Dietrulle

Home Forums Matlagning och Recept Dietrulle

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author

[http://gurrametoden.se/angaende-arabbrodet/]

Fantastisk film! Jag garvade högt när de ryska undertexterna drog igång. :D I love it!

Bara 500 kcal, säger du. Fantastiskt gott, säger du.

Hur är det med mättnaden då, säger jag. Bra bang for the buck?

Jon Larsson wrote:
    Fantastisk film! Jag garvade högt när de ryska undertexterna drog igång. :D I love it!

Bara 500 kcal, säger du. Fantastiskt gott, säger du.

Hur är det med mättnaden då, säger jag. Bra bang for the buck?

Jag höll på att redigera film medan jag åt så det tog sjukt lång tid att äta en vilket resulterade i att jag faktiskt blev mätt. Nu har jag ju sjuka ätstörningar och har väldigt svårt att skilja på proppmätt och extremt hungrig så jag tröck i mig 3 till.

Jag tror en blir för liten för en måltid, tryck en bytta lidlkvarg också så är vi uppe på drygt 800 och då är nog mättnaden total.

Gustaf Lindberg wrote:
    Jag höll på att redigera film medan jag åt så det tog sjukt lång tid att äta en vilket resulterade i att jag faktiskt blev mätt. Nu har jag ju sjuka ätstörningar och har väldigt svårt att skilja på proppmätt och extremt hungrig så jag tröck i mig 3 till.

Jag tror en blir för liten för en måltid, tryck en bytta lidlkvarg också så är vi uppe på drygt 800 och då är nog mättnaden total.

Även jag behöver sjuka mängder mat för att bli mätt så du är långt ifrån ensam om den saken. 1 kg kyckling i en sittning är ingen ovanlighet om jag är riktigt hungrig.

Tack så mycket för info. Grym HEMSIDA, för övrigt, Gurra. I haz teh RRS-feedz now. :)

Jon Larsson wrote:
    Även jag behöver sjuka mängder mat för att bli mätt så du är långt ifrån ensam om den saken. 1 kg kyckling i en sittning är ingen ovanlighet om jag är riktigt hungrig.

Tack så mycket för info. Grym HEMSIDA, för övrigt, Gurra. I haz teh RRS-feedz now. :)

Tack, vet inte själv vad RRS-feeden gör men antar att du får något slags meddelande varje gång jag uppdaterat något?

Angående mat så finns det ingen som kan äta mer än mig, har fått för mig en jävligt kostsam grej nu och det är att försöka slå föregående kvitto på max varje gång det blir fyllekäk. Detta har resulterat i att jag på 3 veckor har ätit på max för ca 800:-. Och då är det 3 måltider. Rekordet just nu är 304:- + ett telefonnummer från hon i kassan!

Gustaf Lindberg wrote:
    Tack, vet inte själv vad RRS-feeden gör men antar att du får något slags meddelande varje gång jag uppdaterat något?

Angående mat så finns det ingen som kan äta mer än mig, har fått för mig en jävligt kostsam grej nu och det är att försöka slå föregående kvitto på max varje gång det blir fyllekäk. Detta har resulterat i att jag på 3 veckor har ätit på max för ca 800:-. Och då är det 3 måltider. Rekordet just nu är 304:- + ett telefonnummer från hon i kassan!

Jepp, min RSS-läsare hojtar varje gång du uppdaterar så hemsidan är härmed prenumererad och klar.

Haha, världsklass vad gäller ätandet. Jag kan nog inte utmana dig på Max-mat men om vi snackar kalorier från fikabröd får du det nog jobbigt. Jag har ännu i mina dagar aldrig lyckats äta mig mätt och tillfredsställd på bakverk och då har jag ända satt i mig sjukliga mängder mellan varven. Det tar alltid slut innan jag fått nog. :D

Oavsett vilket: Grym sida. Grym fysik. Grymma ryska undertexter. :)

Love is in the air! :D Jon + Gurra = Glada kockar

Benjamin Hering wrote:
    Love is in the air! :D Jon + Gurra = Glada kockar

Yeah!

Gurra: Wanna get a room?:P

Jon Larsson wrote:
    Yeah!

Gurra: Wanna get a room?:P

I like it public.

Ang. bakverk så tror jag att jag är värre. Förra söndagen så var det två ben n jerrys ovanpå 500g kladdkaka.

awsome :)
    fortsätt så ;)
    i will subscribe :)

Här är mina rullar :)

174g Laziz tunnbröd, 400kcal, 14g protein
    487g Ivars kycklingfilé, 390kcal, 87,5g protein
    100g Philadelphiaost tomat&pesto, 155kcal, 8,3g protein

Äter man båda två får man alltså i sig 945kcal och 110g protein. Jag brukar göra kycklingrullar men de här rullarna blev godare än något annat. De slår även pizzerian runt hörnets rullar. Jag tillsatte mycket persillade och endel salt vid tillagning av kycklingen. Oregano användes som bordskrydda.

Gustaf Lindberg wrote:
    I like it public.

Ang. bakverk så tror jag att jag är värre. Förra söndagen så var det två ben n jerrys ovanpå 500g kladdkaka.

Inte illa!

25 mazariner med en burk sprejgrädde, 2 liter glass, en påse bullar, 2 snickers och en blåbärsmuffin blev det när jag var i fjällen för ett tag sedan. Sen var det slut och jag hade fått plats med mer. :D

Dock är det ytterst sällan jag släpper på tyglarna på det där sättet, bör tilläggas. Men jag var lite salongsberusad långt uppe i lapphelvetet och det fanns inget annat att göra.

Jon Larsson wrote:
    Inte illa!

25 mazariner med en burk sprejgrädde, 2 liter glass, en påse bullar, 2 snickers och en blåbärsmuffin blev det när jag var i fjällen för ett tag sedan. Sen var det slut och jag hade fått plats med mer. :D

Hmm…Ensam hemma på lördag kväll, sambo med en konditor..Jag kan nog klå det där :D Får man ersätta mazarinerna med muffins och bullarna med en moussetårta?

Gustaf Lindberg wrote:

Vad köpte du….och var hon snygg?

Albin wrote:
    Vad köpte du….och var hon snygg?

Jag minns bara 4 omgångar chilicheese, 4 smält ost ett friscomål med plusmeny och en extra cheese. Något måste ha fyllt ut resten.

Förmodligen inte eftersom jag fick numret, som sedan städades bort av sovsällskapet för natten :( Fail.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.