Efterlyses: RIKTIGT enkla recept

Home Forums Matlagning och Recept Efterlyses: RIKTIGT enkla recept

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author

tonfisk eller kycklingfile + pesto + pasta

Makrillfile i tomatsås + pasta

rökt skinka + kesella + pasta + kryddor typ pesto;)

havregryn + en sked

3 dl havregryn, 4 dl naturell youghurt eller fil, en skivad banan, kanel.

3 kokta ägg till det.

Klart.

1 burk tonfisk i tomatsås (ni har sett den va?)
    1 tsk curry
    1 burk majs

I med geggan i nykokt pasta. Tjosan!

1. Pasta och makrill i tomatsås
    2. Pasta och tonfisk med en skvätt sweet chilisås
    3. Havregrynsgröt med mosad banan
    4. En burk kesella med havregryn
    5. Morsans köttfärsfyllda piroger. Bara att värma i micron på medelhög effekt i 5 min. :emo-thumb

Enklare än så här blir det inte.
    1 Burk kräftstjärtar
    Ris + lite tomater
    :)

Pasta med keso och kräftstjärtar och valfria kryddor. Vill man krångla till det lite kan man ta rödlök i också och ägg det är gott men lite krångligare. Går utmärkt att byta pasta mot potatis.

Man kan blanda keso med bönor eller kikärter, valfria kryddor och pasta till det.

Kyckling, wokgrönsaker och ris.

Blanda lättyoghurt(vill man ha tjockare blanda med kesella) med valfria kryddor. Själv gillar jag Sambal Oelek och vitlök. Det kan stå i kylskåpet några dagar utan problem. Såsen är perfekt till kyckling, kött med ris eller pasta.

Pasta med valfri fisk och keso blandat med kryddor. Själv använder jag tonfiskfile eller alaska pollock. Händer att jag blandar keso med tonfisk på burk också. Gått om man värmer på så keson smälter lite.

Goda kryddor gör mycket för maten.

Koka pasta, häll av pastavattnet, häll ner kassler i lagom stora bitar, knäck ner ett ägg. Kasta ärtor, ost och lite svartpeppar i grytan. Låt stå en stund på plattan (låg värme)

gott och enkelt.

Öppna ett paket blodpudding, stek, ät.

Blanda ihop havregryn, skivad banan, kesella och mjölk. Perfekt mellanmål. Brukar även käka det till frukost, tillsammans med grovt bröd, några ägg och ett glas juice. :up:

Recepten låter mumsiga :)

Här kommer ett av mina:

Fräs lite bacon och häll av fettet (lägg på papper eller i durkslag)
    Hacka och stek lök och häll i krossade tomater. Tillsätt baconet och kidneybönor, majs och annat gott. Låt puttra och krydda efter behag. Går att kombinera på många olika sätt! Man kan t ex byta ut baconet mot någon grönsak (broccoli skulle nog vara supergott). Serveras med fullkornspasta eller ris.

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.