Home › Forums › Matlagning och Recept › ditt bästa…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 mars, 2009 at 18:58 #65130Anonym anvandareMember9 mars, 2009 at 18:58 #453110Anonym anvandareMember
recept. Din favvo…
dela med dig:P9 mars, 2009 at 20:17 #453111Anonym anvandareMemberTrådskaparen brukar börja ?
Själv har jag inget direkt eget favorit recept, men gillar väldigt mycket att blanda tonfisk med cafe de paris sås och pasta till. Enkelt och gott10 mars, 2009 at 13:29 #453112Anonym anvandareMemberen burk tonfisk med en hackad lök och en msk majonäs och pasta.. (missbrukat det ett bra tag nu, ingen vacker syn med en hungrig veronika under lunchtid)
11 mars, 2009 at 21:02 #453113Anonym anvandareMemberGör en mustig tomatsås med lite färsk chili.
Lägg räkor (gärna råa tigers) och laxfilé i en ungnsfast form. Kör på 250c i ca 10 min. Slå av ev vätska.
Skär kronärtskockor i bitar och lägg dom tillsammans med räkor å lax. Täck med tomatsåsen och riv fetaost över (går utmärkt med Fontanas lightfeta på 10%)
Gratinera i 250c ca 10-15min.Servera med tzatziki, greksallad och varmt bröd!
Tzatzikitips!
1 burk kesella 1%
Samma mängd Meze yoghurt 10%
1msk olivolja
2tsk rödvinsvinäger
salt
peppar
3-4 vitlöksklyftor rivna
1st lagom stor gurka(Obs alla mått är ca, smaka dig fram!)
Skala å riv gurkan grovt. Lägg i ett durkslag och salta den lite. Låt stå 30min. Krama sedan ur så mycket vätska som möjligt.
Blanda allt i en lämplig skål/bunke och ställ i kylen minst 30min innan den serveras. Håller sig 4-5 dagar i kylskåp.Smaklig måltid!
11 mars, 2009 at 21:30 #453114Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:Gör en mustig tomatsås med lite färsk chili.Lägg räkor (gärna råa tigers) och laxfilé i en ungnsfast form. Kör på 250c i ca 10 min. Slå av ev vätska.
Skär kronärtskockor i bitar och lägg dom tillsammans med räkor å lax. Täck med tomatsåsen och riv fetaost över (går utmärkt med Fontanas lightfeta på 10%)
Gratinera i 250c ca 10-15min.Servera med tzatziki, greksallad och varmt bröd!
Tzatzikitips!
1 burk kesella 1%
Samma mängd Meze yoghurt 10%
1msk olivolja
2tsk rödvinsvinäger
salt
peppar
3-4 vitlöksklyftor rivna
1st lagom stor gurka(Obs alla mått är ca, smaka dig fram!)
Skala å riv gurkan grovt. Lägg i ett durkslag och salta den lite. Låt stå 30min. Krama sedan ur så mycket vätska som möjligt.
Blanda allt i en lämplig skål/bunke och ställ i kylen minst 30min innan den serveras. Håller sig 4-5 dagar i kylskåp.Smaklig måltid!
AAAAAAAAAAAaaaahh!
Ja, detta kan jag intyga att det är svingott!!!!
Detta får du gärna laga igen Tobbe!12 mars, 2009 at 08:58 #453115Anonym anvandareMemberTOBBE, ditt recept ska jag pröva i helgen. Låter sjukt smaskigt
Mitt usla bidrag
1. Öppna telefonkatolgen och slå upp numret till närmsta pizziera
2. Beställ en kebabpizza
3. Vänta en kvart/15min
4. Gå till pizzerian, köp en läsk & pizzasallad och medtag pizzan hem
5. Servera med läsken och ät medan maten är varm. Varva med pizzasallad! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.