diet såser!

Home Forums Matlagning och Recept diet såser!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

hejsan …går på diet nu äter mest kyckling och sallad, keso,fisk och pasta när jag tränar…men jag undrar om där finns någon hyfsad nyttig sås man kan ha till sin torra kykling? någon som har något recept eller tips?:D mvh:danne

Mager sås är inte detsamma som nyttig sås. Eftersom du ändå skall ha någon fettkälla i kosten oavsett deff eller ej tycker jag du kan ta helt vanlig sås. Kyckling och ris är ju i stort sett fettfritt, betydligt bättre att då ta en god sås än att larva med ren rapsolja eller nötter som annars är så populärt.

tack :D titta lite på pulver såser och tar man bort smöret och heler i vatten så bli det ganska så nyttigt :D

Diet eller inte, den här dressingen är jag uppväxt på. Passar fan till allt.

2/3 olivolja
    1/3 balsamvinäger
    1 pressad vitlök
    salt o peppar

Skaka om (som Elmaco) och sen häll över riset, salladen eller vad du nu vill. Låt det dra in ett tag innan du äter. Smakar starkt och gott.

Ett annat trix är att äta avokado till (älskar det) och sesamolja på riset och kycklingen.

Jag brukar göra en jordnötssås till min kyckling på vitkål, jornöttssmör, vitlök, curry, salt och peppar + vatten. Hur gott som helst.

Det var det jag kom på snabbt på rak arm.

Så är ordet nyttigt lite flumigt….

Nu vet inte jag om det är fettsnålt eller ej.
    Men jag kör alltid så att jag drar i nått glas vatten och en skvätt mjölk när jag stekt klart min lax eller kyckling och gör en sky sås.

När du tar ur kycklingen ur stekpannan så drar du i lite vatten eller mjölk. En matsked mjöl och vispa upp till en sås. Blir hur gott som helst

När jag dietade så gjorde jag min sås på passerade tomater. Det är väldigt kalorisnålt. Det är bara att krydda efter egen smak.

djs wrote:
    tack :D titta lite på pulver såser och tar man bort smöret och heler i vatten så bli det ganska så nyttigt :D

Du skojar?

Pulvret innehåller inte ett dugg som är nyttigt, pulversåser tillhör nog bannemig den lilla lilla skaran mat jag faktiskt tycker är skit. Det säger jag sällan men här tycker jag det.

Smör är dock nyttigt, skippar du smör får du en mindre kaloririk sås men den är knappast nyttig för det.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.