Home › Forums › Matlagning och Recept › diet-mat?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 september, 2006 at 10:23 #969303Anonym anvandareMember
Vore skoj att jämföra/se vad alla vi som dietar äter för ngt under just dieten..”Favvorätter”, tips på kryddning, m.m..:nod
19 september, 2006 at 10:23 #90155Anonym anvandareMember20 september, 2006 at 07:17 #969304Anonym anvandareMemberNgn måste det väl finnas som vill dela med sig..En annan har så svårt för det här med att hitta kryddor som tex passar bra med tonfisk lr alaska pollok..hjälp:(
20 september, 2006 at 07:32 #969305Anonym anvandareMemberGrönsaker,Pollock,Keso +Grillkrydda :emo-thumb
Grillkrydda funkar till det mesta
20 september, 2006 at 09:20 #969306Anonym anvandareMemberfavorit är helt klart kalkonfileér från lidl som redan är färdigstekta och marinerade, bara in i micron en stund, snabbt och grymt gott:emo-thumb
20 september, 2006 at 10:10 #969307Anonym anvandareMemberKycklinggryta med 1 kg kyckling, 1kg brockoli, 0,5 kg morötter och mycket kryddor. Denna delas upp i 7 portioner som avnjuts med 100 g pasta och 20-30 g jordnötter 2 gånger dagligen.
Detta är basen under min diet.
20 september, 2006 at 11:03 #969308Anonym anvandareMemberTACK! :up: underbart vad goa ni är! Mer ”deff”-recept..
20 september, 2006 at 13:08 #969309Anonym anvandareMemberJag körde stenhårt på wok när jag höll på att reducera mig till en mindre person… Äter det fortfarande ett par kvällar i veckan iofs, är ju så himla gott!!
Strimla vitkål och stek. Tillsätt frysta wokgrönsaker, hela champinjoner, vitlök, böngroddar, bambuskott. Krydda med tex torkad chili, röd curry, salt och peppar. På med lite soja, ostronsås och någon proteinkälla, tex strimlat kalkonpålägg eller kyckling. Cashewnötter passar oxå bra till.
Detta är bra om man gillar stora portioner, eftersom man kan äta väldigt mycket på få kalorier
20 september, 2006 at 13:11 #969310Anonym anvandareMemberEn klassiker i mitt matschema är blomkålsmos.
Bara att koka valfri mängd blomkål (jag brukar vara lat och köpa fryst) med en buljongtärning. Häll av kokvattnet och kör med stavmixer tills önskad konsistens uppnås, själv gillar jag när det är lite större bitar i. Smaksätt med pressad vitlök, basilika, salt och peppar.
Smakar mums till kyckling, lax, kalkon… Ja, det mesta
20 september, 2006 at 13:15 #969311Anonym anvandareMemberStrimla vitkål och stek i lite olja. Tillsätt frysta wokgrönsaker, hela champinjoner, vitlök, böngroddar, bambuskott. Krydda med tex torkad chili, röd curry, salt och peppar. På med lite soja, ostronsås och någon proteinkälla, tex strimlat kalkonpålägg eller kyckling. Cashewnötter passar oxå bra.
Detta är perfekt om man som jag gillar att äta stora portioner, eftersom det volymmässigt blir mycket mat men få kalorier
20 september, 2006 at 16:53 #969312Anonym anvandareMember:ike:
20 september, 2006 at 21:19 #969313Anonym anvandareMemberJa du…väldigt mycket kycklíng filé för min del…men idag åt jag 3 vispade äggvitor keso,skinka å paprika..(blanda ihop allt)i en pajform och in i ugnen. Som paj..men utan skal. gott!!
Frida G wrote:Vore skoj att jämföra/se vad alla vi som dietar äter för ngt under just dieten..”Favvorätter”, tips på kryddning, m.m..:nod21 september, 2006 at 17:32 #969314Anonym anvandareMemberFrida G wrote:Ngn måste det väl finnas som vill dela med sig..En annan har så svårt för det här med att hitta kryddor som tex passar bra med tonfisk lr alaska pollok..hjälp:(Till pollock:
Koriander, spiskummin, lite ingefära, svartpeppar, chilli
mvh
21 september, 2006 at 22:27 #969315Anonym anvandareMemberEn väl beprövad rätt jag kör både under diet och under ”normala” förhållanden..
Ett par burkar tonfisk
En burk krossade tomater
En liten gul lök å ett par klyftor vitlök
En msk gurkmeja (mer för den som tål!!) :emo-thumbDu fräser bara löken i olja, tillsätter därefter tomater å tonfisk och låt koka upp! Vill du så kan du ta en burk tomater till och tillsätta även röda el gröna linser i önskad mängd (färdigkokta) mot slutet av tillagningen för en rejälare gryta. Då blir det perfekt dietmat då du kan skippa ris, pasta etc helt om du vill.. Det blir ca. tre portioner (för en tjej iaf) 😮
Bon apetit!
22 september, 2006 at 07:42 #969316Anonym anvandareMemberEn av mina favoriter är ugnsrostade grönsaker.
Brukar skiva squash, aubergine, rödlök, färska champinjoner, paprika och lägga i en långpanna. Lägger på rikligt med hackad vitlök, örtkryddor, salt och peppar och sprayar sist på lite olja.
Grilla i 200 grader varm ugn, ca 20 minuter. Rör om någon gång…
Gott till kycklingfilé (som man med fördel kan grilla samtidigt i långpannan), speciellt med lite guacamole till
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.