Efter tävling-vad ska ni äta??

Home Forums Matlagning och Recept Efter tävling-vad ska ni äta??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author

Jag har bestämt mig för att försöka överträffa AndreasP och hans ätardag så fort som möjligt efter tävlingen.

Melin wrote:
    Jag har bestämt mig för att försöka överträffa AndreasP och hans ätardag så fort som möjligt efter tävlingen.

haha, lycka till… :emo-thumb

tänker ta det lugnt med maten efteråt. sist fick man ju förstoppning av all mat o öl man vräkte i sej på gymfesten på kvällen :( tänker inte göra om det misstaget :frust:

Hehe.. låter som om det är fler än jag som redan planerat va de ska äta.. Jag ska baka kanelbullar& göra chèvre/sötpotatispaj att ta med mig :nod En stor slev att äta med :D :ike: 2 pkt minimjölk& inmundiga allt detta ljuvliga på tåget vägen hem! Samt en och annan bars som inköpts på mässan!!

Skogshuggarn wrote:
    haha, lycka till… :emo-thumb

tänker ta det lugnt med maten efteråt. sist fick man ju förstoppning av all mat o öl man vräkte i sej på gymfesten på kvällen :( tänker inte göra om det misstaget :frust:

Haha tack

Förstoppning är en smäll man får ta :D

Melin wrote:
    Haha tack

Förstoppning är en smäll man får ta :D

Precis.. Ha med en påse torkade plommon lr katrinplommonjuice så ”löser” det sig nog :D :ph34r:

Jag ska varma jattemuffins i micron o ata dom med vaniljglass. Och sa klart… Coldstone’s hemmagjorda glass med brownie mix-in. Och mackor. Bagels med smor o ost o dricka kall minimjolk till. Och Pasta Chicken Louisiana pa min favvorestaurang Cheescake Factory. ( givetvis slinker det ner en cheescake oxa:p eller tva) Och pizza med mozarellafyllda kanter fran Pizza Hut. Kyckling Teryaki fran skolrestaurangen:P Stackars min omgivning sen. Jag kommer fa sova i tradgarden:|

När jag är klar med båda tävlingarna dc + lucia ..då dj…la ska jag frossa nybakta vaniljbullar ”varma” och ett jätteglas med kall mjölk :) sen kommer pepparkakor å lussebullarna …sen blir det julbord och choklad å vin.. :P ” men det är faktiskt gott med kessella och massa drottningsylt också…:)

Jag är sugen på precis allt! Till och med blodpudding fast jag är vegetarian sedan 10 år! ;) Hoppas finalerna är slut rättså tidigt så man hinner gå och käka med fancluben (hela 2 personer + 1 coach) på någon fin restaurang. Någon som vet nåt bra ställe i närheten av tävlinghotellet?

Synd att tåget hem till Värnamo går kl17.50.. Vi hinner tyvärr inte gå på ngn restaurang efter BF tävlingen på söndagen.. Men men jag har ju som sagt med mig en massa gotte :nod På måndagen ska jag äta lunchbuffé på en Kinakrog, fredagen 15:e dec kommer ett gäng kompisar från gymet som stöttat mig i min diet på mat/vinfest& den 16:e blir det julbord :ike: Ska även på måndagen BAKA inför julen.. Tips på julgodis?? Här kommer ett från mig: Häll i ett stort pkt valfri START i en bunke& ös på ”lagom” mkt glögg så ”STARTmüslin” suger upp vätskan,häll av överflödet lr drick upp det. Häll detta i en rengjord långpanna. Hyvla över nougat så det täcker& häll sist över smält ljus lr mörk choklad så det täcker STARTmüslin..Ställ kallt& låt det svalna. Skär i ”lagom” stora munsbitar! JAMMI:pop:

ALLT jag kommer över som det känns nu. Kommer nog ge mig en veckas frossande i det jag känner för för att sedan äta kontrollerat igen. Men känner jag mig själv rätt så blir det nog bara en dag max två sedan kommer jag inte vara sugen längre. Nu är jag mest sugen bara på att få friheten att äta det jag vill när jag vill.
    Marabou Scweizer nöt står dock på inköpslistan av vad som kommer trilla i direkt efter tävlingen.

Ska be mamma baka kanelbullar, och så måste jag ha en kardemumma-vanilj muffin från condeco Sen lär det bli en del choklad också :p Pizza längtar jag också efter! Var hyfsat jobbigt när Calle satt och käkade min favortpizza under tiden som jag körde cardio tidigare ikväll : Luktade rätt gott kan jag säga!
    Men mest längtar jag efter att kunna äta frukostbufféer och leva mer fritt. Är inte speciellt sugen på att gå över till något offseason-stadie efter tävlingen. Självklart ska jag njuta av allt det goda som hör julen till, men jag kommer hålla fast vid mitt kära fitnesskäk sen också :nod

Edit: FRUKT i mängder kommer jag också att äta!!! Sååå underbart gott!

jag kör inte diet inför tävling men när ja nått min målvikt ska ja äta PEPPARKAKOR MED ÄDELOST PÅ ….mmmmmm och en massa färgglada söt/sura godisbitar…. mumma….massa go thaimat…ska fira med go ostbricka… har samma måldatum som ”robinravn.se” som är den bästa motivationscoach ja kunnat önska mig…10 december då smäller der :D

Robinravn.se wrote:
    Fyfan vad hungrig jag e nu….tänker inte på NÅGOT ANNAT ÄN MAT!

Sittar just nu och kollar på tasteline efter recept på nån god räksallad.
    Målet är en sallad med 20-30g protien och max 10g kolhydrater

låter gott :D:emo-thumb

Kanelbullar, wienerbröd, alla möjliga dess bakverk choklad glass med colasås massor av colasås, ska bli sååå gootttt

Anders Carlsson wrote:
    Kanelbullar, wienerbröd, alla möjliga dess bakverk choklad glass med colasås massor av colasås, ska bli sååå gootttt

Min favorit: Dillchips med kolasås!!! :P

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.