 2008 at 15:15 #716979Anonym anvandareMemberSanta Maria erbjuder ju också en kebabkrydda. Tärna ett gäng tinade filéer, krydda och stek upp.
24 juli, 2008 at 16:33 #716980Anonym anvandareMemberTärna kycklingen och lägg den i marinad 10 minuter innan du steker den.
Marinad
vinäger
Soja
Vitlökspulver
Cayenkrydda
Paprikakrydda
Salt
SvartpepparUnder tiden kycklingen ligger i marinaden kokar du ris/nudlar/pasta och förbereder grönsakerna(viktigt). Sen tar det inte mer än några minuter så har du en dunderkyckling.
Tips! Alternativt skiter du i att tärna kycklingen, lägger den i marinaden och grillar i ugn på 225C i ca 20 minuter eller till en innertemp på 70C.
24 juli, 2008 at 17:41 #716981Anonym anvandareMembernutz wrote:Santa Maria erbjuder ju också en kebabkrydda. Tärna ett gäng tinade filéer, krydda och stek upp.Här väcker vi liv i gamla trådar ja. :up:
25 juli, 2008 at 09:17 #716982Anonym anvandareMemberÄr det någon här som har någon erfarenhet av att tillaga fileerna i mikron. Är ganska trött på att dra igång ugnen varje gång jag gör storkok…
25 juli, 2008 at 11:52 #716983Anonym anvandareMembermccarlsson wrote:Är det någon här som har någon erfarenhet av att tillaga fileerna i mikron. Är ganska trött på att dra igång ugnen varje gång jag gör storkok…Jag följde ett recept en gång som jag hittade i den rutiga kokboken från Ica bokförlag.
Salamikyckling från micron. Tog bara 20 minuter och blev riktigt gött.Här är 3 recept, dock har jag inte provat någon utav dessa. Men de funkar garanterat bra att göra stora portioner på.
[http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=sok_recept_ava&event=sok&visa=kategorisering&freetext=kyckling+%2B+mikron&exclude=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&querytext= http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=sok_recept_ava&event=sok&visa=kategorisering&freetext=kyckling+%2B+mikron&exclude=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&cat=&querytext=%5D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.