Dessertrecept från Body-nummer!

Home Forums Matlagning och Recept Dessertrecept från Body-nummer!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej!

Jag undrar om här finns någon som sitter inne på Januarinummret av Body 2009. Där finns ett recept som jag gärna vill ha.

Är inte helt hundra på att det är det nummret men jag vet att jag gjorde en dessert nyårsafton 2008 från ett recept jag hittat i Body.

Det var ett recept baserat på chokladproteinpulver, alpro soya light, lättkesella, lime, sötningsströ och mörk choklad 70 % cocoa till garnering.

Ingredienserna minns jag! Tillvägagångssätt och dosering not so much :)

Kan någon hjälpa mig med detta?

Tack på förhand!

Pirremannen wrote:
    Hej!

Jag undrar om här finns någon som sitter inne på Januarinummret av Body 2009. Där finns ett recept som jag gärna vill ha.

Är inte helt hundra på att det är det nummret men jag vet att jag gjorde en dessert nyårsafton 2008 från ett recept jag hittat i Body.

Det var ett recept baserat på chokladproteinpulver, alpro soya light, lättkesella, lime, sötningsströ och mörk choklad 70 % cocoa till garnering.

Ingredienserna minns jag! Tillvägagångssätt och dosering not so much :)

Kan någon hjälpa mig med detta?

Tack på förhand!

Kan det vara CHOKLADKAKA MED VANILJKRÄM – [https://www.body.se/artiklar/kost/20101027/grymma-godsaker]

Nej, det var inte det receptet jag sökte men tack ändå! Det verkade ju också schysst :)!

Ingredienserna till receptet jag söker är som sagt: chokladproteinpulver, alpro soya ligt, sötningsströ, lättkesella, lime samt choklad 70% kakao!

De skulle in i frysen också en stund för att stelna!

Tusen tack :)

Jajemänsan! Det var receptet jag var ute efter!

Stort tack för hjälpen! :):up:

Vilken service:)

Flessa wrote:
    Taget ur Bodymagazine Januari 2009.

Frozen Chocolate Dream

4 Portioner

4 Dl Lättmjölk
    2 Dl Chokladproteinpulver
    40 Gram mörk choklad, minst 70% kakao
    2 Dl Lättkesella
    ½ Dl Sötningsströ
    2 Dl Alpro cuisine light
    Saften från en lime

Tillagning
    Börja med att vispa samman lättmjölk med chokladproteinpulvret så att det blir till en fast och slät kräm utan klumpar.Hacka den mörka chokladen grovt och blanda i ca ½ dl av den mörka chokladen i chokladkrämen. Fördela krämen i fyra dessertglas och ställ i frysen i crika 10 minuter. Vispa under tiden samman det övre lagret till desserten, bestående utav lättkesella, alpro suisine light, sötningsströ samt safeten från en limefrukt. Ta ur glasen ur frysen och fördela limeblandningen på chokladkrämen i de fyra glasen. Ställ in i frysen i ytterligare cirka 1,5 timme. Desserten ska inte bli helt genomfrusen. Strö slutligen resten utav den hackade chokladen över den halvfrusna limeblandingen innan servering. Denna dessert går utmärkt att tillreda i förväg. Låt den isåfall stå kvar i frysen tills några timmar innan servering, då du tar den ur frysen, så att den hinner tina lite innan servering.

Näringsvärde per portion
    224 Kcal.
    25 Gram protein
    13 Gram kolhydrater
    8 Gram fett.

Hoppas att det var rätt recept jag skrev av nu! :)

Kan det vara vanligt vasslepulver eller måste det vara kasein?

Ok, thanks!

Aight! Thanks!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.